Bekijk volle/desktop versie : Spelers Marokko blij met ontslag van Zaki en zijn blij met de komst van Renard



14-02-2016, 23:46
We learn from various sources close to some players that the pack of the Atlas Lions have taken the news of the dismissal of Badou Zaki with enthusiasm and a lot of hope for some hidden, displayed for others.

According to relatives of Mehdi Benatia, the captain of the Lions of the Atlas, which avoids to speak publicly on the subject, reportedly told his friends that the departure of Mr Badou Zaki was not necessarily a bad decision for selection national given the context and atmosphere that prevailed in the locker room.

Besides the captain and Mounir Obbadi he knows well, Hervé Renard plans to reinstate Younes Belhanda, Mehdi Carcela, AbdelAziz Barrada, Abdelhamid El-Kaoutari or Sofiane Boufal. All these Lions banished by Badou Zaki for various reasons foresee their immediate international future with more optimism and enthusiasm, especially as according confidences, almost all are among the key players on which Hervé Renard has built its wide workforce 30 players made MRE players and the best Botola Pro elements.

In the actual Herve Renard will also feature the name of Romain Saiss or that Osama Tannane that remains for him to conquer the hearts of fans of the Lions after quickly conquered that of Etienne. With these two names in his suitcase, no doubt that Fox also find a place to place the Kevin Malcuit or that of Adam Masina (or Karim Bellarabi) who said No to Zaki for reasons that remain unclear.
Curiously, the first European tour of the future coach, Herve Renard, the will lead by Italy or he will call for a meeting Omal El-Kaddouri clapboard to doubts on the side of Naples. It will also pass by Palermo for a first meeting with Achraaf Lazaar. A visit to Bologna to meet with Masina could be considered just to learn the reason for his refusal to meet with Zaki.

Moreover, Adel Taarabt have meanwhile expressed relief at the announcement of the ouster of Badou Zaki. According to his brother Mohamed, who manages her career from the muddle with a collaborator between Adel El-Hassouni at Casablanca airport, the brother is very happy with the change made to the head of the selection. Adel believes that the choice of Hervé Renard is ideal and says available for selection.

A rumor difficult to verify reports that Youssef Toutouh would have changed their minds since the announcement of the departure of Badou Zaki; The former coach would have guaranteed the attacker to Copenhagen holds a position for the next two meetings. Without this guarantee, Toutouh would not be Lion. Would he have been afraid of the Fox?

http://www.lionsdelatlas.ma/football/equipes-nationales/lionsdelatlas/2-lions-de-l-atlas/14416-renard-réactions-et-confidences-des-lions.html

14-02-2016, 23:52


Barrada en Belhanda hadden geen problemen met Zaki dus ik weet niet waar dat vandaan komt, dat over Toutouh is ook gelogen want heb het nergens kunnen lezen sommige "journalisten" schrijven gewoon pure onzin. Wat ik wel weet is dat

Boufal
El Kaoutari
Saiss
Benatia

Problemen met Zaki hadden de rest van het lijstje niet. Taarabt moet vooral praten hij speelt niet eens en Boufal is een zelfde soort speler alleen jonger en speelt wekelijks dus wat moet je met een Taarabt die toch alles weer gaat verpesten.

Ik hoop dat Renard niet alleen naar Franse Marokkanen kijkt maar ook spelers zoals Amrabat, Kaddouri, Dirar, Tannane, Ziyech, El Ahmadi, Toutouh. Veder hoop ik ook dat hij Ait bennasser bij de selectie haalt dat noem ik pas een talent, zo volwassen in zijn spel terwijl hij nog maar 19 is.

14-02-2016, 23:58
Je moet nu Medi 1 op doen

Ze praten over Zaki en over Marokkaanse elftal en over nieuwe trainer

Dat dien ze op de weeklijkse voetbalprogramma Match

15-02-2016, 00:02

Citaat door Onzinbloed:
Barrada en Belhanda hadden geen problemen met Zaki dus ik weet niet waar dat vandaan komt, dat over Toutouh is ook gelogen want heb het nergens kunnen lezen sommige "journalisten" schrijven gewoon pure onzin. Wat ik wel weet is dat

Boufal
El Kaoutari
Saiss
Benatia

Problemen met Zaki hadden de rest van het lijstje niet. Taarabt moet vooral praten hij speelt niet eens en Boufal is een zelfde soort speler alleen jonger en speelt wekelijks dus wat moet je met een Taarabt die toch alles weer gaat verpesten.

Ik hoop dat Renard ook naar niet Franse Marokkanen kijkt zoals Amrabat, Tannane, Ziyech, El Ahmadi, Toutouh. Veder hoop ik ook dat hij Ait bennasser bij de selectie haalt dat noem ik pas een talent, zo volwassen in zijn spel terwijl hij nog maar 19 is.
Belhanda heeft ook aangegeven deze week dat die niet begreep waarom die geen oproep kreeg. Hij hoopte onder de nieuwe coach zijn kansen te krijgen. Er staat ook om diverse redenen zijn de spelers blij, kort gezegd: nieuwe ronde nieuwe kansen.

Neem zo'n Saiss, Zaki zag het niet in hem zitten hij is nu misschien blij omdat Renard hem misschien wel wil hebben.

Toutouh schijnt solidair te zijn met Zaki en terug te komen op zijn keuze. Je kan je dan ook afvragen of je voor Marokko gekozen hebt of voor Zaki maar goed.

Ik ben benieuwd of Masina ja gaat zeggen, ik denk dat je kansloos bent. Hij heeft namelijk diverse keren aangegeven alleen voor Italie te willen uitkomen.

Die Taarabt moet echt zijn mond houden ja.

15-02-2016, 00:13



Citaat door Yunus23:
Belhanda heeft ook aangegeven deze week dat die niet begreep waarom die geen oproep kreeg. Hij hoopte onder de nieuwe coach zijn kansen te krijgen. Er staat ook om diverse redenen zijn de spelers blij, kort gezegd: nieuwe ronde nieuwe kansen.

Neem zo'n Saiss, Zaki zag het niet in hem zitten hij is nu misschien blij omdat Renard hem misschien wel wil hebben.

Toutouh schijnt solidair te zijn met Zaki en terug te komen op zijn keuze. Je kan je dan ook afvragen of je voor Marokko gekozen hebt of voor Zaki maar goed.

Ik ben benieuwd of Masina ja gaat zeggen, ik denk dat je kansloos bent. Hij heeft namelijk diverse keren aangegeven alleen voor Italie te willen uitkomen.

Die Taarabt moet echt zijn mond houden ja.
Italie heeft genoeg goede linksbacken en zitten echt niet te wachten op Adam Masina..
Hele domme keus van hem...

15-02-2016, 00:26

Citaat door Getrouwdekoppel:
Italie heeft genoeg goede linksbacken en zitten echt niet te wachten op Adam Masina..
Hele domme keus van hem...
Ja hij schijnt ook geadopteerd te zijn net als Balotelli dus misschien vandaar zijn keuze. Hij speelt nu trouwens voor Jong Italië hé.

15-02-2016, 00:40

Citaat door Yunus23:
Ja hij schijnt ook geadopteerd te zijn net als Balotelli dus misschien vandaar zijn keuze. Hij speelt nu trouwens voor Jong Italië hé.
Hij heeft zelf aangegeven nooit in Marokko te zijn geweest veder kunnen Lazaar en El Katouari op die positie spelen die echt niet onderdoen aan hem.

Dat Toutouh solidair is met Zaki geloof ik niet en waar heeft hij aangegeven dat hij toch voor Denemarken gaat uitkomen? Ik heb hem op Facebook en daar zie ik alleen zijn interview waar hij in aan geeft dat hij voor Marokko heeft gekozen. Als Renard hem oproept zie ik hem echt niet weigeren.

Belhanda werd niet geselecteerd omdat hij onzichtbaar was, nu hij bij schalke begint te spelen heeft hij weer recht van spreken. Alleen moeten mensen niet denken dat ze gelijk een basis plek krijgen zoiets moet je afdwingen.

Saiss had inderdaad problemen met Zaki dat had niet eens zozeer te maken of hij goed genoeg was of niet en het is ook een pure belediging als je Achkir op het middenveld zet en Saiss thuis laat. Ik hoop dat hij ook achter Malcuit gaat als reserve rechtsback of als hij beter presteert dan Chafik en Dirar natuurlijk een basis plekje kan krijgen.

15-02-2016, 01:06

Citaat door Onzinbloed:
Hij heeft zelf aangegeven nooit in Marokko te zijn geweest veder kunnen Lazaar en El Katouari op die positie spelen die echt niet onderdoen aan hem.

Dat Toutouh solidair is met Zaki geloof ik niet en waar heeft hij aangegeven dat hij toch voor Denemarken gaat uitkomen? Ik heb hem op Facebook en daar zie ik alleen zijn interview waar hij in aan geeft dat hij voor Marokko heeft gekozen. Als Renard hem oproept zie ik hem echt niet weigeren.

Belhanda werd niet geselecteerd omdat hij onzichtbaar was, nu hij bij schalke begint te spelen heeft hij weer recht van spreken. Alleen moeten mensen niet denken dat ze gelijk een basis plek krijgen zoiets moet je afdwingen.

Saiss had inderdaad problemen met Zaki dat had niet eens zozeer te maken of hij goed genoeg was of niet en het is ook een pure belediging als je Achkir op het middenveld zet en Saiss thuis laat. Ik hoop dat hij ook achter Malcuit gaat als reserve rechtsback of als hij beter presteert dan Chafik en Dirar natuurlijk een basis plekje kan krijgen.
Daarom zie ik Masina niet voor Marokko uitkomen ook al gaat Renard er heen.

Toutouh zullen we wel zien, het is niet zo dat wij afhankelijk zijn van een Toutouh. Hij speelt als een linksbuiten bij Kopenhagen en of het een versterking is, ik heb zo mijn twijfels. En ja ik weet dat die controlerend kan maar dat kan Kaddouri ook en die speelt ook gewoon als 10 of op de vleugels.

Zaki zei over Saiss dat hij genoeg keuze had als controlerende middenvelders, hij zei dat die onder andere al Kharja, EL Ahmadi en Obbadi al had.