Bekijk volle/desktop versie : Studie Hbo Sjd



Pagina's : [1] 2

17-04-2005, 19:09
Wie volgt deze opleiding...??

17-04-2005, 19:15


bijna

17-04-2005, 19:17
hahahaha wil m volgend jaar volgen als ik inshaalah men MBO haal... MAar wil wel eerst info....

17-04-2005, 19:57
ik heb me al ingeschreven moet wel eerst slagen voor havo

breetie info? ]shwija geduld, de sjd'ers slapen ofzo

17-04-2005, 21:08


volgens mij ook jah...

17-04-2005, 21:13
Salamoe alaikoem allemaal,
Ik zit op dit moment in het eerste jaar van HBO SJD en Rechten. Het eerste jaar is een orientatiejaar en kan je kijken of je HBO SJD of HBO Rechten wilt gaan doen. Ik wil inshallah verder met HBO Rechten. Ik vind het een leuke opleiding, je kunt er echt veel kanten mee op. Het is heel erg interessant want het is iets waar je eigenlijk dagelijks mee te maken hebt.
Het is zeker een aanrader.....Succes met jullie studiekeuze....mocht je meer info willen hoor ik t wel....
Wa alaikoem assalam wa rahmatoellah wa barakatoe
Yasmina

17-04-2005, 21:37
heey heey meid dank je voor je info
ik zit met t volgende
ik volg nu een MBO opleiding SJD en ik als ik op het HBO ook sjd ga volgen kom ik in t tweede jaar tercht...
Ik wil dus meer weten hoe het daar is
en wat voor vakken je krijgt enzow...
Trouwens op welke school volg je t...

17-04-2005, 21:49
Ja dat is helemaal handig je kan dan in de tweede instromen. Ik volg deze opleiding aan de Hogeschool van Leiden. Is echt een leuke school. De vakken die ik heb gehad zijn: Inleiding recht, Privaatrecht, Strafrecht (heb ik morgen een tentamen over), Criminologie, Sociale zekerheidsrecht, Trainingen, Sociologie en nog een paar andere. Ik vind Strafrecht het leukst.
Het is een studie die wel veel tijd vergt, maar als je t leuk vind heb je het er wel voor over.

18-04-2005, 12:36
thenk joe meid...

18-04-2005, 21:11
Ik ben 3e jaars SJD studente!

Mocht je wat informatie nodig hebben, laat het me dan weten.

PS: ik studeer aan de Hogeschool van Amsterdam

19-04-2005, 16:12

Citaat door Siham001:
Ik ben 3e jaars SJD studente!

Mocht je wat informatie nodig hebben, laat het me dan weten.

PS: ik studeer aan de Hogeschool van Amsterdam
heey heey...
ik heb idd wat info nodig...
studeer je aan de wibautstraat???
Zo ja heb ik een aantal vragen...
- Is t een geordende school
- is alles duidelijk wat betreft t rooster...
- zijn de leraren hulpzaam
- is het een leuke school (gezelligheid enzow)
- Hoe bevalt de opleiding
- wat wordt er van je verwacht
etc.... dame heb egt veel vragen...
ik hoop dat je er in ieder geval een paar kunt beantwoorden

19-04-2005, 21:30
Ik vind het wel een leuke opleiding. Je krijgt in het eerste jaar veel sociale vakken, trainingen om met mensen te kunnen praten (hulpverlenend) en het tweede jaar krijg je minder trainingen maar meer theorie. Al met al is het een leuke opleiding.

19-04-2005, 22:39


Ik ga er volgend jaar insha allah aan beginnen

20-04-2005, 08:39
Hey, ik ben ook een derde jaars student aan de HvA. Ik loop nu stage, ben bijna klaar.

20-04-2005, 09:06

Citaat door RealMadridGirl:
heey heey...
ik heb idd wat info nodig...
studeer je aan de wibautstraat???
Zo ja heb ik een aantal vragen...
- Is t een geordende school
- is alles duidelijk wat betreft t rooster...
- zijn de leraren hulpzaam
- is het een leuke school (gezelligheid enzow)
- Hoe bevalt de opleiding
- wat wordt er van je verwacht
etc.... dame heb egt veel vragen...
ik hoop dat je er in ieder geval een paar kunt beantwoorden
Effe kijken wat ik wel kan beantwoorden, ik studeer inderdaad aan de HVA op de Wibautstr.
-Of het een georderende school is, is moeilijk aan te geven. Ik moet zeggen dat je soms wel een beetje aan je lot wordt over gelaten. Alle informatie zetten ze op het intranet, maar wel een beetje laat.
-Het rooster zetten ze ook altijd op het intranet, maar wel een beetje laat dus (net voordat de volgende blok begint, dat wekt veel irritatie op).
- De docenten die ik ken zijn wel heel aardig. Toen ik bijv. een stageplek zocht heeft een docente me geholpen met het schrijven van een gerichte brief aan een organisatie. De meeste zijn wel heel behulpzaam.
- Of het een leuke school is, tja. Het is een lelijk gebouw (dat wel). Maar of het gezellig is hangt namelijk van je medestudenten af. En als je leuke medestudenten hebt, dan moet je het er gewoon naar je zin hebben.
- de opleiding bevalt mij prima. Ik vind mijn stageplek op dit moment ook heel leuk.
- Wat er van je verwacht wordt, hangt een beetje van je zelf af. Als je veel aan kunt en alles goed kunt plannen dan valt het mee. Want er wordt best veel van je verwacht. Je volgt namelijk vakken en je werkt daar naast ook aan je project met je studiegroep. Zo als ik zei: je moet het goed kunnen plannen. Er wordt ook van je verwacht dat je het intranet vaak in de gaten houdt, omdat al de wijzigingen daarop worden gezet.

Zo ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Pagina's : [1] 2