Bekijk volle/desktop versie : Regels na bevalling



Pagina's : [1] 2

03-02-2016, 09:45
Salam aleikoum.
Ik ben een jaar geleden bevallen en heb nog altijd mijn regels niet. Is dit normaal?
Ik heb ze 1 keer gehad na 2 maanden sindsdien niets.
Ik geef nog 2x per dag borstvoeding maar is bijna niets en slik de minipil maar ben ik nu onvruchtbaar ofzo?

03-02-2016, 10:10


Hoe was je cyclus hiervoor?

03-02-2016, 10:19

Citaat door meisjes-:
Hoe was je cyclus hiervoor?
Hiervoor elke maand. Om de 29 dagen ofzoiets was altijd netjes optijd

03-02-2016, 10:19
Kan komen door dat jij nog borstvoeding geeft, ook al is dit minimaal.

Ik zou naar de huisarts gaan hiervoor, zeker als je nog een kindje wilt.

03-02-2016, 10:28



Citaat door Sabah_:
Kan komen door dat jij nog borstvoeding geeft, ook al is dit minimaal.

Ik zou naar de huisarts gaan hiervoor, zeker als je nog een kindje wilt.
Maar borstvoeding is echt bijna volledig gestopt nog een heel.klein beetje
Is het beste huisarts of gynecoloog?
We zouden graag binnen 3 a 4 maanden voor een tweede willen proberen maar ik heb nog altijd mijn regels niet en nu krijg ik schrik

03-02-2016, 10:28
ik heb 9 maanden geen borstvoeding gehad tot dat ik begon te sukkelen met mijn minipil toen kreeg ik ze erdoor,, maar is meer doorbraakbloedingen.

is volkomen normaal.

ze zeggen dat je normaal dan beschermt bent tegen zwangerschap, maar natuurlijk weet je nooit wanneer je eerste eisprong gaat plaatsvinden daarom moet je nog altijd die minipil slikken.

03-02-2016, 10:38

Citaat door __A.:
Maar borstvoeding is echt bijna volledig gestopt nog een heel.klein beetje
Is het beste huisarts of gynecoloog?
We zouden graag binnen 3 a 4 maanden voor een tweede willen proberen maar ik heb nog altijd mijn regels niet en nu krijg ik schrik
Mijn schoonzus had dat ook. Ze gaf al bijna 1 jaar geen borstvoeding meer maar kreeg geen eisprong. Ze is wel in Marokko naar de arts geweest en die heeft haar vertelt dat ze nog steeds melk aanmaakt en die hormoon zorgt ervoor dat ze geen eisprong kreeg. Ze heeft daarvoor pillen gekregen.

Ik zou eerst naar de huisarts gaan, volgens mij moet je doorverwijzing krijgen van hun. Gynaecoloog kan idd meer zeggen!

03-02-2016, 10:39

Citaat door Hijaab87:
ik heb 9 maanden geen borstvoeding gehad tot dat ik begon te sukkelen met mijn minipil toen kreeg ik ze erdoor,, maar is meer doorbraakbloedingen.

is volkomen normaal.

ze zeggen dat je normaal dan beschermt bent tegen zwangerschap, maar natuurlijk weet je nooit wanneer je eerste eisprong gaat plaatsvinden daarom moet je nog altijd die minipil slikken.
Ik kreeg standaard na 4 weken (na het stoppen met borstvoeding) gewoon mijn regels. Het is per persoon verschillend.

03-02-2016, 10:57
Dit is heel normaal hè. Zolang jij nog borstvoeding geeft is het normaal dat je menstruatie wegblijft (het is trouwens ook normaal om wel te menstrueren tijdens de borstvoedingsperiode). Dit betekent overigens niet dat je niet vruchtbaar bent, vooral omdat je zo weinig voedt.

Maak je geen zorgen meid.

03-02-2016, 11:08
Meid ken iemand die gewoon zwanger is geraakt na maanden te zijn gestopt met bv en geen menstruatie kreeg.
Zou gewoon naar je huisarts gaan voor doorverwijzing gynaecoloog

03-02-2016, 13:22
Zodra je volledig bent gestopt met bv komt t weer op gang. Ik gaf ong 10 mnd had op laatst ook heel klein beetje bv. Toen dacht ik is niet meer de moeite en hij raakte daardoor gefrustreerd. Toen kwam t dacht ik 1 a 1,5 weer op gang. Vergeet ook niet de minipil heeft ook geen stopweek en telt door.

03-02-2016, 13:27
Dus tijdens bv raak je niet zwanger???

03-02-2016, 13:32



Citaat door mika_:
Dus tijdens bv raak je niet zwanger???
Dit is geen garantie. Moeders die fulltime bv geven, dus ook in de nacht en waarvan de menstruatie ook wegblijft hebben een hele kleine kans om zwanger te raken, het is een soort anticonceptie. Maar het is nooit 100%.

03-02-2016, 14:23
Hier nu 6 maanden en ja heb wel eens 2/3 dagen gebloed maar een echte menstruatie nee.
Nooit anticonceptie geslikt, nu ook niet. Geef wel borstvoeding. En hiervoor altijd regelmatige menstruatie en nooit last gehad.
Heeft niks met onvruchtbaarheid te maken, huishouding is gewoon nog even anders.

03-02-2016, 21:09
@ts: als je de minipil slikt is het heel normaal dat je menstruatie uitblijft. Met de minipil ben je beschermd zolang je volledig borstvoeding geeft.

Pagina's : [1] 2