Bekijk volle/desktop versie : Vakantie Marokko December 2016



01-02-2016, 20:37
Salam,

Ik ga aankomende winter voor het eerst met een paar vrienden naar Marokko. (Ging vroeger altijd met mijn vader)
We gaan met de auto (Audi A4 B8 2.0 TFSI Benzine), nu heb ik een paar vraagjes.

Kun je met alleen Nederlands paspoort (Ik en 3 anderen) (1 Belgische) Marokko binnen zonder la carte national of een Marokkaans paspoort?
Moet je voor Algeciras-Tanger Med per persoon betalen of alleen voor de Auto?
Is de benzine in Marokko betrouwbaar, diesel weet ik wel maar kun je ook buiten de snelwegen om bij kleine tankstations tanken zonder dat je je motor beschadigd door slechte benzine?

Choukran.

03-02-2016, 13:23


wow december pas

03-02-2016, 14:49

Citaat door Redwan1908:
Salam,

Ik ga aankomende winter voor het eerst met een paar vrienden naar Marokko. (Ging vroeger altijd met mijn vader)
We gaan met de auto (Audi A4 B8 2.0 TFSI Benzine), nu heb ik een paar vraagjes.

Kun je met alleen Nederlands paspoort (Ik en 3 anderen) (1 Belgische) Marokko binnen zonder la carte national of een Marokkaans paspoort?
Ja....je krijgt ter plekke een visum (maar als je slim bent regel je dit vanaf hier meteen ben je van dat gezeik af.


Citaat:

Moet je voor Algeciras-Tanger Med per persoon betalen of alleen voor de Auto?
per persoon + auto


Citaat:

Is de benzine in Marokko betrouwbaar,
zolang je tankt bij goede tankstations is er niks aan de hand, als je ziet dat een tankstation verlaten is, smerig...dan niet tanken.


Citaat:

diesel weet ik wel maar kun je ook buiten de snelwegen om bij kleine tankstations tanken zonder dat je je motor beschadigd door slechte benzine?

Choukran.
je kunt gewoon tanken bij nette tankstations, maar je moet zelf even goed kijken en op je gevoel afgaan, je motor zal niet snel beschadigd raken, er zitten niet voor niets filters in je auto...als je iets verkeerds getankt hebt, dan kom je wel filters schoon aan het maken of vervangen....maar ik heb het nooit meegemaakt

25-02-2016, 21:29
Bij de douane hebben ze altijd naar mijn paspoort en la carte national gevraagd.