Bekijk volle/desktop versie : waarom is het raar om iemand van ander afkomst te huwen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

29-01-2016, 22:54
Pure nieuwsgierigheid vraag, waarom is het raar om iemand te huwen die het zelfde geloof aanhangt alleen van een ander cultuur is?

Deze topic open ik na aanleiding van de negatieve pb die ik heb ontvangen

29-01-2016, 23:24


Kelsman nice!

Abdul-karim ik vindt dat dus zooo krom om al te gaan oordelen zonder dat je elkaar kent!

29-01-2016, 23:42
Het is niet raar want het komt vaak genoeg voor, maar soms doen de ouders wel moeilijk erover.

29-01-2016, 23:48
Maak je niet druk om want anderen denken zolang je de heilige woorden uit de qoran volgt.

29-01-2016, 23:55


Ja dat is het ook deels en de meeste denken dan ook van alsof er niet genoeg goede vrouwen in hun eigen land zitten.
Ik vindt het sws niet raar als het voorgeschreven staat dat je met een Nederlandse gaat trouwen dan gebeurt dat ook!

30-01-2016, 01:44
Het is niet raar,de islam maakt geen onderscheid tussen afkomst of je nou met een Syriër egyptenaar of Indonesiër wil trouwen
Het kan allemaal,ga je eerst beter verdiepen in de islam dan ga je zien hoeveel rechten vrouwen hebben,en die idioten die je raar aankijken kunnen de tering krijgen want de islam geeft vrouwen het recht om te trouwen met wie je wil zolang je partner moslim is
Oh en trouwens de islam verbiedt
nationalisme racisme en mensen die op mensen uit andere landen neerkijken

30-01-2016, 01:44

Citaat door zembandi:
Fucking achterlijke randdebielen. Ooit gehoord van EVOLUTIE. fuckin idioten
ooit begrepen ?

30-01-2016, 02:36
Mij maakt het niet uit. Als het maar een moslim is en de klik er is.

30-01-2016, 08:45
Is best raar

Ooit een aap met een olifant gezien

Zelfs dieren gaan met hun eigen kudde om e schandalige rangdebielen

Animals lachen de human been uit !!
Omkere van het natuur

30-01-2016, 08:51

Citaat door MR.Hinderlijk:
Is best raar

Ooit een aap met een olifant gezien

Zelfs dieren gaan met hun eigen kudde om e schandalige rangdebielen

Animals lachen de human been uit !!
Omkere van het natuur
Hoe komt het dan dat jij voor apen bent gegaan als we toch in dieren termen spreken?
Hoezo hield je het niet bij blank?

30-01-2016, 09:03
Is niet raar.

30-01-2016, 09:05

Citaat door secondchance:
Hoe komt het dan dat jij voor apen bent gegaan als we toch in dieren termen spreken?
Hoezo hield je het niet bij blank?
Omdat jij miss oerang oetang. Wat in mijn drankje deed
Ik ben bijna herstelt gelukkig

30-01-2016, 09:10



Citaat door MR.Hinderlijk:
Omdat jij miss oerang oetang. Wat in mijn drankje deed
Ik ben bijna herstelt gelukkig
"O mensheid, Wij hebben jullie geschapen uit een man en een vrouw en Wij hebben jullie tot volken en stammen gemaakt, opdat jullie elkaar leren kennen. Voorwaar, de meest edele onder jullie bij Allah is degene met het meeste godsvrucht. Voorwaar, Allah is van alles op de hoogte, Alwetend."
(Soerat Al-Hoedjoeraat: 13)

Alhamdoelilaah dat ik allang inzag hoe je bent. Moge Allah ons een goed karakter schenken. Ameen

30-01-2016, 09:17
Het is absoluut niet raar maar heel normaal, maar sommige mensen zijn of discriminerend of willen simpelweg iemand van hun eigen afkomst omdat de cultuur en taal hetzelfde is en zo klikt de familie vaker sneller met elkaar en begrijpen ze elkaar beter. Ze zijn bang dat twee verschillende culturen gaan botsen, wellicht niet de partners, maar de familie van de partners met elkaar, vanwege de verschillende culturen, talen enz wallaahu a'lam. Marokkanen met Marokkanen klikt vaak beter omdat de familie van beide kanten dezelfde cultuur hebben, zelfde taal en dus zullen ze vaker over elkaars vloer komen en contact onderhouden, terwijl als je als Marokkaan trouwd met een Nederlander, Antiliaan, Surinamer, Chinees, Brit enz, de culturen verschillen, taal verschilt waardoor ze elkaar niet begrijpen, wat leidt naar weinig contact en het weinig bezoeken van elkaar.

Er is niets mis met het trouwen van een moslims die wit, zwart, geel, bruin, rood is van welke afkomst dan ook. Maar vaak ligt het aan de verschil in taal en cultuur wat de afstand tussen de twee familie groot kan maken. Met het getrouwd stelletje is geen enkel probleem, zij zijn beiden moslim, hebben beiden als basis de Kitaab en Sunnah en spreken vloeiend Nederlands met elkaar en leren wellicht Arabisch samen. Maar de families zoals de ouders? Dat is weer wat anders en al helemaal als de ouders van 1 van de partners geen moslims zijn, dan kennen ze de normen en waarden van de Islaam niet, hechten er geen waarde aan en daarboven op begrijpen ze elkaar niet gezien vele Marokkaanse ouders slecht Nederlands spreken en dus alleen naar elkaar zullen glimlachen en steeds vragen: alliesh goet? Dit zal ook vervelen en voor krekels zorgen.

Het is vanuit zo'n oogpunt ook niet meer dan logisch dat sommige Marokkaanse ouders liever een Marokkaanse man of vrouw willen voor hun kinderen wallaahu a'lam.

30-01-2016, 09:17
Is niet raar. Marokkaanse jongetjes zijn gewoon verwijfd en weten niet wat een echte man is. Daarom flippen ze zo erg bij het zien van een Marokkaanse vrouw met een niet-Marokkaanse moslim echtgenoot. Gan ze flippen en kommen ze op m.nl huilen en dramaqueens uithangen. Ondertussen weet je maar nooit wat hun zus moeder of tante hebben uitgespookt. Mislukte jochies in het echte leven zijn het.
Niemand wil ze. Daarom gaan ze "vervelend" doen. Aandachtloos. Marokkaanse manwijven zijn ook de enigen die vrouwen altijd uitschelden. Gatverdamme

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12