Bekijk volle/desktop versie : Militairen gaan dood aan kanker door Defensie



26-01-2016, 19:01
Op donderdag 28 januari organiseert het Ministerie van Defensie een info-bijeenkomst voor militairen, oud-militairen en nabestaanden van militairen die hebben gewerkt met het Benzeenhoudende wapenreinigingsmiddel PX-10. Duizenden kregen leukemie of neurologische aandoeningen.

Het RIVM concludeerde in een rapport uit 2011 dat er geen verband zou zijn met het werken met PX-10. Dit rapport wordt door binnen- en buitenlandse deskundigen als ‘onbetrouwbaar’ gekwalificeerd. Dossier EenVandaag deed onderzoek naar de gebruikte methode en legde deze voor aan de experts.

Ook bleek uit het onderzoek van EenVandaag dat slechts 23 oud-marinemedewerkers zijn gesproken voor het RIVM-rapport terwijl er in totaal ruim anderhalf miljoen militairen, zowel dienstplichtig als beroeps, gewerkt hebben met PX-10. Naar aanleiding van de EenVandaag-uitzending wordt nu de info-bijeenkomst gehouden in het Carlton President Hotel in Utrecht.

De informatiebijeenkomst wordt geopend door de voorzitter van de Taskforce Gevaarlijke Stoffen van het ministerie van Defensie. Daarna houdt het RIVM twee presentaties. In de eerste presentatie gaat het RIVM in op de inhoudelijke aspecten van het PX-10 onderzoek.

In de tweede presentatie geeft het RIVM een toelichting op de gekozen onderzoeksmethode. Hierin wordt onder andere ingegaan op de onderzoeksbenadering op groepsniveau versus de benadering vanuit het individu. Aansluitend is er gelegenheid om vragen te stellen.

U kunt zich nog tot aanstaande dinsdag (26 januari) aanmelden via het telefoonnummer: 06-20448194.


http://binnenland.eenvandaag.nl/index.php/blogs/64589/informatiebijeenkomst_defensie_over_werken_met_px_ 10

26-01-2016, 19:11



Citaat door Qatiloehom:
Dit nieuws doet mij echt goed, moge al hun familieleden dat ook meteen krijgen, heb je meteen 2vliegen in 1klap.
je doet je naam wel eer aan

26-01-2016, 19:17

Citaat door Qatiloehom:
Dit nieuws doet mij echt goed, moge al hun familieleden dat ook meteen krijgen, heb je meteen 2vliegen in 1klap.
Allah zal vast heel trots zijn op jou

26-01-2016, 19:20
Houdoe en bedankt

26-01-2016, 19:21



Citaat door hellofklitty:
Allah zal vast heel trots zijn op jou
ik niet op jou