Bekijk volle/desktop versie : Onrust in Tunesië verspreidt zich



21-01-2016, 18:10
Bij onlusten in Tunesië is een agent omgekomen. Dat gebeurde in de stad Feriana, waar hij in zijn auto op een boze menigte stuitte. Toen hij zijn auto verliet, werd hij aangevallen.

In zeker elf andere steden was het onrustig, ook in de hoofdstad Tunis. Vooral jonge Tunesiërs gingen de straat op om tegen armoede en werkloosheid te demonstreren. Rond de hoofdstad zit 30 procent van de jongeren zonder werk.

Bij de onlusten zijn vandaag 59 agenten gewond geraakt, zegt het ministerie van Binnenlandse Zaken. Medische autoriteiten schatten het aantal gewond geraakte demonstranten op veertig.

Vijf jaar geleden leidden demonstraties van werkloze jongeren tot het vertrek van dictator Ben Ali. Het Tunesische voorbeeld was het begin van de Arabische Lente, een roep om vrijheid en democratie in de Arabische wereld, die ook in Egypte en Syrië tot opstanden leidde.

http://nos.nl/artikel/2081855-onrust-in-tunesie-verspreidt-zich.html

21-01-2016, 18:58


Beesten en dan niet begrijpen dat toeristen wegblijven.

21-01-2016, 19:19

Citaat door Mistershakes:
Niemand roept om democratie. En jullie hebben zelf Ben ali daar neergezet. Maar nu ze hem hebben weggejaagd staan jullie zehma achter het volk door hem ''dictator' te noemen. Dit is nou wat democratie doet. Armoede.
Democratie is een proces wat tijd nodig heeft..

21-01-2016, 19:20

Citaat door discover_me:
Democratie is een proces wat tijd nodig heeft..
neocon

21-01-2016, 19:52


Mistershakes, vanwaar al die agressie, chill aan man.

21-01-2016, 20:04

Citaat door Mistershakes:
Wat is op, dan? Ben jij ni stikem Hafid Azarkan?
le, ene missie Hafid Azarkan. ismie discover_me

21-01-2016, 20:18
Stupide opmerking.



Citaat door discover_me:
Beesten en dan niet begrijpen dat toeristen wegblijven.

21-01-2016, 20:29

Citaat door Mistershakes:
Niemand roept om democratie. En jullie hebben zelf Ben ali daar neergezet. Maar nu ze hem hebben weggejaagd staan jullie zehma achter het volk door hem ''dictator' te noemen. Dit is nou wat democratie doet. Armoede.
Waar vragen ze wel om?

21-01-2016, 20:30
Ze hebben er zelf om gevraagd. Dit land is van de moslims.