Bekijk volle/desktop versie : Advies aan ongehuwde vrouwen



19-01-2016, 21:36

Citaat:


Vraag 119:

Ik zou u graag willen raadplegen over een kwestie die mij en mijn zusters aangaat. De kwestie is dat het ons lot is dat wij zonder echtgenoot moeten leven.
We zijn de huwbare leeftijd gepasseerd en naderen de menopauze. Dit is ons geval ook al zijn wij vrouwen met goede zeden en we allemaal een universitaire opleiding hebben genoten.
Allah zij Geprezen en Allah is getuige over wat ik zeg. Dit is onze lot bestemming en Allah zij Geprezen. Het zijn simpelweg de financiele redenen die mannen ervan weerhouden om ons een aanzoek te doen.
De omstandigheden rondom het huwelijk, vooral in ons land, zijn gebaseerd op samenwerking tussen de seksen over wat er in de toekomst zal voorvallen. Ik zou graag advies en instructie voor mijn zussen en mijzelf willen?

Antwoord:

Het advies dat ik aan deze vrouwen die nog niet zijn getrouwd kan geven is hetzelfde als dat waar de vraagster zelf in de vraag naar heeft verwezen.
Zij moeten zich keren tot Allaah de Verhevene en aanroepingen en smeekbedes verrichten. Zij dienen Hem daarin te vragen om hen een man te schenken wiens religie en karakter hen bevalt.
Een persoon moet zich oprecht en resoluut tot Allah richten, Zijn toevlucht tot Hem nemen, de manieren van aanroeping volgen en afstand houden van de verboden zaken waardoor de aanroeping niet verhoord zou kunnen worden.
Allah heeft gezegd: "En als Mijn dienaren jou vragen [O Mohammed] over Mij; Ik ben dichtbij , ik verhoor de smeekbede van de aanroeper als hij Mij aanroept. Soerah Al Baqarah 2:186

In een ander vers zegt Hij : "En jullie Heer heeft gezegd: ' Roep mij aan en ik zal jullie verhoren" Soerah Ghaafir 40:60

Allah heeft gezegd dat de aanroeping verhoord wordt, nadat de persoon gehoor geeft aan Allah en in Hem gelooft. Ik zie niet iets anders dat sterker is dan terugkeren tot Allah, aanroepingen en smeekbedes tot hem te verrichten en op de verlossing te wachten.

Het is authentiek van de Profeet salla allaahu aleyhi wa salaam overgeleverd dat hij heeft gezegd: "Weet dat de overwinning komt met geduld, de bevrijding met verdriet en de verlichting komt met moeilijkheid"

Ik vraag Allah voor deze vrouwen en anderen zoals hen, om hun zaken te vergemakkelijken en hun vrome echtgenoten te schenken, die hun wereldse leven en hiernamaals kunnen verbeteren.

Allah weet het beste.

Sheikh Uthaymeen.

Blz 174/175/176
-

19-01-2016, 22:22


barakallahufiekie voor t delen

19-01-2016, 22:27
Tegenwoordig zijn er zelf mannen die in de 50 zijn en die gaan pas voor het eerst trouwen.