Bekijk volle/desktop versie : Vader van Aylan moest huilen na zien cartoons Charlie Hebdo



Pagina's : [1] 2 3

18-01-2016, 17:15
Abdullah al-Kurdi, de vader van Aylan al-Kurdi, heeft gehuild toen hij de bespottende cartoons van Charlie Hebdo over zijn zoon zag.

Vader al-Kurdi sprak met persbureau AFP over het effect van de onsmakelijke cartoons van Charlie Hebdo over zijn zoon, die wereldwijd bekend werd nadat zijn lichaampje aanspoelde in Turkije. 'Toen ik de foto's zag moest ik huilen. Mijn familie is nog steeds in shock', zegt al-Kurdi. Hij noemde de cartoons onmenselijk en immoreel. Wereldwijd krijgt de vader bijval. Sinds vorige week woensdag groeit de kritiek op Charlie Hebdo nadat het blad een walgelijke cartoon maakte over het dode kindje.


Cartoonist Riss vroeg 'wat er van Aylan terechtgekomen zou zijn als hij het overleefde en opgroeide'. Hij zette daarbij de tekst 'billenknijper', verwijzend naar de aanrandingen in Keulen. Zijn ziekelijke beelden zette hij kracht bij met cartoons. 'Ik hoop dat mensen de pijn van onze familie respecteren, het is een groot verlies voor ons. We zijn niet meer hetzelfde na het tragedie en proberen beetje bij beetje verder te gaan met onze leven. Maar om ons weer zoveel pijn te doen is niet eerlijk', zegt Tima al-Kurdi, de tante van Aylan.


Op sociale netwerken reageren gebruikers woedend. 'Er is een dunne lijn tussen de vrijheid van meningsuiting en het oproepen tot haat. Charlie Hebdo kent de grenzen van fatsoen niet', klinkt het van een gebruiker. Zelfs koningin Rania van Jordanië heeft gereageerd op de cartoons van Charlie Hebdo.


Zij publiceerde op Twitter een cartoon met de vraag 'Wat zou er van Aylan gekomen zijn als hij opgroeide?'. Rania liet hem afbeelden als student en ook als toekomstig arts. Duizenden prezen haar voor het antwoord op Charlie Hebdo, dat over het dode rugje van een kindje weer de nodige aandacht krijgt.

18-01-2016, 17:31



Citaat door Infra:
Moest hij huilen?

Hij was diegene die zijn kind de dood heeft ingejaagd.
Daar mag je toch wel verdrietig om zijn en huilen?

En die cartoon brengt zijn onverantwoord gedrag nog eens terug in zijn herinnering.
En dat is best pijnlijk ja!

18-01-2016, 17:33
Deze cartoon had hem waarschijnlijk nog meer geconfronteerd.


18-01-2016, 18:04
Onsmakelijke honden hierboven
Toen er een afschachting plaatsvond bij dat beestachtige redactie piepen jullie wel anders toen was de wereld te klein

Dit getuigd maar eens weer wat voor een verachtelijke Charlie het wel niet is over onschuldige kinderen en nog wel een dood kind de spot mee drijven

Ik heb er maar 1 woord voor HONDEN

18-01-2016, 18:15



Citaat door Masser:
Onsmakelijke honden hierboven
Toen er een afschachting plaatsvond bij dat beestachtige redactie piepen jullie wel anders toen was de wereld te klein

Dit getuigd maar eens weer wat voor een verachtelijke Charlie het wel niet is over onschuldige kinderen en nog wel een dood kind de spot mee drijven

Ik heb er maar 1 woord voor HONDEN
Er is wel een verschil natuurlijk dat de dood van Aylan voorkomen had kunnen worden.

Zijn ouders woonden al twee jaar in Istanbul en de vader had ook nog eens een baan.

Charlie Hebdo en later de mensen in Parijs zijn bruut afgeslacht door terroristen.

Wanneer jij dat niet wilt zien heb ik heel veel medelijden met je.

18-01-2016, 18:30


Charlie brandt nu in de hel.

18-01-2016, 18:30
Pieterbaan hopelijk weet je waar jou avatar oftewel jou naam voor staat? Niet bepaald Koser denk ik of niet 100

Gebruik toch je verstand je moet wel onderscheid kunnen maken wat kan en wat niet kan
Je kunt je wel beroepen op de onderliggende oorzaken. Zoals het verwijt naar die arme vader maar de essentie blijft dat deze man handelde met het oog op een betere toekomst voor zijn kind. En natuurlijk kan jij dat niet begrijpen want jij hebt geen oorlog gekend

De essentie van mijn betoog is sol niet met dode kinderen die moet je met rust laten. Het kind blijft immers onschuldig

Charlie suggereerd dat alain toch maar een vrouwenverkrachter zou zijn geworden

Maw misschien wel beter dat ie dood is anders hadden we er toch maar last van gehad

Mensen die zoiets beweren of zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting zijn nogmaals HONDEN

Ik leef eerder mee met alain dan al die Provocatuurs die zelf haat en geweld uitlokken

Nogmaals indien jij van mening bent dat dit moet kunnen probeer het even ga de straat op en spreek mensen aan met iets simpels bv, ik vind jou een oelewappers

Ik weet zeker dat jij de komende 20 jaar geen tandarts hoeft te bezoeken

Ja achteraf afvragen waaraan het gelegen heeft
Een dichte bek wordt niet betreden door vliegen

18-01-2016, 18:36
Maar ik begrijp het de bovenste 2 heren zijn gewoon vreemdelingen haters met name moslims

Maw rasicten dat is wat jullie zijn
Alles wat pro islam is verwerpen jullie
Echter bij anti islam retoriek zijn in het bijzonder jullie 2 er als de kippen bij

Iedereen is dat inmiddels opgevallen jullie hebben naam gemaakt hier rasicten

18-01-2016, 18:37
[QUOTE=Pieter


18-01-2016, 18:42
Beesten hoe diep zijn jullie gezonken
Hoe kun je nou de spot drijven met een 3 jarige kindje

Schandalige honden

18-01-2016, 18:56

Citaat door Masser:
Beesten hoe diep zijn jullie gezonken
Hoe kun je nou de spot drijven met een 3 jarige kindje

Schandalige honden
Dat kind is dood, die ziet en hoort niets meer. De vader had met kind en vrouw in Turkije kunnen blijven, dan hadden vrouw en kind nog geleefd. Dat geld trouwens voor al diegenen die omkwamen tussen Turkije en Griekenland. De enigen die profiteerden waren de islamitisch Turkse mensenhandelaren en handelaren in ondeugdelijke zwemvesten.

18-01-2016, 19:04

Citaat door Infra:
Charlie Hebdo heeft talloze keren cartoons over Joden gemaakt en daar is nooit reactie opgekomen.

Maak iets over islam en je krijgt barbaarse moslims over de vloer.
Laat maar zien dan

18-01-2016, 19:09


Weet jij wie de vermoorde onschuld of zoals jij beweerd de schijnheilige uithangt

Dat zijn die beesten in Parijs
Waarom laten we redelijk zijn
Die vader wordt bedreigt in zijn bestaan leeft zoiezo als vluchteling in Turkije zonder perspectief overigens dus besloot hij in het belang van zijn gezin de oversteek te wagen.
Als we dit hier boven gaan analyseren dan concludeer ik dat dit handelen menseigen is iedereen zou in dit geval hetzelfde doen miljoenen vluchtelingen is niet uit verveling tot stand gekomen kijk maar naar voor de oorlog als jij hem nog niet vat.

Nou Charlie

Die doet bewust mensen krengen, beledigen onder het mom van vrijheid
Kortom ze zetten kwaad bloed bij mensen ook de Franse president was het mikpunt. Toen voelde hij zich gekrenkt en diep aangetast in zijn eer alvorens hij die nog heeft

Deze lieden provoceren bewust mensen terwijl niemand hen wat heeft aangedaan
Ze worden door niemand bedreigt en/of aangevallen

Maw ze hebben er voor gekozen maar er kleven wel gevaren aan
Risico van het vak waarom zeg ik dit om je aan het denken te zetten
Jij redeneert net zo over de vader van het jongentje

18-01-2016, 19:19

Citaat door Infra:


Dat is niks.

http://anonhq.com/charlie-hebdo-fired-anti-semitic-cartoonist-ridiculing-judaism-2009/

18-01-2016, 19:20

Citaat door AlphaMocro:
Laat maar zien dan
http://2.bp.blogspot.com/-sIUVlZSu0Ok/VK8j2FX4EsI/AAAAAAAAEz4/hJTp6_P0ouo/s1600/image002-717941.png

Pagina's : [1] 2 3