Bekijk volle/desktop versie : recept pizzadeeg aub????



16-04-2005, 15:49
kan er iemand me dringend het recept geven hoe je een goeie deeg maakt voor pizza??

bij mij is die altijd precies een baksteen als die gerezen heeft

16-04-2005, 16:07


Ik koop altijd zo´n standaard pak voor pizzadeeg van Koopmans bijvoorbeeld, gewoon in de supermarkt. Kan er niks misgaan

17-04-2005, 15:40
300 gram bloem of tarwe meel
half blokje gist
zout
lepel zonnebloemolie
en ongeveer een glas lauw water

Los eerst het gist blokje in een beetje water, voeg vervolgens zonnebloemolie en zout tie, roer dit en kneed het deeg erdoorheen.
Het deeg moet niet te hard zijn je moet water blijven toeviegen en kneden totdat het deeg soepel is

en dan laten rijzen

27-04-2005, 12:25
als je kokosroom gebruikt of melk wordt hij nog zachter en lekker.

27-04-2005, 13:51


Salaam,

Je hebt nodig:

20 gram gist
1tl suiker
250 gram bleom
2el olijfolie
1/2tl zout

Los de gist en suiker in een beetje 1dl lauwwarm water, laat het 10min. staan.
Doe de bloem in een kom, maak in het midden een kuiltje en schenk gistoplossin, zout en de olijfolie erin. Meng het geheel door elkaar en kneed het vervolgens in ca.10 minuten, tot dat het niet meer plakt.
Laat het in een afgedekt schaal op een warme plaats ca. 45 minuten rijzen.

28-04-2005, 00:05
Ieder zijn eigen recept , mooi zo kunnen we ook van mekaar leren .
Als je een hele luchtige deeg wil dan doe je het als volgt:


Voor een oven plaat pizza.

250 gram bloem
1.5 eetlepel gedroogde gist
zout
1.5 glas warme melk

Los de gist in de warme melk en laat het ongeveer 2 minuten staan voeg daarna de meel en de overige melk, kneed dit tot een soepel deeg ,als het deeg hard is wat dus nietr zo moet zijn dan maak je steeds je handen nat met dat warme melk.Ik kneed het altijd best wel lang maar je krijgt een hele luchtige deeg
als je klaar bent dan smeer je de bol deeg met een beetje olie en laat je het rijzen in een zakje (pedaalemmerzakje).Als het deeg is gerezen dan kun je hem met behulp van een kleine beetje olie op de schaal plat maken .



Succes