Bekijk volle/desktop versie : Brief van autoverzekering ...

15-01-2016, 20:03
Salaam aleikoem

Vandaag heb ik een brief gekregen van mijn zogenaamde autoverzekering dat ik 2 maanden geleden een aanrijding heb gehad. De tegenpartij is op de hoogte bla blauw
.moehiem. Ik moet de schade formulier invullen en opsturen ect
Ik heb geen aanrijding gehad en weet niks van een aanrijding en ga helemaal niks invullen en helemaal niks opsturen. Ja ik ben laaiend. Snap niet hoe ze aan mijn gegevens komen en voel me opgelicht. Heb die...verzekering opgebeld en ze gaan het uhhh uitzoeken. Heb het gevoel dat zij erachter zitten .word er gek van. Wil aangifte doen bij de cops. Wat raden jullie mij aan? Hebben jullie dit ook meegemaakt. ?

18-01-2016, 11:53

Zou het niet gewoon een misverstand kunnen zijn?

25-01-2016, 19:39
Haha waarom zou je eigen verzekering erachter zitten? Waar moeten ze achter zitten dan? Blijkbaar heeft er een aanrijding plaatsgevonden ergens en heeft iemand jouw kenteken opgegeven. De verzekering van de tegenpartij zoekt aan de hand van het kenteken op wie je bent en contacteert dan jouw verzekering om ze aansprakelijk te stellen. Jouw verzekering benaderd jou om te aan te geven wat er is gebeurd en dat je dus nu nog kans hebt om een schadeformulier etc in te vullen. De verzekering van de tegenpartij had ook aangifte kunnen doen bij de politie voor het verlaten van plaats van ongeval. Dan was je verder van huis. Laat je eigen verzekering nu maar uitzoeken of die gene wel het juiste kenteken heeft opgeschreven (ze kunnen vragen om welke type auto het ging, model, merk, kleur). Als dit allemaal overeenkomt met je eigen auto dan is dat in combinatie met je kenteken wel reden om aan te nemen dat jij betrokken bent geweest. (hangt verder wel af van hoeveel getuigen er waren etc). Ik zou nagaan waar je was op die dag en dat tijdstip en bewijzen dat je dus niks weet van het ongeval.