Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek advies



10-01-2016, 20:38
Salam zusters

Ik heb dringend hulp nodig van een zuster met veel kennis.. Ik zal mijn situatie even schetsen; ik ben bekeerd tot islam hamdoulilah (ben half NL half Roemeens) en ik draag sinds dien een hoofddoek. Nu is mijn man ongewenst verklaard en kan hij in NL geen verblijf krijgen. Ik ben naar een advocaat gegaan en die heeft ons belgie aangeraden. Nu is daar alles mislukt om een aanvraag voor zijn verblijf te doen omdat ik geen werk kon vinden omdat ik erachter kwam dat ik zwanger ben hamdoulilah. Nu teruggekeerd naar NL (hij verblijft hier dus illigaal wonen bij mij ouders samen hij gaat niet naar buiten niks uit angst voor arrestatie en uitzetting) en een andere advocaat uiteraard genomen. Nu adviseert ze ons Duitsland. Ik heb een uitkering die meemag huisje gevonden etc alleen nu om alle gedoe wat er helaas hangt om moslims en om ons geloof hebben mensen een zeer slecht en negatief beeld over ons en ik helemaal als bekeerling trek overal ogen op mij af omdat ze denken dat mijn man mij heeft gedwongen hoofddoek te dragen en te bekeren en etc etc je weet wel hoe het gaat. Nu is mijn vraag als ik mijn hoofddoek afdoe in de tijd dat de procedure loopt in duitsland zodat ik mijn man help is dit echt een grote zonde die ik bega? Ik las een verhaal over onze profeet (vzmh) die al was begonnen met zijn gebed en toen iemand hem onderbrak hij eerst die persoon ging helpen en daarna zijn gebed verder verichten. Is het belangrijker om goede houding te hebben naar andere en op deze manier mijn man te helpen of wat moet ik doen ik ben totaal in de war.. een vrouw in de moskee zei dat het niet erg was als het met de intentie is om iemand te helpen en niet met de intentie om met je haren te wapperen en rond te wandelen zeg maar. wat vinden jullie hiervan ik raak hiervan in de war..

10-01-2016, 20:55


Asalaamoe alaykoum zuster,

"Salaam" is geen islamitische groet. Het is op zn minst: salaamoe alaikoem.