Bekijk volle/desktop versie : Mensen die kleren over de knie dragen gaan naar de Hel?



05-01-2016, 20:10
Ik heb ergens gelezen over de izaar en dat als je kleren over je knie hebt dat je naar de Hel gaat op de Dag des Oordeels.
Ik weet niet zeker of ik dit goed zeg, maar kan iemand mij nou uitleggen? Ben helemaal in de war
Tenminste wat ik normaal altijd draag is gewoon een dunne trui en een spijkerbroek.
Is dit haram?

05-01-2016, 21:14


Over de enkels

05-01-2016, 21:19
het dragen van kleding boven de enkels is een verplichting op basis van de uitspraak van de Profeet (vrede zij met hem):

“Het gedeelte onder de enkels dat bedekt wordt door het gewaad zal (op de Dag der Opstanding) bestraft worden met het Vuur.” (al-Boechaari)

En zoals ook door Aboe Dharr verhaald is:

“Drie (soorten mensen) wie Allah niet zal aanspreken op de Dag der Opstanding, noch zal Hij hen aankijken, noch zal Hij hen reinigen en hen wacht een pijnlijke bestraffing.” Dit herhaalde de Profeet (vrede zij met hem) drie maal. Waarna Aboe Dharr zei: “Bedorven en verloren zijn zij, maar wie zijn zij precies, O Boodschapper van Allah?” Hij antwoordde: “Degene die zijn kleding onder zijn enkels draagt, degene die anderen herinnert aan zijn gunsten tegenover hen en degene die zijn koopwaar verkoopt aan de hand van valse eden en leugens.” (Moeslim)

Ook heeft de Profeet (vrede zij met hem) gezegd:

“Wie uit hoogmoed met zijn gewaad over de grond sleept, Allah zal op de Dag der Opstanding hem niet aankijken.” (al-Boechaari en Moeslim)

06-01-2016, 07:36
http://youtu.be/Jj_wZ6yfutI