Bekijk volle/desktop versie : Triq Salama



03-01-2016, 17:21
Ik heb net deze documentaire weer bekeken. Ik huil altijd tranen met tuiten als ik deze docu weer zie. Wat een lieve man is si Mohammed. Hij is een wees en had niks en toch deelde hij met zijn omgeving.

Sura Ad Dhoeha 93:6-7
Heeft hij jou niet als wees gevonden en jou in bescherming genomen? En Hij heeft jou dwalend gevonden en jou geleid.

Hij doet mij denken aan mijn eigen opa en alles wat hij opgeofferd heeft. We staan er zelden bij stil, maar het leven was voor hen heel erg zwaar. Vaak grote gezinnen en nog familie in Marokko die van alles van je verwachten. En daarnaast werden ze slecht behandeld door de werkgevers. En nog hebben ze vast kunnen houden aan hun geloof. MashAllah en alhamdolilah. We moeten onze opa's en oma' s dankbaar zijn en goed voor ze zorgen. Dus als je je opa en oma al een tijd niet hebt gezien.... bezoek ze dan! Moge Allah ze voor hun harde werken belonen met Jannat Al Firdaws. AMEEN.

03-01-2016, 21:44


Vond hem ook erg ontroerend en leerzaam! Veel ervan geleerd..vooral hoe zwaar het was voor onze vaders, de weg die ze hierheen hebben afgelegd was niet makkelijk.

03-01-2016, 22:38
Vond het een inspirerende man ja. Integendeel tot die circus van expat ofzo.