Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met een Libanese man of ander niet-marokkaan! Help/tips???



Pagina's : [1] 2 3 4 5

02-01-2016, 23:24
Salam allemaal,


Volgende week zaterdag komt mijn vriend langs met zijn familie om mijn hand te vragen maar het wordt ook gelijk een soort verloving. Want onze moeders hebben elkaar al een paar gesproken.
Alleen is dit totaal nieuw voor ons beide! omdat hij van Libanese afkomst is en ik Marokkaans en we beide andere tradities etc hebben.
Wij Marokkanen onderling weten wel hoe we het allemaal moeten doen en op welke manier, dus het handvragen/verloving de tradities en gewoontes maar voor mij is het wat ingewikkelder.

En we zitten ook met trouwen? Hij wilt voor de Libanese wet ook trouwen, en ik uiteraard ook voor de Marokkaanse. Dus Marokkaanse Nederlandse en Libanese wet?
Drama!


Zijn er hier dames of heren die een Libanese partner hebben of iets anders (niet-Marokkaan)?
Hebben jullie tips/ervaringen voor me?
En uiteraard ook gewoon de andere leden!




Shokran !

02-01-2016, 23:27



Citaat door RachiDF:
Hahah
Grappig ??

02-01-2016, 23:35
Zou vooraf afspraken maken over de gebruiken die zij hebben en die wij als marokkanen hebben en daar dan keuzes in maken. Lijkt me gewoon een punt van met elkaar communiceren.

02-01-2016, 23:37
Vraag het aan hem.. En jullie moeders spreken elkaar. Dat kunnen ze elkaar onderling vertellen toch.

02-01-2016, 23:39



Citaat door xMtalsia:
Vraag het aan hem.. En jullie moeders spreken elkaar. Dat kunnen ze elkaar onderling vertellen toch
Klopt alleen hebben ze het niet over trouwen etc. Bedoel voor de wet.. Bedoel voor 3 wetten trouwen is best veel! Of is dat gebruikelijk bij gemengde huwelijken ?

02-01-2016, 23:47

Citaat door LiquidBastard:





nl wet libanese wet marokkaanse wet



waarom gewoon niet je bek houwen en alleen trouwen volgens de islamitische wet


moet je nagaan als jullie zouden scheiden wtf dat voor werk is in fucking drie landen!!!!!!!!!!!






drie landen!!!!!!! jullie zijn knettergek met je waardeloze nationalistische domme ego




15 marokkaanse jurken 40 libanese jurken marokkaanse bruidschat van 5000 euro libanese bruidschat van 8000 euro want is traditie in shakira dr kont

dan geef ik feest van 15000 met hypotheek erop want moet groter zijn dan van mijn nichten en zussen dan doe ik klein libanees feestje maar geven wij in libanon voor 2500 euro maar moet ook tickets voor zijn vier moeders kopen want is traditie
en dan nog kleine geschenken voor de gasten ik zat te denken aan ipad of macbook pro en voor de kinderen playstation 4 of xbox one
en we willen levende koeien hebben met opengesneden buik en dat mensen daarin hun brood kunnen soppen want wij maken tajine stoof in die koe zijn open buik


want is fucking traditie!!!
Ik vroeg om tips/ervaringen/adviezen.
Niet om je slechte humeur met ons te delen! Fucking chagrijn!!!!
Get a life

02-01-2016, 23:54

Citaat door xMtalsia:
Vraag het aan hem.. En jullie moeders spreken elkaar. Dat kunnen ze elkaar onderling vertellen toch.
Je zou toch haast denken dat mensen overleggen met de mensen waar ze mee gaan trouwen. Ik wist wel dat ze dat tegenwoordig te weinig deden.

03-01-2016, 00:00
We overleggen met elkaar en ook onze moeders met elkaar en met ons etc. Ik vraag alleen om ervaringen en tips van anderen die ook in zo een situatie hebben gezeten ! Misschien dat ik daar wat aan heb.

Wat kunnen wij Marokkanen toch goed commentaar leveren op elkaar en doen alsof we alles beter weten dan de rest van de wereld !!!

03-01-2016, 00:12

Citaat door missou:
Klopt alleen hebben ze het niet over trouwen etc. Bedoel voor de wet.. Bedoel voor 3 wetten trouwen is best veel! Of is dat gebruikelijk bij gemengde huwelijken ?
Ik zou het echt niet weten meid. Belangrijk is dat je voor de islamitische wet trouwt. En normaal gesproken wordt dat bevestigd (op papier) door voor de Marokkaanse wet te trouwen (dacht ik) wnr 2 Marokkanen trouwen. En daarnaast moet je ook voor de Nederlandse wet trouwen wat ook belangrijk is. Wat betreft Marokkaans of Libanees: je zou voor jezelf moeten achterhalen waar de belangen in zitten. En dan kan je bijv denken aan erfrecht etc. Als dat allemaal niet relevant voor je is, dan is het alleen van belang dat je islamitisch getrouwd staat ergens.

03-01-2016, 00:14

Citaat door xMtalsia:
Ik zou het echt niet weten meid. Belangrijk is dat je voor de islamitische wet trouwt. En normaal gesproken wordt dat bevestigd door voor de Marokkaanse wet te trouwen (dacht ik) wnr 2 Marokkanen trouwen. En daarnaast moet je ook voor de Nederlandse wet trouwen wat ook belangrijk is. Wat betreft Marokkaans of Libanees: je zou voor jezelf moeten achterhalen waar de belangen in zitten. En dan kan je bijv denken aan erfrecht etc.
Shokran meid.. Ik zal je tips meenemen!

03-01-2016, 00:23
Ik heb een Libanese partner. Maar we zijn enkel getrouwd voor de Jemenitische wet. We hadden ruzie daarover dus moesten we een land kiezen die er een beetje tussen in lag.

03-01-2016, 00:27

Citaat door amsteltje:
Ik heb een Libanese partner. Maar we zijn enkel getrouwd voor de Jemenitische wet. We hadden ruzie daarover dus moesten we een land kiezen die er een beetje tussen in lag.
gek kind.

03-01-2016, 00:29



Citaat door xMtalsia:
Vraag het aan hem.. En jullie moeders spreken elkaar. Dat kunnen ze elkaar onderling vertellen toch.
Ze wilt aan ons laten weten dat ze met een Libanees trouwt, wesh begrijp je dat niet.. zulke dingen bespreek je met je man en schoon(ouders)
Maar deze aqezogh n driouch wilt effe de show stelen, en we gaan haar dat moment gunnen

03-01-2016, 00:31

Citaat door jodeln:
gek kind.

03-01-2016, 00:34

Citaat door amsteltje:
Hoe is het met je?
Hoe is leven?

Pagina's : [1] 2 3 4 5