Bekijk volle/desktop versie : Azul



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

29-12-2015, 20:20
Wat is dit de laatste tijd.
Mensen groeten nu alleen maar met Azul ipv Salam Aleikom.
Ook een hele ophef hierover. en terecht.
Waarom groeten wij Marokkanen niet meer m,et Salam Aleikom Zoals Onze profeet ons heeft voorgeschreven. Maar met Azul. Ik vind dat woord afschuwelijk klinken.
Ik zal en blijf salam aleikom zeggen. Ik ga niet mee met de horde.

29-12-2015, 20:24


Heb er nog niets van gemerkt. Wat betekent azul?

29-12-2015, 20:27

Citaat door A_bdars:
Heb er nog niets van gemerkt. Wat betekent azul?
Ahlan zoiets, of hallo in het Tmazight.

29-12-2015, 20:33

Citaat door -AMAZIGH-:
Ahlan zoiets, of hallo in het Tmazight.
Oo oke, nooit van gehoort. Toen ik de topic zag, dacht ik dat het over iets Bijbels gaat vanwege het woordje Azul, weet niet wrm.

29-12-2015, 20:52



Citaat door A_bdars:
Heb er nog niets van gemerkt. Wat betekent azul?
Dat is het nieuwe groeten. ipv salam aleikom hoor je ze zeggen Azul .
Kijk jij geen tv? Marokkaanse schotel? daar hoor je het ze ook zeggen. Azul in het tamazight.

29-12-2015, 20:55
Schijnt ook verboden te zijn in de islam. En toch hoor je veel mensen op deze manier elkaar groeten.
Hier een filmpje van mohammed bounis.

[video=youtube;La8SproR4Qs]https://www.youtube.com/watch?v=La8SproR4Qs[/video]

29-12-2015, 20:57

Citaat door mele3youn2:
Dat is het nieuwe groeten. ipv salam aleikom hoor je ze zeggen Azul .
Kijk jij geen tv? Marokkaanse schotel? daar hoor je het ze ook zeggen. Azul in het tamazight.
Nee, ik kijk geen tv. Heb nu ong 2 jaar geen sataliet noch digitenne thuis, heb alles weg gedaan. Ik dacht dat Marokkanen dit doen in Nederland, vandaar me vraag

29-12-2015, 21:37
Wij Moslims hebben onze ta7iyya en dat is salam aleykom.

Het is echter wel zo dat men op de achterste poten gaat staan bij het horen van "azul" maar niet bij het horen van "ahlan" of "hallo" terwijl de betekenis toch het zelfde is en veel Moslims de laatste 2 zeer zeker ook gebruiken, ook tegen mede-moslims...?

29-12-2015, 21:40

Citaat door -AMAZIGH-:
Wij Moslims hebben onze ta7iyya en dat is salam aleykom.

Het is echter wel zo dat men op de achterste poten gaat staan bij het horen van "azul" maar niet bij het horen van "ahlan" of "hallo" terwijl de betekenis toch het zelfde is en veel Moslims de laatste 2 zeer zeker ook gebruiken, ook tegen mede-moslims...?
Het is geen probleem, maar het wordt een probleem als je de groet 'salaamoe 'alaikoem' vervangt met azul, hallo of wat dan ook.

29-12-2015, 21:40
Azul is juist beetje aan het afsterven. een paar jaar terug was het in de mode. dat is vooral bij de anti-arab imazighen.

azul is een woord bestaand uit twee woordjes, AZ en UL

AZ = kom dichterbij
UL = het hart

Azul = kom dichterbij het hart.

29-12-2015, 22:01

Citaat door A_bdars:
Het is geen probleem, maar het wordt een probleem als je de groet 'salaamoe 'alaikoem' vervangt met azul, hallo of wat dan ook.
juist.

29-12-2015, 22:17

Citaat door mele3youn2:
Schijnt ook verboden te zijn in de islam. En toch hoor je veel mensen op deze manier elkaar groeten.
Hier een filmpje van mohammed bounis.

[video=youtube;La8SproR4Qs]https://www.youtube.com/watch?v=La8SproR4Qs[/video]
soub7anallah
deze riffie-broeder heeft een prachtige krachtige arabisch accent.

29-12-2015, 22:41


Nog nooit van gehoord, daarom kijk ik geen TV meer de hoeveelheid Fitan wat te zien is en valsheid wordt verspreidt, allaahul musta'aan

Deze Mohammed Bounis is echt bekend bij mijn familie, maar ik heb nog nooit van hem gehoord? Wie is deze Shaykh?

29-12-2015, 22:42
Azul is helemaal niet verboden. De Profeet zei dat hij gekomen is om de achlaaq te vervolmaken. De koran zegt dat Allaah verschillende volkeren schiep opdat ze elkaar zouden leren kennen. Islam is een geloof voor alle volkeren en islam is niet gekomen om gebruiken en cultuur van andere moslimvolkeren te veranderen, integendeel. Elk volk heeft haar eigen cultuur en traditie. Het is juist een rijkdom dat er zoveel verschillende culturen onder moslims bestaan. Sommigen die niks begrepen hebben van de islam komen allerlei dingen verbieden en willen dat iedereen Arabisch wordt en komen over als wanabe Arabier/Arabische. Dit is fout. Elk volk heeft haar eigen taal en moslims moeten zich niet als Arabieren gedragen en juist trots zijn op hun afkomst. Arabisch is slechts de religieuze taal naast de eigen taal die men hanteert. Imazighen moeten juist trots zijn dat ze hun identiteit al duizenden jaren bewaard hebben en er is niks mis met dat je Berbers praat en Arabisch als religieuze taal gebruikt. Trouwens, salam alaikoem is niet puur Arabisch. Men heeft dat van de Joden overgenomen vanuit het Hebreeuws: shalom aleichem. Dus zo Arabisch is die begroeting nou niet. Joden begroeten elkaar zo al 4000 jaar voordat er sprake was van islam.

29-12-2015, 22:53

Citaat door Gebruiksnaam:
soub7anallah
deze riffie-broeder heeft een prachtige krachtige arabisch accent.
Zeker weten.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6