Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel geld sparen baby



Pagina's : [1] 2 3 4

29-12-2015, 11:29
Salam dames, ik vroeg me af hoeveel geld jullie gespaard hadden voor de komst van je baby? En hadden jullie daarnaast nog gewoon spaargeld aan de kant? Mijn man en ik hebben aardig wat gespaard maar mijn man denkt dat het te weinig is... Hoeveel gaven jullie in totaal uit aan alle baby spullen kamer kleding etc ik weet dat het per persoon verschilt maar gemiddeld

29-12-2015, 16:57


Dat zou ik ook wel is willen weten ben zwanger van mn eerste

29-12-2015, 17:09
Kinderwagen 500
Babykamer 500
Wieg 60
Box 50
Maxi cosi 100
Babyfoon 150

Dit waren de grootste en belangrijkste aankopen voor onze baby

29-12-2015, 21:12
Dankje voor je reactie je hebt ook uitzet lijsten op verschillende sites van wat je allemaal nodig hebt etc wel handig ook voor jou anoniempje

29-12-2015, 23:44


Dat ligt echt helemaal aan wat jouw wensen zijn!
Er zijn maar weinig dingen echt noodzaak en dan nog heb je de keuze tussen een duur merk of bijv Ikea of tweedehands.
Denk minimaal 500,- als je het echt basic doet en 1000-2000 als je wat duurder doet. En dan bedoel ik tot aan de bevalling dus los van luiers etc,

Je hebt nu trouwens nog de kans om je zorgverzekering aan te passen zodat je meer vergoed krijgt zoals eigen bijdrage kraamzorg, lactatiekundig advies, zwangerschapscursus! Dus goed om even te vergelijken.

30-12-2015, 11:55
Shokran voor je reactie! Ja ik had inderdaad ook al gekeken bij m'n verzekering maar ik weet niet zo goed naar wat ik moet kijken maar zag wel dat veel vergoed word..

30-12-2015, 12:50
Je moet kijken naar:
- vergoeding kraamzorg (zorg dat ze 100 procent vergoeden, hoef jij niks te betalen)
- ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie (zorg weer voor 100 procent)
- borstkolf (soms vergoeden ze een deel, scheelt weer)
- lactatie deskundige(altijd handig, misschien heb je het nodig)

Verder hadden wij niet gespaard voor de baby. Gewoon gekocht met onze salarissen iedere maand iets .

30-12-2015, 14:17
Spaarrekening !

30-12-2015, 14:18
Als je wil dat je kind een platvorm heeft

30-12-2015, 15:27
laylati dankje voor je reactie ik heb net met verzekering gebeld m'n bevalling zonder medische indicatie is 205 zelf betalen en lactatiedeskundige wordt niet vergoed... Maar ze zei je moet goed kijken want al zou je jezelf goed verzekeren zeg maar betalen ze maar tot 80 euro voor die lactatiedeskundige dat is natuurlijk ook niet echt veel...

Ofjechasirlust ja klopt spaarrekening is sowieso iets om over na te denken...

30-12-2015, 17:24

Citaat door Ferrero_Rocher:
laylati dankje voor je reactie ik heb net met verzekering gebeld m'n bevalling zonder medische indicatie is 205 zelf betalen en lactatiedeskundige wordt niet vergoed... Maar ze zei je moet goed kijken want al zou je jezelf goed verzekeren zeg maar betalen ze maar tot 80 euro voor die lactatiedeskundige dat is natuurlijk ook niet echt veel...

Ofjechasirlust ja klopt spaarrekening is sowieso iets om over na te denken...
Ja klopt lactatie deskundige vind ik ook t minst belangrijke uit t rijtje. Bevalling en kraamzorg zijn belangrijk. En als je eventueel al weet dat je een baby boy krijgt kun je ook kijken naar besnijdenis zonder medische indicatie.
Zit zelf bij zilverenkruis 2 sterren en baby boy krijgt straks zijn besnijdenis tot 250 vergoed. Zelf maar 25 bijbetalen.
Waar zit jij nu?

30-12-2015, 19:42
Nee schat weet pas een paar dagen dat ik zwanger ben hihi misschien loop ik een beetje op de zaken vooruit maar beter dat ik al die dingen van tevoren al weet.. Ik zit ook bij zilveren kruis maar heb een take care now en als ik daar weg ga kan je die niet meer afsluiten terwijl hij goedkoop is en er best veel is inbegrepen

30-12-2015, 20:23


Je kan het zo gek maken als je zelf wil qua kosten

30-12-2015, 21:21
Spaarrekening met rente mag niet he dames, dan kan je beter iets apart zetten op een extra betaalrekening zonder rente.

30-12-2015, 22:24

Citaat door Ferrero_Rocher:
Nee schat weet pas een paar dagen dat ik zwanger ben hihi misschien loop ik een beetje op de zaken vooruit maar beter dat ik al die dingen van tevoren al weet.. Ik zit ook bij zilveren kruis maar heb een take care now en als ik daar weg ga kan je die niet meer afsluiten terwijl hij goedkoop is en er best veel is inbegrepen
Heb even gekeken maar take care now vergoed niks 100 procent omtrent bevalling en kraamzorg enz.
Zou echt verder kijken als ik jou was want zo kom je duur uit. Ziekenhuisbevalling tot 205 zag ik, het kost iets meer dan 300 dus je hebt dan extra kosten. Kraamzorg zelfs bij duurste pakket eigen bijdrage van 4,20 per uur. Geen gratis kraampakket.

Mabrouk met je zwangerschap trouwens schat, Inshallah een voldragen zwangerschap

Pagina's : [1] 2 3 4