Bekijk volle/desktop versie : kind zindelijk maken..



26-12-2015, 20:44
Salaam lieve mama's


Mijn zoontje van 22 maanden wordt nu steeds zwaarder met verschonen en gaat zich steeds tegenstribbelen. Aangezien ik nu ook zwanger ben wil ik nu wel dat hij van die pampers afkomt voordat de tweede eraankomt.

Hebben jullie tips voor mij Hoe ik moet beginnen en wat het beste werkt? Hoelang duurt zo een proces en waar moet ik alles rekening mee houden

Xx

26-12-2015, 20:49


Ik stel t iedere keer uit

26-12-2015, 20:54
Jaa heb ik ook gedaan wou in de zomer al.meebeginnen maar pffff ik was te moe voor

26-12-2015, 21:07
Ik ga aankomende zomer beginnen. Ik neem heel veel plastic handschoenen mee naar marokko

26-12-2015, 21:11


Zo in marokko nog ook? Jij hebt lef.
Lijkt me niks met vakantie dan kan je zo niet genieten van je vakantie

26-12-2015, 21:24

Citaat door noenanina:
Zo in marokko nog ook? Jij hebt lef.
Lijkt me niks met vakantie dan kan je zo niet genieten van je vakantie
Ja thuis gewoon. Liever op die vloeren piesen dan op de vloer hier

26-12-2015, 21:36
Zindelijkheid kan je niet leren als het kind er niet klaar voor is dus je moet eerst kijken of je kindje al interesse toont in de wc of het potje, of die al wat bewust begint te worden van een volle luier en dat niet meer zo prettig vindt. In dat geval kan je beginnen met een paar keer per dag je kindje op het potje zetten. Bijvoorbeeld in de ochtend, na de lunch en na het avondeten. En dan gewoon om te wennen je moet er verder geen druk achter zetten. Sommige kindjes gaan liever gelijk op de wc met een brilverkleiner dus dat kan je ook vast proberen. En dan als hij een plasje heeft gedaan dan weet je dat hij het begint te snappen en kan je het verder gaan uitbreiden. Bloot rond laten lopen en dan het potje constant in de buurt laten staan helpt ook goed maar is in de winter wel lastig vind ik. Er zijn ook boekjes en filmpjes over zindelijkheid die je samen kan kijken.

26-12-2015, 21:39

Citaat door zwanger2012:
Zindelijkheid kan je niet leren als het kind er niet klaar voor is dus je moet eerst kijken of je kindje al interesse toont in de wc of het potje, of die al wat bewust begint te worden van een volle luier en dat niet meer zo prettig vindt. In dat geval kan je beginnen met een paar keer per dag je kindje op het potje zetten. Bijvoorbeeld in de ochtend, na de lunch en na het avondeten. En dan gewoon om te wennen je moet er verder geen druk achter zetten. Sommige kindjes gaan liever gelijk op de wc met een brilverkleiner dus dat kan je ook vast proberen. En dan als hij een plasje heeft gedaan dan weet je dat hij het begint te snappen en kan je het verder gaan uitbreiden. Bloot rond laten lopen en dan het potje constant in de buurt laten staan helpt ook goed maar is in de winter wel lastig vind ik. Er zijn ook boekjes en filmpjes over zindelijkheid die je samen kan kijken.
--

Me zoon is overdag zindelijk maar s'nachts nog niet. Dochter is 2 jaar en paar maanden. Ik laat haar nu al wennen aan de wc en ze vindt het leuk ook nog Vooral als ze een sticker ervoor krijgt. Ongelukjes gebeuren maar dat komt nou eenmaal voor. Je moet er geduld voor hebben. Ghair In Sha Allaah.

27-12-2015, 07:54

Citaat door zwanger2012:
Zindelijkheid kan je niet leren als het kind er niet klaar voor is dus je moet eerst kijken of je kindje al interesse toont in de wc of het potje, of die al wat bewust begint te worden van een volle luier en dat niet meer zo prettig vindt. In dat geval kan je beginnen met een paar keer per dag je kindje op het potje zetten. Bijvoorbeeld in de ochtend, na de lunch en na het avondeten. En dan gewoon om te wennen je moet er verder geen druk achter zetten. Sommige kindjes gaan liever gelijk op de wc met een brilverkleiner dus dat kan je ook vast proberen. En dan als hij een plasje heeft gedaan dan weet je dat hij het begint te snappen en kan je het verder gaan uitbreiden. Bloot rond laten lopen en dan het potje constant in de buurt laten staan helpt ook goed maar is in de winter wel lastig vind ik. Er zijn ook boekjes en filmpjes over zindelijkheid die je samen kan kijken.
-