Bekijk volle/desktop versie : Ik kan offerfeest en suikerfeest niet vinden in de de koran.



Pagina's : [1] 2 3 4

26-12-2015, 01:15
Ik ben alles wat wij als soennieten doen aan het onderzoeken vanuit de koran. En tot mijn verbazing komt ''offerfeest'' en ''suikerfeest'' niet voor in de koran.

Ik heb een gevoel dat wij als moslims niet doen wat Allah van ons vraagt. Offerfeest en suikerfeest komt niet voor in de koran , hoe kan het dan zo zijn dat wij dit als religie accepteren?

Als iemand nu zegt: dat staat in de hadith van de profeet. Dan zeg ik: wat Allah niet heeft gezegd kan NOOIT de woord van de profeet zijn geweest.

26-12-2015, 19:47


Wat jij zegt boeit ons vrij weinig. Allaah gebiedt ons in de Qoeraan om de Profeet (sallaa Allaahoe 3alayhi wa sallam) te volgen, te nemen wat hij ons geeft, hem ons de Qoeraan de laten verduidelijken en hem te gehoorzamen.

26-12-2015, 19:49
Qor-aan en 7adeeth worden samen genomen, niet eerst Qor-aan dan de 7adeeth (zoals onze imaam alAlbaanee dit heeft uitgelegd).

Al7amdulillaah

26-12-2015, 19:52

Citaat door Vraagsteller:
Ik ben alles wat wij als soennieten doen aan het onderzoeken vanuit de koran. En tot mijn verbazing komt ''offerfeest'' en ''suikerfeest'' niet voor in de koran.

Ik heb een gevoel dat wij als moslims niet doen wat Allah van ons vraagt. Offerfeest en suikerfeest komt niet voor in de koran , hoe kan het dan zo zijn dat wij dit als religie accepteren?

Als iemand nu zegt: dat staat in de hadith van de profeet. Dan zeg ik: wat Allah niet heeft gezegd kan NOOIT de woord van de profeet zijn geweest.
Hoeveel keer per dag bid jij? 5 gebeden of anders?

26-12-2015, 20:10



Citaat door Mouwaysie:
Wat jij zegt boeit ons vrij weinig. Allaah gebiedt ons in de Qoeraan om de Profeet (sallaa Allaahoe 3alayhi wa sallam) te volgen, te nemen wat hij ons geeft, hem ons de Qoeraan de laten verduidelijken en hem te gehoorzamen.
Heb jij de profeet persoonlijk gesproken?

26-12-2015, 20:14

Citaat door Ismael_:
Hoeveel keer per dag bid jij? 5 gebeden of anders?


kan je hier op antwoorden

26-12-2015, 20:26

Citaat door talkwithme020:
kan je hier op antwoorden
Durft ie niet.

26-12-2015, 20:30

Citaat door talkwithme020:
kan je hier op antwoorden


Waarom ga je offtopic? Ik heb de koran gelezen en deze 2 onderwerpen komen niet voor in de religie van Allah. Als het wel voorkomt , kun jij mij dat van uit de koran?

26-12-2015, 20:32

Citaat door Vraagsteller:
Waarom ga je offtopic? Ik heb de koran gelezen en deze 2 onderwerpen komen niet voor in de religie van Allah. Als het wel voorkomt , kun jij mij dat van uit de koran?
Hoeveel keer per dag bid jij. Waarom geef je hier geen antwoord op.

26-12-2015, 20:37

Citaat door Mansur:
Wij zijn verplicht om de Koran&Sunnah als 1 geheel aan te nemen.
Dat staat glashelder in de Nobele Koran.
Jij houdt de sunnah gelijk aan de koran. Dit is verkeerd. Het kan nooit zo zijn dat iets wat NIET voorkomt in de koran , maar wel voorkomt in ''de sunnah'' correct is.

Dan kun je net zo goed zeggen dat deze hadith ook correct is (wat dus ook niet voorkomt in de koran)



Ibn Uthaymin geeft hier dus aan dat je bijv als vrouwelijke moslim slaaf , je borsten niet hoeft te dekken en dat je met je borsten open mag bidden. Deze man heeft deze hadith geschreven voor zijn eigen interesses. Dit kan nooit de woorden van de profeet geweest zijn aangezien dit niet voorkomt in de koran.

26-12-2015, 20:40

Citaat door Ismael_:
Hoeveel keer per dag bid jij. Waarom geef je hier geen antwoord op.
?

26-12-2015, 20:44

Citaat door Vraagsteller:
Waarom ga je offtopic? Ik heb de koran gelezen en deze 2 onderwerpen komen niet voor in de religie van Allah. Als het wel voorkomt , kun jij mij dat van uit de koran?
Dit is niet offtopic. In de koran staat nergens dat je 5 keer per dag moet bidden. Dit heeft profeet vzmh ons overleverd en opgedragen.

Wat is je antwoord hierop?

26-12-2015, 20:50


De Qur’aaniyoon zijn degenen die de Sunnah ontkennen. Zij verwerpen het om te werken aan de hand van Hadieth en ze zeggen : “We werken alleen volgens de Qur’aan.” Zij zijn leugenaars omdat ze zeker niet werken aan de hand van de Qur’aan; omdat Allah in de Qur’aan zegt :

“ En wat de boodschapper u ook moge geven neemt het en wat Hij u ook verbiedt, onthoudt u daarvan. En vreest Allah, zeker, Allah is streng in het straffen. “ [ Surah Al-Hashr 59:7 ]

En Allah de Verhevene zei tegen Zijn Profeet :

“En Wij hebben de vermaning tot u gezonden, zodat jij aan de mensheid datgene moogt uitleggen wat tot hen werd nedergezonden, zodat zij mogen nadenken.” [ Surah An-Nahl 16:44 ]

Dus als de Sunnah wordt verwijdert; hoe zal de Qur’aan dan worden uitgelegd?! Wat zal er de Qur’aan uitleggen? De Sunnah van de Boodschapper صلى الله عليه و سلم verduidelijkt de Qur’aan, de Sunnah is de uitlegger van de Qur’aan.

Dus degenen die de Sunnah verwerpen, als zij dit bewust doen dan ontkennen ze de Boodschapper صلى الله عليه و سلم; dan is dit ongeloof en afvalligheid.

Maar als zij onwetend zijn en blind volgen dan zou het moeten worden verduidelijkt aan hen en deze zaak zou uitgelegd moeten worden.

Zij [de Qur’aaniyoon] kwamen bij ‘Umar Ibn ‘Abdul-‘Aziz en ze presenteerden deze leer aan hem. Hij –moge Allah tevreden met hem zijn- zei : “Allah de Verhevene zei :

“En verricht het gebed.”

Wat is het aantal Rak’aat [die verricht zouden moeten worden] ? En wat zijn de gebedstijden? Allah zei ook :

“En betaal de Zakaat [armenbelastingen].”

Wat is de Nisaab? En hoeveel zou er moeten betaald worden ?”

Dus waren ze verbaasd op dat moment en waren ze niet in staat om te antwoorden. Dus hij verbaasde hen en liet hen zwijgen; moge Allah genadig met hem zijn.

Dit is dus een bewijs dat de Qur’aan vergezeld moet worden door de Sunnah, en de Sunnah is de tweede openbaring na de Qur’aan. Het legt de Qur’aan uit, verduidelijkt het, verhelderd het en leid er naar.

De Sunnah bevat ook enkele regelgevingen die niet te vinden zijn in de Qur’aan. Bijvoorbeeld : [het verbod] op het tegelijkertijd huwen van een vrouw en haar tante, of het tegelijkertijd huwen van een vrouw en haar tante van moederskant. Dit staat niet in de Qur’aan dit kan men echter enkel in de Sunnah vinden. 1

Met betrekking tot de borstvoeding; zei Allah de Verhevene :

“Jouw pleegmoeders die jou zoogden en en jouw zoogzusters.” [ Surah An-Nisaa 4:23 ]

Hoe veel keer moet de borstvoeding plaatsvinden? Wanneer wordt het zoogkind verboden om te trouwen ?

De Profetische sunnah kwam hiermee. De Boodschapper صلى الله عليه و سلم verduidelijkte dit. Hij zei :

“Wat verboden wordt om te trouwen door middel van borstvoeding wordt ook verboden door bloedverwanten.”

Dus de Hadieth is algemener dan wat er verschijnt in de Qur’aan. Het zijn niet enkel de pleegmoeders en de zoogzusters [die verboden zijn om te trouwen]. Hij صلى الله عليه و سلم zei :

“Wat verboden wordt om te trouwen door middel van borstvoeding wordt ook verboden door bloedverwanten.”

[Dit bevat] de tante, de tante van moederskant, nicht, nicht van moederskant [van borstvoeding]. Dit kwam niet voor in de Qur’aan, dit kwam in de Sunnah.

“Wat verboden wordt om te trouwen door middel van borstvoeding wordt ook verboden door bloedverwanten.”
Voetnoot :

1. Abu Hurayrah رضي الله عنه leverde over dat de Boodschapper van Allah صلى الله عليه و سلم zei : “Iemand zou niet tegelijkertijd getrouwd moeten zijn met een vrouw en zijn tante van vaderskant of met een vrouw en haar tante van moederskant.” [ Al-Bukhaari 5109 en Muslim 1408 ]

Shaykh Al-Fawzaan حفظه الله

beluister hier de audio http://www.ikhouvanislam.be/?p=486

26-12-2015, 20:52

Citaat door Mansur:
Er zijn maar 2 Islamitische feesten die we allemaal kennen en vieren.

authentiek overgeleverd van Anas ibn Mâlik:

« Wanneer de Profeet (salla Allahoe ‘alayhi wa salam) aankwam in Medina, merkte hij op dat er 2 dagen in het jaar voorbehouden waren voor spelen en vermaak. De Profeet (salla Allahoe ‘alayhi wa salam) vroeg:« Wat vertegenwoordigen deze 2 dagen? »Men antwoordde hem: « Deze zijn 2 dagen waarop wij ons voor de komst van de islam, amuseerden. » De Profeet (salla Allahoe ‘alayhi wa salam) verklaarde toen: « Allah heeft hen vervangen voor jullie door 2 betere dagen: de dag van [het feest] Al-Adhâ en de dag van [het feest] Al-Fitr. » »[ Imâm Ahmed, Aboe Dâwoed, An-Nasâ'î met een authentieke overleveringsketen.]
U geeft een hadith aan ons. Dus hiermee suggereert u dat als iets wat niet voorkomt in de koran , maar wel in een hadith , dan moeten wij dat als moslims als religie accepteren. Dan vraag ik aan u , die bovenstaande reacties(foto's) komt niet voor in de koran , maar wel in hadith. Accepteert u dat als religie?

Tevens staat deze ''scheten hadith'' ook niet in de koran , (wel is de koran open en duidelijk over viezigheid etc):



vertaling Nederlands:

De geluiden die uit het menselijke lichaam komt en anders klinkt dan kalam hetende opleiding, is door de Saudische burger Salih bin Ali bin Muhammad al-Rizqan behaald bij de faculteit FIKIH , waarbij hij de master diploma heeft gehaald.

Bron: http://libback.uqu.edu.sa/hipres/Indu/indu14468.pdf

Onderwerpen van de opleiding:

De 2de onderzoek: De 9 problemen van scheten. s.354
Eerste vraag: De recept van de scheet. s.355
Tweede vraag: De verschillende soorten scheet. s.356
Derde vraag: Bij het scheet laten wanneer je je kont afveegt. (nadat je naar de wc bent gegaan) s.356
Vierde vraag: De wet voor het scheet laten in de moskee. s.357
Vijfde vraag: De wet voor het scheet laten in de parlement of tijdens een bijeenkomst. s.361
Zesde vraag: De probleem met het scheet laten wanneer je ''abdest/wassen'' hebt gedaan. s.362
Zevende vraag: Het scheet laten tijdens de salah. s.363
Achtste vraag: Tijdens het wassen/abdest het denken aan een scheet. s.364
Negende vraag: De wet van wanneer 2 mannen aan het bidden zijn en dat de ene een scheet laat en dat allebei de mannen denken dat de ander die scheet heeft gelaten. s.367



De atheistische communisten hebben in 1970 naar Venus , sondes gestuurd. En kijk waar onze ''moslim broeders'' zich mee bezig houden. ''de wet van scheten''. Er zijn miljoenen zulke hadiths die compleet niet overeenkomen met de koran. Toch blijven bepaalde mensen die zich moslim noemen , hadiths boven de koran van Allah leggen.

http://https://nl.wikipedia.org/wiki/Veneraprogramma

26-12-2015, 20:58
Ts, beweer jij moslim te zijn en de Qor'aan te volgen of wat is het?

Pagina's : [1] 2 3 4