Bekijk volle/desktop versie : Een moslim met seksslavin? Voor IS geen enkel probleem



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

19-12-2015, 10:26
Franse onderzoekers zien hoe IS de handel in seksslavinnen uitbreidt en probleemloos inpast in de eigen ideologie. 'Meisjes onder de 10 zijn het meeste waard.'

Verkrachting van vrouwen en meisjes van overwonnen vijanden is toegestaan in het kalifaat van IS. Sterker nog: het wordt zelfs officieel geregeld, zo constateert de Franse Fondation Scelles.

In januari brengt dit instituut zijn jaarboek uit over mondiale prostitutie en seksueel geweld in gewapende conflicten. Onderzoeker Frédéric Boisard legt daarvoor de laatste hand aan een hoofdstuk over de IS-praktijken, dat wordt gepresenteerd bij de Verenigde Naties in New York.

Emir met groene ogen
De stichting die wereldwijd seksuele uitbuiting onderzoekt, werd in 1993 opgericht uit de nalatenschap van de Franse jurist, verzetsheld en mensenrechtenstrijder, Jean Scelles. Dagelijks spit Boisard door publicaties van jihadisten. Ook graaft hij in twitteraccounts van vrouwen die lijken te zijn gevallen voor hun 'emir met groene ogen'.

Aanvankelijk durfden maar weinig vrouwen over hun ervaringen te praten, maar nu 'lijkt het woord bevrijd', aldus Boisard. Vooral nadat eerder dit jaar een groep gegijzelde jezidi-seksslavinnen door IS werd vrijgelaten of kon ontsnappen. Zoals Jinan (18). Haar opgeschreven relaas is een bestseller in Frankrijk.

Seks is handel
Ze werd ontvoerd, geslagen, verkracht en verkocht in een middeleeuws systeem van keuring op slavenmarkten. Daar reserveert IS de mooiste meisjes voor zijn leiders of voor klanten uit de Golfstaten. Prijzen variëren van een paar honderd dollar voor een gekidnapte vrouw tot 20.000 dollar voor de knapste maagden. Seks is handel bij IS en een extra bron van inkomsten voor de jihad.

Ook maronieten (christenen), alawieten en Turkmenen worden systematisch mishandeld, verkracht en verkocht door IS. ,,We zien dat het kalifaat in voorschriften vastlegt dat een vijfde van de vrouwen in veroverd gebied voor de leiders is,'' vertelt Boisard.

IS runt bordelen
,,De rest wordt verdeeld onder de dapperste strijders. Afhankelijk van hun succes hebben ze recht op een bepaald aantal vrouwen en maagden. Meisjes onder de 10 zijn het meeste waard. IS runt bordelen, rekruteert jongens met de belofte dat ze erheen mogen of een slavin krijgen. Hiervoor worden vrouwen uit Nepal aangevoerd."

Hoewel die praktijken lijken te botsen met de vrome moslimgeloften, doet IS niet moeilijk over slavinnenseks en vrouwenhandel. Rechtvaardiging wordt gevonden bij schriftgeleerden die noteren dat de profeet vier slavinnetjes had. Bij een IS-wedstrijd koranverzen citeren, kreeg de winnaar een seksslavin. In zijn publicaties veegt IS de vloer aan met westerse beschuldigingen. Boisard: ,,Ze zeggen: 'Kijk hoe jullie je vrouwen exploiteren.'''

Trouwen via Skype
Verliefde moslima's die uit Frankrijk en ook Nederland naar het kalifaat afreizen, raken verstrikt in een geraffineerd netwerk, weet Boisard. ,,Het is niet anders dan in de internationale vrouwenhandel. Beloften worden niet nagekomen en het regent bommen op hun sprookjeswereld. In Frankrijk trouwen meisjes via Skype met een strijder die er leuk uitziet. Als ze in het kalifaat arriveren, blijkt hun 'man' al gesneuveld. Ze worden dan verhandeld."

IS richt zich op vrouwen die 'heldinnen' worden als ze strijders baren. Zulke hommages raken westerse meiden die slecht in hun vel zitten, denkt Boisard. ,,Het trieste is dat de enige waarde die de vrouwen hebben, een commerciële is. Maar daar komen ze te laat achter."

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4211050/2015/12/19/Een-moslim-met-seksslavin-Voor-IS-geen-enkel-probleem.dhtml

19-12-2015, 10:26


had ik maar een seksslavin

19-12-2015, 10:48
Geen bewijs.

Ik volg nu al jaren officiële isis video's en ik ben nog geen slavinnenmarkt tegen gekomen. Er worden ook geen slavinnen stiekem verkocht, want in de ideologie van isis is het verboden om geloofszaken stiekem te houden of om te liegen.

Een artikel van de ad is geen bron, ook is een getuige verklaring van een sh'iet of een koerd geen bron, aangezien asielzoekers altijd liegen om sneller een verblijfsvergunning te krijgen (hishi ali syndroom).

Dit zijn gewoon westerse leugens wat onderdeel is van hun propaganda tegen isis. Ik heb liever propaganda wat gebaseerd is op waarheden.

19-12-2015, 10:53

Citaat door Magrebijn:


Ik volg nu al jaren officiële isis video's.
gemeld bij het aivd

19-12-2015, 10:56



Citaat door Magrebijn:
Geen bewijs.

Ik volg nu al jaren officiële isis video's en ik ben nog geen slavinnenmarkt tegen gekomen. Er worden ook geen slavinnen stiekem verkocht, want in de ideologie van isis is het verboden om geloofszaken stiekem te houden of om te liegen.

Een artikel van de ad is geen bron, ook is een getuige verklaring van een sh'iet of een koerd geen bron, aangezien asielzoekers altijd liegen om sneller een verblijfsvergunning te krijgen (hishi ali syndroom).

Dit zijn gewoon westerse leugens wat onderdeel is van hun propaganda tegen isis. Ik heb liever propaganda wat gebaseerd is op waarheden.
Heb je je onderzoek op het internet gedaan of ben je daadwerkelijk naar Syrië afgereisd om het probleem echt te onderzoeken?
Ik zoek namelijk de waarheid over jouw kennis en de bronnen daarvan, dan kan ik beoordelen of ik je conclusies serieus kan nemen of niet.

19-12-2015, 10:58

Citaat door Magrebijn:
Geen bewijs.

Ik volg nu al jaren officiële isis video's en ik ben nog geen slavinnenmarkt tegen gekomen. Er worden ook geen slavinnen stiekem verkocht, want in de ideologie van isis is het verboden om geloofszaken stiekem te houden of om te liegen.

Een artikel van de ad is geen bron, ook is een getuige verklaring van een sh'iet of een koerd geen bron, aangezien asielzoekers altijd liegen om sneller een verblijfsvergunning te krijgen (hishi ali syndroom).

Dit zijn gewoon westerse leugens wat onderdeel is van hun propaganda tegen isis. Ik heb liever propaganda wat gebaseerd is op waarheden.
Mag een man slavinnen hebben in de islam?
Of een vrouw een slaaf?
En ermee seks hebben?

19-12-2015, 11:19

Citaat door Musa0000:
Mag een man slavinnen hebben in de islam?
Of een vrouw een slaaf?
En ermee seks hebben?
Dat is meer een vraag voor mij, dus lees aandachtig...
Het westers concept van "Slavernij", is compleet verschillend als in de tijd van de profeet. Zoals je misschien al weet, werden er oorlogen uitgevoerd en raakte veel vrouwen weduwen. En binnen de Arabische cultuur, is het zo dat de man voor het onderhoud zorgt.

Nou wat de profeet vervolgens heeft gedaan, is om deze vrouwen in bewaring te nemen; individueel of gemeenschappelijk(bijv een opvanghuis) aangezien zij anders aan de genade van de onvergefelijke woestijn zouden zijn overgelaten. En indien jij de taak op je neemt, om voor zo'n vrouw te zorgen, dan wordt dat alleen maar aangemoedigd.

En mochten er daar liefdevolle verhoudingen uit ontstaan, dan is het toegestaan om met haar seks te hebben. PM voor meer informatie,

19-12-2015, 11:24
Overigens is het verboden om zo'n dienares te verkrachten,mishandelen,verwaarlozen, of in het ergste geval te gaan uitbaten. Dus op basis van de algemene islamitische richtlijnen, is het heel moeilijk om te geloven dat zelfs ISIS-baathisten, bordelen aan het runnen zijn...

19-12-2015, 11:34

Citaat door Trolololo:
gemeld bij het aivd
Het bekijken van officiële isis video's is niet strafbaar. Je kan het ook zelf checken via http://www.jihadology.net alleen begrijp jij geen Arabisch dus je gaat toch niets verstaan.

ISIS upload hun video's via hun officiële site via de darknet/unionsite (alleen toegankelijk via tor), maar uiteindelijk komt het op http://www.archive.org en vervolgens wordt het netjes bijgehouden door jihadology.net.

En voor de rest lig ik niet wakker van de aivd.


Citaat door Vakidioot:
Heb je je onderzoek op het internet gedaan of ben je daadwerkelijk naar Syrië afgereisd om het probleem echt te onderzoeken?
Ik zoek namelijk de waarheid over jouw kennis en de bronnen daarvan, dan kan ik beoordelen of ik je conclusies serieus kan nemen of niet.
Nee, ik ben nooit in Syrië geweest, maar dat geldt ook voor svengali en de meeste mensen die hier anti isis propaganda verspreiden zonder bewijs. Een rechter gaat ook niet oordelen op basis van een krantenartikel.

Ik hoor het verhaal aan van beide kanten. Ik lees en bekijk de westerse propaganda (nos, telegraaf, aljazeera, RT, fox etc etc) en ik lees en bekijk de officiële isis propaganda. Zo kan ik een betere inzicht krijgen van wat er aan de hand is.



Citaat door Musa0000:
Mag een man slavinnen hebben in de islam?
Of een vrouw een slaaf?
En ermee seks hebben?
Islam heeft geen slavernij nodig. De islam moedigt juist aan om slaven vrij te kopen. De reden dat er vroeger slavernij was, komt omdat het toentertijd wereldwijd normaal was. Na een oorlog werden de vrouwen en kinderen van de verliezende partij tot slaven gemaakt.

Als de slavernij weer wordt ingevoerd door het westen in de vorm van dwangarbeid c.q concentratiekampen dan mogen wij moslims hetzelfde doen.

Sex hebben met een slavin c.q dwangarbeidster mag alleen als ze toestemming geeft.

Maar nogmaals, islam heeft geen slavernij nodig.

19-12-2015, 11:38

Citaat door Magrebijn:
Geen bewijs.

Ik volg nu al jaren officiële isis video's en ik ben nog geen slavinnenmarkt tegen gekomen. Er worden ook geen slavinnen stiekem verkocht, want in de ideologie van isis is het verboden om geloofszaken stiekem te houden of om te liegen.

Een artikel van de ad is geen bron, ook is een getuige verklaring van een sh'iet of een koerd geen bron, aangezien asielzoekers altijd liegen om sneller een verblijfsvergunning te krijgen (hishi ali syndroom).

Dit zijn gewoon westerse leugens wat onderdeel is van hun propaganda tegen isis. Ik heb liever propaganda wat gebaseerd is op waarheden.
Dan heb je t niet goed genoeg gevolgd.

IS heeft in zijn officiële tijdschrift Dabiq een heel artikel hierover geschreven. Ze gaven t met trots toe.
Verder hoef je maar met 1 iemand uit t khalifaat te spreken en het slavenverhaal wordt bevestigd.

19-12-2015, 11:40

Citaat door Magrebijn:
Geen bewijs.

Ik volg nu al jaren officiële isis video's en ik ben nog geen slavinnenmarkt tegen gekomen. Er worden ook geen slavinnen stiekem verkocht, want in de ideologie van isis is het verboden om geloofszaken stiekem te houden of om te liegen.

Een artikel van de ad is geen bron, ook is een getuige verklaring van een sh'iet of een koerd geen bron, aangezien asielzoekers altijd liegen om sneller een verblijfsvergunning te krijgen (hishi ali syndroom).

Dit zijn gewoon westerse leugens wat onderdeel is van hun propaganda tegen isis. Ik heb liever propaganda wat gebaseerd is op waarheden.
Het staat gewoon in het officiële tijdschrift van isis genaamd dabiq. Ze zijn er nogal trots op ook.

19-12-2015, 11:45

Citaat door eshghamx:
Dan heb je t niet goed genoeg gevolgd.

IS heeft in zijn officiële tijdschrift Dabiq een heel artikel hierover geschreven. Ze gaven t met trots toe.
Verder hoef je maar met 1 iemand uit t khalifaat te spreken en het slavenverhaal wordt bevestigd.
Ik wist wel dat iemand dabiq als bewijsbron zou nemen.

Dat zijn statements van: "we gaan jullie vrouwen als slavinnen maken" of "we gaan Rome veroveren" of "we gaan het zwarte vlag hijsen op het witte huis"

Voor de rest staat er niet in dabiq dat ze sexslavinnen verhandelen in raqqah of mosul of dat ze sex met hun hebben.

19-12-2015, 11:48



Citaat door Magrebijn:
[...]

Nee, ik ben nooit in Syrië geweest, maar dat geldt ook voor svengali en de meeste mensen die hier anti isis propaganda verspreiden zonder bewijs. Een rechter gaat ook niet oordelen op basis van een krantenartikel.

Ik hoor het verhaal aan van beide kanten. Ik lees en bekijk de westerse propaganda (nos, telegraaf, aljazeera, RT, fox etc etc) en ik lees en bekijk de officiële isis propaganda. Zo kan ik een betere inzicht krijgen van wat er aan de hand is.

[...]
Lees dat propagandablaadje van hen, Dabiq, en je zal zien dat ze in alle openheid moslims levend verbranden, in slaven handelen zelfs de Ka'aba willen vernietigen.
Het is onzinnig deze feiten te ontkennen of af te doen als westerse propaganda. Het is hun eigen propaganda. Ze zijn er trots op en noemen zichzelf nog moslims ook.
Feiten die ze wel ontkennen zijn hun excessieve drugsgebruik, hun gebrek aan kennis over en geloof in de islam en vooral het feit dat ze door-en-door westers zijn. En dat ze westerse dingen als internet en media uitstekend begrijpen en prima in staat zijn verwarring en leugens te verspreiden met westerse technieken als video en computers.

19-12-2015, 11:51

Citaat door Kickass:
Het staat gewoon in het officiële tijdschrift van isis genaamd dabiq. Ze zijn er nogal trots op ook.
Er staat een verhaal over hoe de vrouwen en kinderen van de tegenpartij tot slaven werden gemaakt (in de tijd van de profeet, wat toentertijd wereldwijd heel normaal was).

Het gaat hier nu om gedwongen sex (verkrachting) en verhandelen van vrouwen/slavinnen op markten. Waar staat dat in dabiq?

Waar kan ik bijvoorbeeld nu yazidi vrouwen kopen in Syrie?

19-12-2015, 11:51

Citaat door Magrebijn:
Ik wist wel dat iemand dabiq als bewijsbron zou nemen.

Dat zijn statements van: "we gaan jullie vrouwen als slavinnen maken" of "we gaan Rome veroveren" of "we gaan het zwarte vlag hijsen op het witte huis"

Voor de rest staat er niet in dabiq dat ze sexslavinnen verhandelen in raqqah of mosul of dat ze sex met hun hebben.
Jawel. Er was een zuster aan t woord die vertelde over haar mans slavin
Ze spraken niet in termen van "we gaan" maar "we hebben gedaan" en zeiden dat t conform de shariah was. En heb persoonlijk genoeg verhalen gehoord uit IS gebied zelf. Vraag t hun en geen 1peroon zal t ontkennen.

Is t zo onwaarschijnlijk dat IS een fout maakt ofwat??

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9