Bekijk volle/desktop versie : Marokkaan verandert naam voor baan, maar had dat beter niet kunnen doen



Pagina's : [1] 2

16-12-2015, 20:55
Mohammed Benjeloun ging in 2001 vol goede moed en een doctoraat naar Canada in de hoop op een beter leven.

Hij nam zijn intrek in een woning in Quebec en ging vervolgens solliciteren. Wat hij niet wist is dat je in een westers land vaak een minnetje achter je naam hebt als je islamitisch klinkt. De talloze afwijzingen frustreerden de man zodanig dat hij een opmerkelijk besluit nam. Hij gooide zijn naam overboord en veranderde dit vorig jaar in 'Martin Savard'. Zijn nieuwe naam betekende echter het begin van meerdere problemen.


Werkgevers belden hem nooit terug, omdat hij op zijn diploma's een andere naam heeft staan dan op zijn legitimatiebewijzen. Zijn problemen bleven niet beperkt tot Canada. Ook zijn Marokkaanse paspoort mocht hij op zijn buik schrijven en stemmen mocht en kon bovendien niet.


Bewust van zijn stomme fout zette hij alles op alles om weer Mohammed te worden. In Marokko werd zijn eerste aanvraag voor een nieuw paspoort geweigerd, maar na lang aandringen en een even lange procedure kreeg hij toch groen licht.

16-12-2015, 21:19


wat een zielige mannetje waar is je eer en trots

16-12-2015, 21:37
Een afbeelding mag niet, maar je nazaat mohamed noemen geen probleem

16-12-2015, 22:08
Zijn voornaam is Mohammed? Is Benjeloun niet een Marokkaanse Joodse achternaam?

Verder wel triest als je je naam en achternaam wijzigt. Hoezo minderwaardigheidscomplex..

16-12-2015, 22:15



Citaat door Aurora.:
Zijn voornaam is Mohammed? Is Benjeloen niet een Marokkaanse Joodse achternaam?

Verder wel triest als je je naam en achternaam wijzigt. Hoezo minderwaardigheidscomplex..
Ik zou het niet weten, maar dat pa hem dan mohamed zou noemen?

16-12-2015, 22:17
Benjelloun zijn fassien 1 van de rijkste mannen uit marokko is een benjelloun deze man heeft de naam van de profeet inplaats dat hij er trots op is (zoals die bekende boxer) wil deze man er vanaf zelfde geldt voor die gasten die zich voor stellen als Mo tijdens sollicitaties stagfirallah

16-12-2015, 22:25

Citaat door 6415:
Ik zou het niet weten, maar dat pa hem dan mohamed zou noemen?
Ik hoor iets zoemen.. #vliegenmepper

16-12-2015, 22:28

Citaat door DJIBRIL:
Benjelloun zijn fassien 1 van de rijkste mannen uit marokko is een benjelloun deze man heeft de naam van de profeet inplaats dat hij er trots op is (zoals die bekende boxer) wil deze man er vanaf zelfde geldt voor die gasten die zich voor stellen als Mo tijdens sollicitaties stagfirallah
Erg sneu. Het verloochenen van je eigen roots.. Hoe diep kun je zinken?

16-12-2015, 22:35
Beetje gek verhaal. Als je naam verandert zou dat ook op je id etc. komen te staan.

16-12-2015, 22:48
Marokkanen hebben geen eigen roots meer, na zo dikwijls te zijn bezet.
De arabieren hebben een zeer effectiefste overheersing gedaan en hen een soort roots in de strot geduwd waarvan ze nu denken dat dat hun roots zijn..

16-12-2015, 22:57

Citaat door Aurora.:
Zijn voornaam is Mohammed? Is Benjeloun niet een Marokkaanse Joodse achternaam?

Verder wel triest als je je naam en achternaam wijzigt. Hoezo minderwaardigheidscomplex..
daar moest ik ook aan denken. het is andalusisch, ook veel moslims die zo heten

16-12-2015, 22:58

Citaat door 6415:
Marokkanen hebben geen eigen roots meer, na zo dikwijls te zijn bezet.
De arabieren hebben een zeer effectiefste overheersing gedaan en hen een soort roots in de strot geduwd waarvan ze nu denken dat dat hun roots zijn..
kun je van alle volkeren zeggen toch?

16-12-2015, 23:07


wat een sukkel.

16-12-2015, 23:13
ik vind het maar een vaag verhaal. geloof er weinig van.

17-12-2015, 08:25
Dom het kan ook anders zoals bv de Hindoestanen en Chinezen die hebben een westerse roepnaam .

Pagina's : [1] 2