Bekijk volle/desktop versie : Respect voor onze ouders



14-12-2015, 00:28
Salaam aleykoum,

Ik vind het echt dat de respect voor onze ouders aan het verwateren is.
De meest erge dingen lees ik en hoor ik. Waarom moet het zo ver komen dat we onze eigen ouders die ons groot hebben gebracht zo slecht behandelen en slecht over ze spreken? En ook de ouders van je man.

Waar is dat goed gedrag die mensen hebben tegenover hun vrienden en vriendinnen of collega's? Maar niet voor hun ouders?

Ik heb echt heel veel moeite hier mee. En vind het echt steeds schandaliger worden. Het wordt tijd dat mensen wakker worden en gaan beseffen dat hun ouders de meest belangrijke positie hebben bij Allah na de Profeet sala allahu aleyhi wa salaam , zijn vrouwen en sahaba en de na generatie van de sahaba enzovoorts

Vrees Allah met betrekking tot jullie ouders voordat ze er niet meer zijn want dan is het helemaal te laat.

Wat onze ouders hebben gedaan of hebben gezegd. Op het einde van de dag blijft het onze ouders. Ik heb het niet over de meest extreme zaken die ik liever niet wil opnoemen. Hun situatie begrijp ik waarom ze zo doen tegen hun ouders.

Maar wij gewone mensen die ouders hebben die wellicht tekortkomingen hebben en misschien niet de juiste aanpak hebben qua opvoeding enzo maar ze hebben wel tenminste je een bestaan gegeven zonder dat zij wat hadden. Soubhana Allah

Moge Allah ons leiden en onze ouders vergeven en het beste geven fi Dounya wa al Akhira en ze barmhartigheid geven en een plekje geven in het Paradijs. Amin

14-12-2015, 00:40


Echt eh, ik vind het ook erg onder praktiserenden. Hun ouders afdoen als een stelletje dwalenden. 'Ze weten niks,' etc., terwijl zij hun jarenlang hebben opgevoed en zij degenen zijn die hun jarenlang gemotiveerd hebben om salaat te verrichten en hijaab te dragen.

14-12-2015, 00:54

Citaat door AutumnGirl:
Echt eh, ik vind het ook erg onder praktiserenden. Hun ouders afdoen als een stelletje dwalenden. 'Ze weten niks,' etc., terwijl zij hun jarenlang hebben opgevoed en zij degenen zijn die hun jarenlang gemotiveerd hebben om salaat te verrichten en hijaab te dragen.
Die vind ik nog het ergste inderdaad. Ze weten de status van de ouders in Islam en dan nog behandelen ze als voetveeg. En inderdaad komen dan met allerlei denigrerende woorden.
Of ze hardhandig adviseren om niet van die en die te nemen of zus en zo. Echt een Fitnah.

Moge Allah onze ouders beschermen tegen kwadwillende mensen. Amin

14-12-2015, 01:52
Ameen op je Dua

10-01-2016, 13:45



Citaat door AutumnGirl:
Echt eh, ik vind het ook erg onder praktiserenden. Hun ouders afdoen als een stelletje dwalenden. 'Ze weten niks,' etc., terwijl zij hun jarenlang hebben opgevoed en zij degenen zijn die hun jarenlang gemotiveerd hebben om salaat te verrichten en hijaab te dragen.
Dit vind ik het meest walgelijke, helaas zie ik dat ook van zeer dichtbij!

10-01-2016, 13:57

Citaat door AutumnGirl:
Echt eh, ik vind het ook erg onder praktiserenden. Hun ouders afdoen als een stelletje dwalenden. 'Ze weten niks,' etc., terwijl zij hun jarenlang hebben opgevoed en zij degenen zijn die hun jarenlang gemotiveerd hebben om salaat te verrichten en hijaab te dragen.
een moslim die zijn ouders afdoet als een stelletje dwalenden behoort niet tot de praktiserenden.

10-01-2016, 14:18
Even vraag betrekking op de topic uitetaard... Stel dat je ouders dingen doen die islamitisch niet correct bijv. Drinken.. Het hebben relaties met het andere geslacht .. Niet bidden hoe dien je hiermee om te gaan

10-01-2016, 14:19
Voor zowel moeder als vader.. Er is namelijk iemand in mijn directe omgeving die dit meemaakt en niet weet hoe te handelen

10-01-2016, 14:24

Citaat door _vraagteken_:
Voor zowel moeder als vader.. Er is namelijk iemand in mijn directe omgeving die dit meemaakt en niet weet hoe te handelen
Op de beste wijze. Dus ook deze ouders dien je goed te behandelen zoals Ibrahim aleyhi salaam zijn ongelovige vader goed bleef behandelen. Je dient ze te adviseren naar het goede en het slechte af te keuren, op de meest nobele wijze.