Bekijk volle/desktop versie : Voel me niet thuis in dit land.



Pagina's : [1] 2 3

12-12-2015, 19:39
Salam alaikom.

Ik voel me totaal niet thuis in dit land Nederland

Elke dag, raar aangekeken.. ik wil graag terug naar marokko.. proberen om daar te wonen.

Ik hoop dat jullie goeie bruikbare tips voor mij hebben.

12-12-2015, 19:41


boek een ticket

12-12-2015, 19:47
Wa Aleykoum Salaam

Paar opties:

1. Indien je ouders naar Marokko vertrekken om daar te gaan wonen, dan ga je met ze mee.
2. Een man uit Marokko trouwen en daar blijven wonen
3. Een man uit Nederland trouwen die Hijrah gaat verrichten
4. Een van je mahrams naar Marokko laten brengen en dat ze je daar laten met een andere Mahram (een oom etc )
5. Het beste van maken hier in NL totdat Allah voor jou het gemakkelijk maakt om Hijrah te verrichten.

Allahu 'allem

12-12-2015, 19:57

Citaat door Zineb_Y:
Salam alaikom.

Ik voel me totaal niet thuis in dit land Nederland

Elke dag, raar aangekeken.. ik wil graag terug naar marokko.. proberen om daar te wonen.

Ik hoop dat jullie goeie bruikbare tips voor mij hebben.
Al overwogen om misschien naar een andere gemeente te verhuizen?
Neem bijvoorbeeld een stad als Amsterdam, daar is men zeer multicultureel ingesteld.

Vaak is het ook een gevoel he, dat men je raar aankijkt.
Dit gevoel kan ontstaan zijn door bijvoorbeeld negatieve berichtgeving in de media. Je kan dit ook onderdrukken door veel met mensen over dit onderwerp te praten en dan vooral autochtonen. Dat zorgt voor een reëler beeld over de maatschappij.

Sterkte en succes met alles!

12-12-2015, 20:03



Citaat door discover_me:
Al overwogen om misschien naar een andere gemeente te verhuizen?
Neem bijvoorbeeld een stad als Amsterdam, daar is men zeer multicultureel ingesteld.

Vaak is het ook een gevoel he, dat men je raar aankijkt.
Dit gevoel kan ontstaan zijn door bijvoorbeeld negatieve berichtgeving in de media. Je kan dit ook onderdrukken door veel met mensen over dit onderwerp te praten en dan vooral autochtonen. Dat zorgt voor een reëler beeld over de maatschappij.

Sterkte en succes met alles!
Lol ! Indien je echt gediscrimineerd wilt voelen moet je juist in Amsterdam zijn. Want elk hoofddoek is er onderdrukt/zielig en heeft geen opleiding genoten.

12-12-2015, 20:07

Citaat door romais:
Lol ! Indien je echt gediscrimineerd wilt voelen moet je juist in Amsterdam zijn. Want elk hoofddoek is er onderdrukt/zielig en heeft geen opleiding genoten.
Dat is jou beleving, in de praktijk blijkt Amsterdam zeer tolerant te zijn.
De meeste moslims wonen ook in Amsterdam, het is de stad waar moslima's masaal in AH's werken.
Of waar je bij de gemeente door een moslima geholpen wordt.

Ook in de Amsterdamse politiek zijn redelijk wat moslims werkzaam.
En partijen zoals de PVV moeten het dus ook niet echt hebben van stemmen uit Amsterdam, het zijn juist de linkse partijen die daar aan de macht zijn.

Dus weet echt niet waar je je mening op baseert.



Moslima met een hoge functie binnen gemeente amsterdam.

12-12-2015, 20:39

Citaat door discover_me:
Dat is jou beleving, in de praktijk blijkt Amsterdam zeer tolerant te zijn.
De meeste moslims wonen ook in Amsterdam, het is de stad waar moslima's masaal in AH's werken.
Of waar je bij de gemeente door een moslima geholpen wordt.

Ook in de Amsterdamse politiek zijn redelijk wat moslims werkzaam.
En partijen zoals de PVV moeten het dus ook niet echt hebben van stemmen uit Amsterdam, het zijn juist de linkse partijen die daar aan de macht zijn.

Dus weet echt niet waar je je mening op baseert.



Moslima met een hoge functie binnen gemeente amsterdam.
zo en piraten doekje met een kort rokje aan die maar al te graag naar jullie pijpen danst willen maar al te graag zien ja.. En ik zeg ook niet dat het Nederlands volk in Amsterdam gek op kijkt van een hoofddoekje maar ze moeten inderdaad allemaal bij de ah werken en verder dan dat zien ze ze liever niet.. Kom niet praten over Amsterdam hoor als je ergens als moslim vrouw gaat werken en in het bezit bent van een hbo opleiding wordt je als een wonder gezien.. Want oh moslima's met een degelijke opleidingsniveau dat kan toch niet waar zijn!? Ik baseer mij op eigen ervaring en de gesprekken die ik met willekeurige moslima's en Nederlandse vrouwen heb gehad.. Dat is voor mij als moslima gewoon zwaar een belegging. In het zuiden waar ik geboren en getogen ben kijken ze inderdaad gek op als je een hoofddoek draagt maar ze accepteren je wel als persoon en zijn niet zo bekrompen als in Amsterdam door te denken hoofddoek staat gelijk aan onderdrukking en ongeschoold.

12-12-2015, 20:44

Citaat door romais:
zo en piraten doekje met een kort rokje aan die maar al te graag naar jullie pijpen danst willen maar al te graag zien ja.. En ik zeg ook niet dat het Nederlands volk in Amsterdam gek op kijkt van een hoofddoekje maar ze moeten inderdaad allemaal bij de ah werken en verder dan dat zien ze ze liever niet.. Kom niet praten over Amsterdam hoor als je ergens als moslim vrouw gaat werken en in het bezit bent van een hbo opleiding wordt je als een wonder gezien.. Want oh moslima's met een degelijke opleidingsniveau dat kan toch niet waar zijn!? Ik baseer mij op eigen ervaring en de gesprekken die ik met willekeurige moslima's en Nederlandse vrouwen heb gehad.. Dat is voor mij als moslima gewoon zwaar een belegging. In het zuiden waar ik geboren en getogen ben kijken ze inderdaad gek op als je een hoofddoek draagt maar ze accepteren je wel als persoon en zijn niet zo bekrompen als in Amsterdam door te denken hoofddoek staat gelijk aan onderdrukking en ongeschoold.
Je hebt het constant over jullie, waar heb je het toch allemaal over?

Niet heel Nederland is pro PVV.
Dat er mensen zijn die het niet met moslims hebben is een feit, maar schets AUB niet het beeld alsof heel Amsterdam zich hier schuldig aan maakt. Krijgt een moslima een hoge positie binnen de politiek dan klaag je weer over haar kleding, alsof het taak voor de politiek is om haar op een hoofddoekje te beoordelen. Want gebeurt dat een keer negatief dan is het direct discriminatie, maar krijgen moslims politieke functies, dan is het ook weer niet goed.

Er zijn trouwens ook moslims die walgen van niet moslims, in elk volk heb je rotte appels. Maar je kan niet doen alsof de meerderheid zich hier schuldig aan maakt.

12-12-2015, 21:11

Citaat door discover_me:
Je hebt het constant over jullie, waar heb je het toch allemaal over?

Niet heel Nederland is pro PVV.
Dat er mensen zijn die het niet met moslims hebben is een feit, maar schets AUB niet het beeld alsof heel Amsterdam zich hier schuldig aan maakt. Krijgt een moslima een hoge positie binnen de politiek dan klaag je weer over haar kleding, alsof het taak voor de politiek is om haar op een hoofddoekje te beoordelen. Want gebeurt dat een keer negatief dan is het direct discriminatie, maar krijgen moslims politieke functies, dan is het ook weer niet goed.

Er zijn trouwens ook moslims die walgen van niet moslims, in elk volk heb je rotte appels. Maar je kan niet doen alsof de meerderheid zich hier schuldig aan maakt.
Bij niet komen doen alsof je neus bloed meneertje. . Er is wel degelijk een wij en jullie niets mis mee overigens. Ik als moslima heb daar vrede mee en doe gewoon mijn ding en laat een ieder in zijn waarde. Boeit mij echt geen helemaal niets hoe men door het leven wil gaan..DEn dat niet alle Nederlanders racisten zijn is ook een feit.. Maar ik vind het wel belachelijk om te zien hoe slecht het Nederlands volk ons moslims kent.. En dan maar altijd roepen intergratie is belangrijk.. Praktiseer eens zelf wat jullie zo hard roepen denk ik dan en meng je eens tusse het buitenlands volk wat hier ook leeft..

12-12-2015, 21:17

Citaat door romais:
zo en piraten doekje met een kort rokje aan die maar al te graag naar jullie pijpen danst willen maar al te graag zien ja.. En ik zeg ook niet dat het Nederlands volk in Amsterdam gek op kijkt van een hoofddoekje maar ze moeten inderdaad allemaal bij de ah werken en verder dan dat zien ze ze liever niet.. Kom niet praten over Amsterdam hoor als je ergens als moslim vrouw gaat werken en in het bezit bent van een hbo opleiding wordt je als een wonder gezien.. Want oh moslima's met een degelijke opleidingsniveau dat kan toch niet waar zijn!? Ik baseer mij op eigen ervaring en de gesprekken die ik met willekeurige moslima's en Nederlandse vrouwen heb gehad.. Dat is voor mij als moslima gewoon zwaar een belegging. In het zuiden waar ik geboren en getogen ben kijken ze inderdaad gek op als je een hoofddoek draagt maar ze accepteren je wel als persoon en zijn niet zo bekrompen als in Amsterdam door te denken hoofddoek staat gelijk aan onderdrukking en ongeschoold.
Hè... ik heb 21 jaar in Amsterdam gewoond. Geboren en getogen en echt nooit ergens last van gehad. Integendeel, mensen zijn juist heel open. Voer dagelijks gesprekken waar ik ook kom. Ik loop stage in Amsterdam en zit daar ook op school. Ik draag een abaya met ghimaar, nooit heeft iemand daar een opmerking over gemaakt, enkel uit interesse. Op mijn stageplek vroegen ze mij de eerste dag of ze ergens rekening mee moeten houden qua hygiëne en of ik tijdens mijn stage wil bidden (was er zelf niet eens over begonnen). En de universiteit en hogescholen zitten in Amsterdam bomvol moslima's, du's ben wel benieuwd waar jouw bevindingen op gebaseerd zijn. Als je het nou over Arnhem of Nijmegen had kon ik met je mee praten en zelfs als ik in steden kom net weinig moslims heb ik nergens last van. Ligt ook aan je houding. Ik lach altijd, ben beleefd, groet als ik word gegroet, maak een praatje als ik daar behoefte aan heb en echt alleen maar positieve ervaringen. Soms zie ik zusters super chagrijnig kijken, maar ze vragen zich wel af waarom er zo wordt gekeken, dan denk ik ja.... ik zou dan ook kijken van wat is er met die aan de hand.

12-12-2015, 22:05

Citaat door Al-Amaanah:
Hè... ik heb 21 jaar in Amsterdam gewoond. Geboren en getogen en echt nooit ergens last van gehad. Integendeel, mensen zijn juist heel open. Voer dagelijks gesprekken waar ik ook kom. Ik loop stage in Amsterdam en zit daar ook op school. Ik draag een abaya met ghimaar, nooit heeft iemand daar een opmerking over gemaakt, enkel uit interesse. Op mijn stageplek vroegen ze mij de eerste dag of ze ergens rekening mee moeten houden qua hygiëne en of ik tijdens mijn stage wil bidden (was er zelf niet eens over begonnen). En de universiteit en hogescholen zitten in Amsterdam bomvol moslima's, du's ben wel benieuwd waar jouw bevindingen op gebaseerd zijn. Als je het nou over Arnhem of Nijmegen had kon ik met je mee praten en zelfs als ik in steden kom net weinig moslims heb ik nergens last van. Ligt ook aan je houding. Ik lach altijd, ben beleefd, groet als ik word gegroet, maak een praatje als ik daar behoefte aan heb en echt alleen maar positieve ervaringen. Soms zie ik zusters super chagrijnig kijken, maar ze vragen zich wel af waarom er zo wordt gekeken, dan denk ik ja.... ik zou dan ook kijken van wat is er met die aan de hand.
Lol! Dat ze poes lief zijn in je gezicht is omdat ze denken dat je je 10 broers op ze gaat af sturen ja! Ik heb nog nooit zo een bang volk meegemaakt als dat in Amsterdam.. Maar oh zo achterbaks en denken dat je gras eet.. Ik heb het verder niet over hijaab want dat zie je overal in Amsterdam en dat is iets wat naar mijn weten geaccepteerd is.. (ligt er ook maar net aan in welk wijk je loopt want in zuid denke ze al gauw die komt wc poetsen)

Het verschil tussen het dorp waar ik vandaan kom en Amsterdam is dat ik in ons dorp wel werd geaccepteerd voor mijn gevoel.. De racisten daar (dorp) komen er gewoon openlijk voor uit dat ze moslima's liever niet zien met een hoofddoek, maar heb verder nooit het gevoel gehad dat ik als een achterlijk onderdrukt persoon werd gezien.. Ik hou ervan als men zijn ware aard laat zien.. Amsterdam is naar mijn beleving het tegenovergestelde.. Op het begin vond ik het positief en dacht wauw niemand kijkt je hier gek aan met hijaab. Maar eenmaal ik standaard kreeg te horen van goh wat heb jij een goed Nederlands accent en hoe bijzonder het voor ze was om een moslima te zien met een hbo opleiding werkzaam in het onderwijs begon mij het wel mateloos te irriteren.. Ik bedoel als ik naar mijn familie/vriendinnen/kennissen (Marokkaans) Ben ik wel degene die het laagst geschopt heeft en veels te vroeg met school is gekapt..

Er zijn zoveel jongeren van Marokkaans en Turks komaf die het hardstikke goed doen. Ook in Amsterdam maar het lijkt wel alsof Nederlanders dat weigeren te geloven en te zien..

Lol dat ze zogenaamd interesse hebben in je geloof vind ik onzin.. Bij mij moeten ze op mijn werk dus echt niet aankomen kakken met zulk stomme vragen want van mij krijgen ze een even domme antwoord en verwijs ze gewoon door naar Google.

12-12-2015, 23:09

Citaat door romais:
Ps ik heb verder niets tegen racisten want ben zelf ook een grote racist als het aankomt op geloof.. En daarnaast vind ik teleurstellend om te zien dat het islamitisch volk in Amsterdam die vieze kuffar maar al te graag willen late zien dat ze het met hun eens zijn en dat ons volkmniet deugd en de vrouwen geen rechten hebben.. Ik heb Marokkaanse stagiaires gehad werkelijk kotsmisselijk werd ik er van.. Alsof die vieze kuffar je zullen accepteren omdat je verteld dat je verplicht werd een hoofddoek te dragen? Vieze meelopers tfoe! En dan heb je nog van die domme gevallen die hen vertellen dat ze thuis mogen aankakken met een Hollandse vriendje?? schandalig gewoon!

Kom er vooruit dat je moslima bent en fuck wat anderen er van vinden.. Tolereer geen fratsen tijdens de koffie pauze die islamitisch gevoelig ligge.. Ze weten in elk geval dat ze dat bij mij niet moeten doen.
Klopt wel dat veel Marokkaanse jongeren in Amsterdam schoenenpoetsers zijn, maar dat heeft ook te maken met waar ze zijn opgegroeid. het is anders voor iemand die in een 'achterstandswijk' opgroeit. In een dorp kan je lekker vrij rustig ontwikkelen zonder een enorme druk op je en veel afleiding als je dan volwassen bent kan je vertrekken naar de stad, das toch anders.

12-12-2015, 23:41


Er is helemaal niks mis met amsterdammers.
Beste volk van nederland en benelux.

12-12-2015, 23:50
Afkeer jegens de Islam en haar aanhang leeft ziezo. Waar je je ook begeeft. In de ene dorp of stad leeft het sterker dan de ander. In sommige steden zie je blikken van afkeer, gefrons en gemompel elders weer gescheld, dreigementen en/of fysiek geweld.

12-12-2015, 23:51
Enige wat tof vind aan Amsterdam is dat niemand echt op je let. Waar ik vandaan kom was dat wel anders en werd er continue op mijn vingers gekeken.. Zowel de Marokkanen als Nederlanders.. Hier hebben ze daar wel lak aan en is het motto leef en laat leven..

Maar nadeel is wel weer dat er hier een mentaliteit heerst van heb ik wat aan je ken ik je.. Heb ik niets aan je en kan ik niet van je profiteren dan ken ik je ook niet.. En ow wee als je het beter hebt dan zullen ze er alles aan doen om het achter je rug kapot te maken.

Pagina's : [1] 2 3