Bekijk volle/desktop versie : In VS melden moslims meer terreurverdachten bij politie dan de inlichtingendiensten



Pagina's : [1] 2

08-12-2015, 22:26
Donald Trump, die hoopt presidentskandidaat te worden, oogstte bijval én kritiek toen hij aankondigde dat hij moslims de toegang tot de VS wilde ontzeggen. De kans dat zo'n verbod ingevoerd wordt in een land dat door immigranten is opgericht, lijkt zeer klein. De waarheid over moslims in de VS is niettemin schokkend. Alleen niet op de manier dat Trump en zijn sympathisanten het zien.

Donald Trump wil alle moslims de toegang tot de VS ontzeggen. © ap.
De voorbije jaren werden tal van studies en polls omtrent moslims in de VS verricht. CNN legde die bij elkaar en stelt vast dat moslims een cruciale rol hebben gespeeld in het rapporteren en bestrijden van terrorisme in de VS. Moslims maken deel uit van het weefsel van de Amerikaanse samenleving, zijn etnisch de meest diverse religieuze groep en leven als alledaagse Amerikanen. De waarheid over moslims in de VS maakt brandhout van een aantal stereotiepen.

Ze vormen een klein deel van de bevolking
Precieze aantallen zijn er niet omdat de Amerikaanse bevolkingsdienst geen religieuze gegevens bijhoudt. Maar de angst dat moslims de zaak zullen overnemen en de Sharia-wet invoeren, is ongegrond. Moslims maken naar schatting 1% uit van de totale Amerikaanse volwassen bevolking. Tegen 2050 zal dat 2,1% zijn. Van de Amerikaanse moslims is 63% van het soort dat Trump wil bannen: immigranten.




Ze zijn beter opgeleid dan de meeste Amerikanen
Amerikaanse moslims hebben, na Joden, de tweede hoogste opleidingsgraad van alle grote religieuze groepen in de VS. Het aantal moslims met een universitair diploma ligt hoger dan het nationale gemiddelde.

Ze hebben meer gendergelijkheid
Hoewel vrouwen in grote delen van de moslimwereld een tweederangsstatus hebben, is dat niet het geval bij de Amerikaanse moslims. 90% van hen vindt dat vrouwen buitenshuis moeten kunnen werken. Meer moslimvrouwen hebben een universitair diploma of diploma hoger onderwijs dan moslimmannen. Er werken meer moslimvrouwen dan vrouwen van de andere religies

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/article/detail/2550128/2015/12/08/In-VS-melden-moslims-meer-terreurverdachten-bij-politie-dan-de-inlichtingendiensten.dhtml

08-12-2015, 22:31


"Ik zal Bill Gates vragen om het internet af te sluiten", en andere quotes van Donald Trump


De Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump lanceert zoveel bizarre quotes dat je door de bomen het bos niet meer ziet. We zetten zijn 10 meest controversiële uitspraken op een rijtje.
1. "Er moet een complete en totale stop komen op moslims in de VS"
Het bannen van alle moslims die de Verenigde Staten willen binnenkomen, is volgens Trump de enige manier om nieuwe aanslagen door geradicaliseerde moslims te voorkomen. Hij deed zijn uitspraak in een reactie op de schietpartij tijdens een kerstfeestje in een faciliteit voor mensen met een beperking vorige week in San Bernardino. Een geradicaliseerd moslimkoppel schoot er 14 mensen dood.

2. "Ik zal Bill Gates vragen om het internet af te sluiten"
Zijn uitspraak over moslims lokte dermate veel kritiek uit dat deze quote, uit dezelfde speech, wat ondergesneeuwd raakte. Volgens Trump is het afsluiten van het internet een manier om ervoor te zorgen dat kinderen niet in aanraking komen met de radicale islam.

"Misschien moeten we iets aan het internet doen. We verliezen veel mensen door het internet. We moeten met Bill Gates en een heleboel verschillende mensen praten die begrijpen wat er gebeurt. We moeten met hen praten over het afsluiten van het internet op sommige vlakken."

Mensen die stellen dat dit in strijd zou zijn met het recht op vrije meningsuiting zijn "dom", aldus nog Trump.
3. "Mexicaanse immigranten brengen drugs, criminaliteit en verkrachters met zich mee"
"Wanneer Mexico zijn mensen stuurt, sturen ze niet de besten. Ze sturen jou niet. Ze sturen mensen die veel problemen hebben en die deze problemen meebrengen naar ons. Ze brengen drugs, ze brengen criminaliteit, ze brengen verkrachters, en sommigen, neem ik aan, zijn goede mensen", zei Trump in juni, toen hij zijn kandidatuur bekendmaakte. Om die reden wil Trump een muur bouwen op de grens tussen de VS en Mexico.
4. "Als Hillary haar man niet kan bevredigen, waarom zou ze dan Amerika kunnen bevredigen?"

© rv.
Trump tweette deze seksistische opmerking over zijn Democratische rivale in april, maar de tweet werd al snel weer verwijderd. Volgens zijn entourage had een medewerker van Trump het bericht geretweet en verwijderde Trump de tweet van zodra hij het zag.
5. "Hij is geen oorlogsheld. Hij was een held omdat hij gevangen was genomen. Ik hou van mensen die niet gevangen werden"
Trump gaf in juli kritiek op de Republikeinse politicus en oud-presidentskandidaat John McCain, die als piloot meevocht tijdens de oorlog in Vietnam. McCain werd neergehaald en krijgsgevangen genomen. Pikant detail: terwijl McCain gevangen zat, profiteerde de 21-jarige Trump van zijn studentenleven. Hij wist zijn dienstplicht te omzeilen en hield zich naar verluidt vooral bezig met dure etentjes en mooie vrouwen.
6. "Kijk naar dat gezicht. Zou iemand daar voor stemmen?"

Republikeins presidentskandidaat Carly Fiorina. © afp.
Dat Trump geen hoge pet opheeft van vrouwen, liet hij al meermaals blijken. Ook zijn Republikeinse tegenkandidate Carly Fiorina moet het geregeld ontgelden. In een interview met Rolling Stone in september zei Trump over zijn rivale: "Kijk naar dat gezicht. Zou iemand daar voor stemmen? Kun je je dat inbeelden? Het gezicht van onze volgende president? Ik bedoel, ze is een vrouw, en ik zou geen slechte dingen mogen zeggen, maar serieus mensen, komaan. Menen we dit?"
7. "Ik snap perfect waarom haar man haar heeft verlaten voor een man"
Trump is ook geen grote fan van Ariana Huffington, de medeoprichtster en hoofdredactrice van The Huffington Post. In augustus tweette hij: "Ariana Huffington is onaantrekkelijk langs binnen en langs buiten. Ik begrijp volkomen waarom haar voormalige man haar heeft verlaten voor een man, hij heeft een goede beslissing genomen."
.@ariannahuff is unattractive both inside and out. I fully understand why her former husband left her for a man- he made a good decision.
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) Tue Aug 28 00:00:00 MEST 2012
8. "Zelfs als waterboarding niet werkt, verdienen ze het"
Donald Trump zou naar eigen zeggen geen seconde twijfelen om waterboarding, een controversiële 'ondervragingstechniek' waarbij verdrinking wordt gesimuleerd, weer in te voeren. Dat zei hij tijdens een campagnebijeekomst in november. "Zou ik waterboarden goedkeuren? You bet your ass I would. Meteen. Ik zou veel meer goedkeuren dan dat. Het werkt. En zelfs als het niet zou werken, verdienen ze het voor wat ze ons aandoen."
9. "Wat een schoonheid! Als ik niet getrouwd was, en haar vader..."

Ivanka Trump. © reuters.
Donald Trump is trots op de looks van zijn dochter Ivanka, en uit zijn bewondering op soms nogal vreemde wijze. In 2006 zei hij al: "Als Ivanka mijn dochter niet was, zou ik haar misschien wel daten." In een interview met Rolling Stone in september klonk het als volgt: "Ja, ze is me er eentje, en wat een schoonheid! Als ik niet getrouwd was en, ya know, haar vader..."
10. "Het was als een schietoefening. Kom hier, knal, kom hier, knal"
De aanslagen in Parijs zouden nooit zo'n hoge dodentol hebben geëist als de slachtoffers gewapend waren, aldus Trump. Tijdens een campagnebijeenkomst eerder vandaag in South Carolina speelde hij de slachtpartij zelfs na. "Het was als een schietoefening. Kom hier, knal, kom hier, knal", zei Trump terwijl hij met zijn vingers een geweer nadeed en op het publiek richtte.

Na de aanslag op het Franse satirische magazine Charlie Hebdo in januari, had Trump al een sneer gegeven naar het strenge Franse wapenbeleid. "Is het niet interessant dat de tragedie in Parijs plaatsvond in een van de landen met de strengste wapenwetten ter wereld?", tweette hij in januari.
Isn¿t it interesting that the tragedy in Paris took place in one of the toughest gun control countries in the world

08-12-2015, 22:34

Citaat door LiquidBastard:
dit is het tijdperk van de gekken
Wanneer is dit tijdperk begonnen?

Heerlijke feitjes. Ben alleen bang dag dhr Trump ze niet leest of anders wegwuift als flauwekul. Die vent is knettergek en maakt een hoop Amerikanen knettergek.

Zag vanmiddag een filmpje van een of andere Amerikaanse politica. Plat gedetoxed en oproepen jezelf nog beter te bewapenen tegen het kwaad..

08-12-2015, 22:42

Citaat door LiquidBastard:
begin 2000
20.02.2003


http://https://www.indymedia.nl/nl/2003/02/9532.shtml

08-12-2015, 22:49


Dus je verraad je broeder die weggestopt wordt in een 'cel voor terroristen' ( dus gemarteld kan worden) en dan wordt je gewoon nog gezien als een moslim die een bedreiging voor hen vormt...

Denken die mensen echt dat zij meer gewaardeerd of gerespecteerd zullen worden als ze verraad plegen? Op basis van wat eigenlijk...vermoedens? Die CIA terroristen lachen hen uit.." kijk die moslims elkaar verraden terwijl wij hun landen vernietigen "

Kijk even op news.yahoo.com hoe er over moslims wordt gedacht door Amerikanen..hun haat is onuitputtelijk, ook tegen onschuldige moslims.

08-12-2015, 23:28

Citaat door JongemanWoerden:
Dus je verraad je broeder die weggestopt wordt in een 'cel voor terroristen' ( dus gemarteld kan worden) en dan wordt je gewoon nog gezien als een moslim die een bedreiging voor hen vormt...

Denken die mensen echt dat zij meer gewaardeerd of gerespecteerd zullen worden als ze verraad plegen? Op basis van wat eigenlijk...vermoedens? Die CIA terroristen lachen hen uit.." kijk die moslims elkaar verraden terwijl wij hun landen vernietigen "

Kijk even op news.yahoo.com hoe er over moslims wordt gedacht door Amerikanen..hun haat is onuitputtelijk, ook tegen onschuldige moslims.
Gelukkig haat jij niemand.

08-12-2015, 23:38

Citaat door 6415:
Gelukkig haat jij niemand.
Mijn haat is zeer beperkt, terwijl de haat van mijn vijanden onuitputtelijk en ook wreder is

09-12-2015, 00:28

Citaat door JongemanWoerden:
Dus je verraad je broeder die weggestopt wordt in een 'cel voor terroristen' ( dus gemarteld kan worden) en dan wordt je gewoon nog gezien als een moslim die een bedreiging voor hen vormt...

Denken die mensen echt dat zij meer gewaardeerd of gerespecteerd zullen worden als ze verraad plegen? Op basis van wat eigenlijk...vermoedens? Die CIA terroristen lachen hen uit.." kijk die moslims elkaar verraden terwijl wij hun landen vernietigen "

Kijk even op news.yahoo.com hoe er over moslims wordt gedacht door Amerikanen..hun haat is onuitputtelijk, ook tegen onschuldige moslims.
Helaas lijden veel Europese Marokkanen onder deze Omerta gedragscode

Iemand die onschuldige mensen ombrengt noem ik geen broeder
deze onmensen zouden geen seconde aarzelen om jou af te maken, als het in hun kraampje zou passen
Geloof je het niet dan zou je eens moeten gaan natellen hoeveel moslims er gestorven zijn in die aanslag in Parijs, Londen en Madrid
sterker, boek een vliegtuig naar NY en tel de isamitische slachtoffers die gegraveerd staan in ground zero
hoe durf je iemand een broeder noemen, als die zelfs moskeegangers tijdens het vrijdaggebed en in volle ramadan opblazen?

ik zou eerder zeggen: kijk op yahoo.com en vraag jezelf af waarom sommige Amerikanen zo over moslims denken
Amerika is op religieus vlak één van de tolerantste landen
er wordt daar niet moeilijk gedaan als moslims een moskee willen, je bent er als moslim goed beschermd op de werkvloer
in heel veel amerikaanse bedrijven kan je gewoon op de werkvloer bidden

weet dus waarover je praat beste man, en een belangrijke kwaliteit bij een vrome moslim is eerlijkheid en rechtvaardigheid

09-12-2015, 00:35

Citaat door JongemanWoerden:
Dus je verraad je broeder die weggestopt wordt in een 'cel voor terroristen' ( dus gemarteld kan worden) en dan wordt je gewoon nog gezien als een moslim die een bedreiging voor hen vormt...

Denken die mensen echt dat zij meer gewaardeerd of gerespecteerd zullen worden als ze verraad plegen? Op basis van wat eigenlijk...vermoedens? Die CIA terroristen lachen hen uit.." kijk die moslims elkaar verraden terwijl wij hun landen vernietigen "

Kijk even op news.yahoo.com hoe er over moslims wordt gedacht door Amerikanen..hun haat is onuitputtelijk, ook tegen onschuldige moslims.
die takfiris zijn niemands broeder. die willen zo snel mogelijk bij hun maagden in paradijs zijn. en nemen ons allemaal mee indien mogelijk

09-12-2015, 01:04
Dit is trouwens een reactie van notabene een partijgenoot van Donald Trump

http://https://www.youtube.com/watch?v=YJERrD0rO9M

09-12-2015, 01:06

Citaat door Barato:
Waar gehakt wordt vallen spaanders.
Deze repliek is muy barato

09-12-2015, 01:51

Citaat door brownie74:
Helaas lijden veel Europese Marokkanen onder deze Omerta gedragscode

Iemand die onschuldige mensen ombrengt noem ik geen broeder
deze onmensen zouden geen seconde aarzelen om jou af te maken, als het in hun kraampje zou passen
Geloof je het niet dan zou je eens moeten gaan natellen hoeveel moslims er gestorven zijn in die aanslag in Parijs, Londen en Madrid
sterker, boek een vliegtuig naar NY en tel de isamitische slachtoffers die gegraveerd staan in ground zero
hoe durf je iemand een broeder noemen, als die zelfs moskeegangers tijdens het vrijdaggebed en in volle ramadan opblazen?

ik zou eerder zeggen: kijk op yahoo.com en vraag jezelf af waarom sommige Amerikanen zo over moslims denken
Amerika is op religieus vlak één van de tolerantste landen
er wordt daar niet moeilijk gedaan als moslims een moskee willen, je bent er als moslim goed beschermd op de werkvloer
in heel veel amerikaanse bedrijven kan je gewoon op de werkvloer bidden

weet dus waarover je praat beste man, en een belangrijke kwaliteit bij een vrome moslim is eerlijkheid en rechtvaardigheid
En jij denkt werkelijk dat die haat er is vanwege die paar aanslagen die in VS zijn gepleegd, terwijl zij keer op keer juichen en steeds een meerderheid achter de bombardementen op islamiitische landen staan?

Hoeveel haat zouden moslims dan tegen de VS moeten hebben wegens hun massamoorden in Irak, Afghanistan en nu in Syrië? Zie jij ergens moslims massaal op internet zeggen dat alle amerikanen uitgemoord, uitgeroeid moeten worden zoals je zo vaak ziet op amerikaanse en europese nieuwssites wordt gezegd over moslims, zelfs op nu.nl? Je houdt jezelf voor de gek..jij hebt het beeld van europeanen en amerikanen van vredevolle mensen en dat is voor een deel ook zo maar je onderschat het deel dat jou als een bedreiging ziet, ook al praat je met ze mee. Kijk een keer op internet hoe ze over 'gematigde' moslims praten...volgens hen zijn dat acteurs die tegen hen liegen en die eigenlijk wel achter terroristen staan.

Ik ga nu jouw argument gebruiken tegen jezelf...jij zegt dat er bij die aanslagen ook moslims omkomen, mee eens...maar waarom hebben die mensen op yahoo.com het daar dan niet over en negeren ze dit? Hoe vaak je ook tegen ze zult zeggen dat er ook moslims slachtoffer zijn alsnog zullen ze alle moslims erop aankijken..Het interesseert ze namelijk niet en jij denkt werkelijk dat ze het goede met moslims voorhebben...je bent volgens mij ergens in de 30 maar je bent zo naief als een peuter..totdat ze achter jou aankomen

09-12-2015, 09:05



Citaat door JongemanWoerden:
Dus je verraad je broeder die weggestopt wordt in een 'cel voor terroristen' ( dus gemarteld kan worden) en dan wordt je gewoon nog gezien als een moslim die een bedreiging voor hen vormt...

Denken die mensen echt dat zij meer gewaardeerd of gerespecteerd zullen worden als ze verraad plegen? Op basis van wat eigenlijk...vermoedens? Die CIA terroristen lachen hen uit.." kijk die moslims elkaar verraden terwijl wij hun landen vernietigen "

Kijk even op news.yahoo.com hoe er over moslims wordt gedacht door Amerikanen..hun haat is onuitputtelijk, ook tegen onschuldige moslims.
JongemanWoerden,

Ben je het spoor een beetje bijster?
Zou je werkelijk, als je zou weten dat iemand anders van plan is om een misdaad te begaan, je mond houden?
Dat kan ik niet geloven! Bovendien, je zou jezelf medeplichtig maken.


Noord

09-12-2015, 09:28

Citaat door Barato:
Waar gehakt wordt vallen spaanders.
Moet je ook niet zeuren als je straks in het kamp op de Veluwe zit. Elke ochtend om 6 uur opstaan en hup aan de schup.

09-12-2015, 18:57

Citaat door bEWONERuTRECHT:
En jij denkt werkelijk dat die haat er is vanwege die paar aanslagen die in VS zijn gepleegd, terwijl zij keer op keer juichen en steeds een meerderheid achter de bombardementen op islamiitische landen staan?

Hoeveel haat zouden moslims dan tegen de VS moeten hebben wegens hun massamoorden in Irak, Afghanistan en nu in Syrië? Zie jij ergens moslims massaal op internet zeggen dat alle amerikanen uitgemoord, uitgeroeid moeten worden zoals je zo vaak ziet op amerikaanse en europese nieuwssites wordt gezegd over moslims, zelfs op nu.nl? Je houdt jezelf voor de gek..jij hebt het beeld van europeanen en amerikanen van vredevolle mensen en dat is voor een deel ook zo maar je onderschat het deel dat jou als een bedreiging ziet, ook al praat je met ze mee. Kijk een keer op internet hoe ze over 'gematigde' moslims praten...volgens hen zijn dat acteurs die tegen hen liegen en die eigenlijk wel achter terroristen staan.

Ik ga nu jouw argument gebruiken tegen jezelf...jij zegt dat er bij die aanslagen ook moslims omkomen, mee eens...maar waarom hebben die mensen op yahoo.com het daar dan niet over en negeren ze dit? Hoe vaak je ook tegen ze zult zeggen dat er ook moslims slachtoffer zijn alsnog zullen ze alle moslims erop aankijken..Het interesseert ze namelijk niet en jij denkt werkelijk dat ze het goede met moslims voorhebben...je bent volgens mij ergens in de 30 maar je bent zo naief als een peuter..totdat ze achter jou aankomen
Je schrijft een hele lap tekst en praat eigenlijk naast de kwestie
ik ga niet meedoen aan wie was er het eerst, kip of het ei

racisme heeft altijd al bestaan.
ik stel wel vast dat voor 9/11 er nauwelijks islamofobie was
in nederland sprak men toen niet over moslims maar over allochtonen, waaronder Marokkanen
na 9/11 kreeg je de aanvallen op afghanistan,....etc
je kan zeggen wat je wil, maar de gewone vrome brave moslims hebben vandaag een probleem; omdat deze takfiri onze reputatie om zeep hebben geholpen
zij zijn het brandstof en katalysator die de haat tegen ons aan het voeden is
indien de media zich niet op "syriestrijders" moest concentreren, hadden ze misschien meer aandacht voor wat er nu in Palestina aan het gebeuren is

als je ontkent dat de daden van deze takfiri ons niet beschadigen als gemeenschap, ben je ofwel heel naief ofwel ziende blind
ikzelf heb nooit beweerd dat er geen racisme of islamofobie bestaat, wel dat takfiri hun uiterste best doen om de islam en moslims in een slecht daglicht te stellen
in nederland zijn ze de beste bondgenoot van wilders, in frankrijk van Marine Le Pen,....etc dit is gewoon een feit

Pagina's : [1] 2