Bekijk volle/desktop versie : Ben aan het twijfelen tussen vgz en cz zorgverzekering



Pagina's : [1] 2 3

06-12-2015, 10:00
Wie van de 2 hebben jullie en is tevreden??

06-12-2015, 10:23


Ligt eraan wat je vergoed wilt hebben. Maar vgz is echt een flop verwacht dat je niks vergoed krijgt en dubbel betaald als je declaratie indiend, laten ik maar zwijgen over de klantvriendelijkheid van de klantenservice. Cz is daarentegen beter naar klant toe. Overzicht via mijn cz is duidelijk al is het onduidelijk kun je chatten of bellen en krijg je een duidelijk antwoord op je vraag, ook als er problemen zijn. Brieven qua eigen risico staat duidelijk hoe wat en wanneer je krijgt ze ook snel binnen. Bij vgz gaat er soms wel 6 maanden overheen veel betaal je uit je eigen zak je krijgt altijd deels vergoed en andere deel betaal je zelf zoals bijv. Tandartskosten. Bij cz wordt alles 100% vergoed tot je budget gewoon op is.

Dit is mijn ervaring en ook ervaring van de omgeving. Als je nog jong ben -27 heb je cz direct zelfde vergoeding voor minder.

06-12-2015, 10:26

06-12-2015, 10:38

Citaat door Hmidouchh_:
Ligt eraan wat je vergoed wilt hebben. Maar vgz is echt een flop verwacht dat je niks vergoed krijgt en dubbel betaald als je declaratie indiend, laten ik maar zwijgen over de klantvriendelijkheid van de klantenservice. Cz is daarentegen beter naar klant toe. Overzicht via mijn cz is duidelijk al is het onduidelijk kun je chatten of bellen en krijg je een duidelijk antwoord op je vraag, ook als er problemen zijn. Brieven qua eigen risico staat duidelijk hoe wat en wanneer je krijgt ze ook snel binnen. Bij vgz gaat er soms wel 6 maanden overheen veel betaal je uit je eigen zak je krijgt altijd deels vergoed en andere deel betaal je zelf zoals bijv. Tandartskosten. Bij cz wordt alles 100% vergoed tot je budget gewoon op is.

Dit is mijn ervaring en ook ervaring van de omgeving. Als je nog jong ben -27 heb je cz direct zelfde vergoeding voor minder.
Me tandarts verzekering en mondhygiëne is de belangrijkste.
Ok dus vgz valt nu zeker af. Dan kies ik voor de cz

06-12-2015, 10:39



Citaat door Actie-voor-Marokko:
Ok dat is fijn maar minpunt bij ander zorg is betaald nr dus 0900

06-12-2015, 10:43
Je kan chatten met ze en online alles regelen.
Ik heb nooit gebeld..

Citaat door kip2:
Ok dat is fijn maar minpunt bij ander zorg is betaald nr dus 0900

06-12-2015, 10:43
Heb cz al paar jaar. Ze zijn klantvriendelijk. Ook chatten is handig dat doe ik ook vaak als ik vragen heb. Alleen kijk goed welke tandarts pakket je neemt, want controle wordt 100% vergoed maar gebitsreiniging maar 75% procent. Verder top verzekering

06-12-2015, 11:51

Citaat door Actie-voor-Marokko:
Je kan chatten met ze en online alles regelen.
Ik heb nooit gebeld..
Ik vind tel fijner dan email .

06-12-2015, 11:51
Ewa, succes verder.

Citaat door kip2:
Ik vind tel fijner dan email .

06-12-2015, 11:53

Citaat door gwn_lady:
Heb cz al paar jaar. Ze zijn klantvriendelijk. Ook chatten is handig dat doe ik ook vaak als ik vragen heb. Alleen kijk goed welke tandarts pakket je neemt, want controle wordt 100% vergoed maar gebitsreiniging maar 75% procent. Verder top verzekering
Aanvullend en uitgebreid aanvullend tandarts pakket zijn beide 75 procent . Maar de controle is 100 procent .

06-12-2015, 11:55

Citaat door CanYouSeeMe:
Weet je van te voren dat je je zorgverzekeraar gaat stalken met bellen?
Ik zou je keuze daar niet van af laten hangen. Kijk naar de zorg die jij nodig hebt en die vergoed wordt. Doe een berekening. Kijk niet naar wat die of die heeft. De 1 heeft een specifieke zorg nodig die door verzekeraar A wordt vergoed, maar niet door verzekeraar B terwijl je omgeving misschien bij verzekeraar B zit.
Ja waarom niet haha

06-12-2015, 11:56

Citaat door Actie-voor-Marokko:
Ewa, succes verder.
Sokran voor je antwoorden!

06-12-2015, 12:11



Citaat door DEUGNIET:
elke jaar een gedoe met die verzekeringen. je wilt dat het betaalbaar is, maar ook dat er goede zorg is. als je al die verzekeringen met elkaar gaat vergelijken. hebben ze allemaal pakketten waar je hoofd van in de war raakt. er wordt niet alleen gekeken naar wat je dit jaar nodig hebt, maar naar het totaalplaatje, omdat een ongeluk in een hoekje zit.
Je ziet door de bomen het bos niet meer

06-12-2015, 12:11

Citaat door CanYouSeeMe:
Dus jij wilt een verzekeraar met een gratis nummer? Apart. Hoe vaak heb je de afgelopen 5 jaar je zorgverzekeraar gebeld dan?
Daar gaat mij vraag niet over.

06-12-2015, 12:12
Ik wil ook overstappen

Pagina's : [1] 2 3