Bekijk volle/desktop versie : Heel snel en vaak schrikken



Pagina's : [1] 2 3

05-12-2015, 00:49
Wie heeft dit ook? Dit is echt niet normaal meer. Elke keer als mn man de keuken binnen loopt als ik bezig ben spring ik gewoon een gat in t plafond. Net ging hij kloppen tegen de deur toen ik in de keuken stond nou ik stond 10 minuten later nog na te trillen. Wat is dit? Ik wil er echt graag vanaf

05-12-2015, 01:05


Komaan mensen ik meen het ik was echt verschrokkerd

05-12-2015, 01:06
Gij vantge verschieten? Gij a 3udu billah zeggen en meer Quran afspelen, lezen in huis?

05-12-2015, 01:20
Ja ik zei terwijl ik schrok a3udu billahi mina shaytan rajeem. ..maar eerlijk niet zo helder en 1 stuk Door

05-12-2015, 01:37



Citaat door Dilara.:
Ja ik zei terwijl ik schrok a3udu billahi mina shaytan rajeem. ..maar eerlijk niet zo helder en 1 stuk Door
Sommige zeggen geweten. Misschien gewoon meer lawaai in huis hebben?

05-12-2015, 01:49
Heb ik ook wel eens last van. Als bv de bel gaat terwijl ik niemand verwacht, uit het niets een harde knal hoor of inderdaad mijn man geluidloos ineens pal achter me staat.

05-12-2015, 05:34
Slecht geweten haha

05-12-2015, 07:22
dat is heel apart en ook niet normaal om iedere keer te schrikken om niks en 10 minuten later nog aan het bijkomen bent van de laatste schrik...

zal wel tijdelijk van aard zijn inschallah. zorg gewoon dat je komende tijd rond loopt met wudu ook naar als je naar bed gaat. betreed woningen inclusief dat van je zelf met ayat lqursi, en zeg vaak bismillah als je wat wilt doen als is het maar je veter strikken... en bij het verlaten van het huis reciteer je in je eigen ook ayat lqursie...


ik van die ayat lqursie een gewoonte gemaakt, bij binnen komen, en buiten gaan schijnt veel zegeningen en bescherming met zich mee te brengen ook al merk je dat niet altijd omdat gewoon even blind er voor bent of je het te druk hebt werken or whate ever...walaqin, mooie aya ayat lqursie heeft me bijna geen moeite gekost met leren geloof dat ik na 2 dagen een beetje lezen, luisteren het wel door had. iedereen mag zeggen wat hij wil, maar heb ook ayat lqursie altijd gebruikt in de meeste gekke, de meest voorkomende, en in meer situatie's gerciteert als sebab specifiek voor de sitautie.... Alhamdoelilah, Alhamdoelilah ou sobhanallah ta3ala heeft het voor goeds gezorgd met enkel alleen ayat lqursie te reciteren, eerlijk, zuiver en vergeet de tawheed van de aya niet, je moet wel weten wat je aan reciteert bent. het is maar ayat lqursie zou je denken, maar als je geloofd in allah s.w.t dan weetje wel beter.

ik heb geen hizb uit mijn hoofd geleerd, maar mijn favoriet is toch wel deze samen met al surah fatiha die bezit ook een schat aan waarde als je die begrijpt en 'm ook daad werkelijk gebruikt naast je gebed. als je gelovig bent heb je hier heeel en heel profijt van op lange termijn bij regelmatig reciteren, niet omdat het moet, maar omdat jij dat wilt en er ook nog eens van geniet bij het reciteren, niet alleen omdat je betekenis weet en de bedoeling en realiseert dat je voor allah s.w.t aan het reciteren bent mischien als sabab voor iets? of gewoon uit liefde en aanbieding, want iedere zin die eerlijk reciteert is een hasanaath of misschien hasanath's omdat je intentie goed was. dat schrikken wel over... leer jezelf gewoon ayath lqursie te reciteren bij binnenkomst en buiten, kost voor mij na al die jaren geen moeite meer,

en voor dames met jonge kinderen en heren die mee lezen... jullie kunnen ook ayat lqursie over jullie kinderen reciteren door het in julie handen te reciteren en daarin te blazen en dan met je zo een beetje lichtje normaal over ze heen. en voor je zelf kan het ook. dit houd het boze oog, l3yan, hassad uit de buurt.

oke baayy

05-12-2015, 07:24

Citaat door Dilara.:
Ja ik zei terwijl ik schrok a3udu billahi mina shaytan rajeem. ..maar eerlijk niet zo helder en 1 stuk Door
a3udubillah al gzegd hebt, dan heb je eigenlijk al gezegd ik zoek mijn toevlucht tot allah. meid maak je ge zorg het zal wel niets geweest zijn.

05-12-2015, 08:03
Dat heb ik ook maar dat komt meerendeel door me trauma... Schaam me rot joh vooral buiten !!
Verddr is denk wel normaal als je in verre gedachte bent en ineens onverwachyts iemand naast je , dat je dan schrikt toch ofniet ? En na een schrik ayattqursi reciteren en a3oedo billah mina shaytani rajiem zeggen fusie inshallah.

05-12-2015, 08:11
Dit had ik ook heel erg toch, had ik je eens verteld.

Het is nu wel minder geworden. Hoe weet ik niet. Maar ik schrik nog wel als kleine ineens achter me staat wanneer ik omdraai. Meestal was ik dan echt in gedachten verzonken.... ik denk daarom. Je verwacht t niet en ineens staat ze daar. xschrikx

05-12-2015, 09:19
Story of my life.

Ik hou deze topic in de gaten, kan ook wat tips gebruiken.

05-12-2015, 09:58



Citaat door FruitBiscuit:
Slecht geweten haha
Ik ben bang dat je gelijk hebt

05-12-2015, 10:11
Heb ik ook.. Maar gaat vaak hand in hand met trauma's.

05-12-2015, 10:21
Ik moet lachen. Sorry. Beterschap in ieder geval.

Pagina's : [1] 2 3