Bekijk volle/desktop versie : Shaykh Rabee al-Madkhalee heeft gezegd :

ali_moslim
01-12-2015, 11:08

Als je ziet dat je de waarheid verwerpt als het komt van een specifieke plaats en je accepteert de valsheid als het komt van een specifieke plaats en je maakt het als de waarheid. Weet dan dat jouw hart ziek is

(Asnaaf al-Quloob pg.14)

Da3wahLilah
01-12-2015, 12:53

Da3wahLilah
01-12-2015, 12:57
As-Shaykh Rabi’ Hafidahoellaah zei toen de ash-Shaykh gevraagd werd over de Djarḥ op al-Maghraawie, en over Shaqrah:

"[...]Mijn advies aan jullie is om te bestuderen, als er over iemand wordt gesproken, om zijn zaak te bestuderen, en om de uitspraken van degenen die kritiek geven te nemen en te begrijpen, en om zeker te zijn dat zij bevestigd zijn (deze toegeschreven uitspraken).
En als dit duidelijk wordt voor jullie dan oordeelt een persoon vanuit termen van besef en
overtuiging, niet vanuit taqlied voor deze (persoon) en die (persoon,) en niet vanuit
partijdigheid voor deze of die (persoon).

Laat personen, die persoon en die persoon. Neem dit als een Qaa’idah (stelregel), en lever dit over aan die personen die de waarheid tegengaan, zodat zij de werkelijkheid kennen, en zij de waarheid kennen, en zij uit de groep van partizanen op valsheid treden.
En ik ben niet tevreden dat iemand ooit partijdig is jegens mij. Als ik verkeerd ben, dan
moet dit tegen mij gezegd worden door degene die op een fout van mij stuit, je bent fout.
Moge Allah jullie zegenen.

En men mag voor niemand partijdig zijn, deze of die (persoon). Niemand mag partijdig
zijn om de fouten van Ibn Taymiyyah, Ibn ‘Abd oel-Wahhaab, Ahmad Ibn Hanbal, ash-
Shaafi'ee, voor niemand.
Voorwaar het fanatisme is (enkel) voor de waarheid, en respect is (enkel) voor de waarheid,
en het is verplicht om afkeer te hebben van de fout, en afkeer te hebben van de valsheid.”
[/SIZE]