Bekijk volle/desktop versie : Wie gelooft er in onvoorwaardelijke liefde



Pagina's : [1] 2 3

30-11-2015, 22:49
Onvoorwaardelijke liefde met een man of vrouw . Geloof jij in eeuwige liefde en dat je samen alles kunt overwinnen met je geliefde ?

30-11-2015, 22:56



Citaat door DEUGNIET:
je kunt best oud worden met je partner.
ik zou niets liever willen , jij ?

30-11-2015, 22:58

Citaat door DEUGNIET:
het is ook de bedoeling dat je met je partner tot de dood trouwt. kinderen verwekken, kinderen zien groeien, zich ontwikkelen tot een volwassen mens(en). opa/oma worden en je volwassen kinderen ziet trouwen en kinderen krijgen.
Dat is de droom van iedereen toch of niet , maar waarom scheiden er zoveel mensen dan tegenwoordig ?

30-11-2015, 22:58
Onvoorwaardelijke liefde zie ik meer als de liefde van een moeder voor haar kinderen. Niet zo snel in een huwelijk.

30-11-2015, 22:59



Citaat door Aurora.:
Nee.
Waarom nee?

30-11-2015, 23:00

Citaat door Ahyooka:
Onvoorwaardelijke liefde zie ik meer als de liefde van een moeder voor haar kinderen. Niet zo snel in een huwelijk.
Dit..

Ik geloof ook niet in de 'de eeuwige liefde'. Er naar streven is een ander verhaal.

30-11-2015, 23:00
Wie gelooft er überhaupt nog in liefde.

30-11-2015, 23:00

Citaat door Ahyooka:
Onvoorwaardelijke liefde zie ik meer als de liefde van een moeder voor haar kinderen. Niet zo snel in een huwelijk.
Dat heb je goed gezegd. Huwelijken van tegenwoordig , ik zeg niks .

30-11-2015, 23:01

Citaat door DRUG:
Wie gelooft er überhaupt nog in liefde.
Ja wie inderdaad..

30-11-2015, 23:02
Waarom zijn voorwaardes zo niet in trek? ik zie voorwaardelijkheid juist als iets eerlijks en nuchter

30-11-2015, 23:02

Citaat door DEUGNIET:
een droom zie ik dat niet. het is iets wat vanzelfsprekend hoort te zijn, met de wil van Allah. je hoopt op het beste. ik hecht geen waarde aan de mensen die scheiden. na vallen moet je opstaan. je bent verantwoordelijk voor jezelf. niet voor een ander omdat die gescheiden is. je focust je op je eigen geluk.
ik ben het met je eens. Maar wat is liefde voor jou ? Hoe belangrijk vind jij liefde voor eem vrouw als man?

30-11-2015, 23:15

Citaat door DEUGNIET:
het zijn de eigenschappen die er toe doen zoals rust, jezelf zijn, wie ze is en wat ze voor je kan betekenen.
mooi gezegd

30-11-2015, 23:43


Onvoorwaardelijke liefde is de liefde die een ouder voor zijn of haar kind(eren) koestert. Liefde die gegeven wordt, zonder er iets voor terug te verwachten. Wat een kind ook doet, een ouder zal onvoorwaardelijk van zijn of haar kind blijven houden. Liefde die onvoorwaardelijk is.

Binnen een relatie tussen man en vrouw ligt het wat complexer. Voor de liefde die je geeft, verwacht je toch altijd liefde terug. Geven en nemen, right? Mensen kunnen elkaar binnen een relatie kwetsen, vaak heeft dit gevolgen voor het verloop van een relatie/huwelijk. Men vertrouwt elkaar minder, trekt zich terug, toont minder affectie.. Kortom er is geen sprake van onvoorwaardelijke liefde.

Ik geloof ook niet dat de liefde die je in het begin voelt, of naja verliefdheid blijvend is. Zijn allemaal processen in de hersenen . Op een gegeven moment wordt het houden van.. Samen probeer je het beste uit dit leven en uit elkaar te halen. Voor elkaar klaar staan wanneer er mindere tijden aanbreken. Na een paar jaar huwelijk kun je in een sleur terecht komen, om de relatie/het huwelijk gezond te houden dien je deze te doorbreken, is makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom is het belangrijk dat je in je relatie/huwelijk blijft investeren.

Wat je soms ziet is dat mensen al jaren met elkaar 'gelukkig' getrouwd zijn en dan opeens een ander tegen komen. Ze zijn weer helemaal over hun oren verliefd, waarna ze besluiten een punt achter hun huwelijk te zetten en een nieuwe relatie aan te gaan. Vaak blijven mensen ook bij elkaar vanwege de kinderen, van liefde of houden van is al jaren geen sprake meer. Dus eh ja.. liefde is echt niet eeuwig.

30-11-2015, 23:44
Ik geloof er ondanks alles nog steeds in. Je kunt niet door het geen wat je nu in deze tijd ziet, en ervaart zeggen dat je niet in liefde geloofd. Ik vertrouw op Allah SWT, en daar zal ik ook mijn vertrouwen in blijven hebben welke leeftijd ik ook zal bereiken. Voor liefde ben je nooit oud. Ghair in sha Allah

30-11-2015, 23:47
Je komt met een vraagstelling waar al antwoord op is gegeven. Onvoorwaardelijke liefde bestaat aangezien het ons duidelijk is gemaakt door onze Schepper. Leer eerst van je schepper te houden en dan komt de andere liefde vanzelf. Je kan niet meteen van A naar D springen. Al die "nee'thee" van de reagerende tuthola's moet je niet serieus nemen, meeste gevallen hechten amper waarde aan een eigen trots of eer, of hebben een nare ervaring wat dat betreft.( Misschien wel gescheiden ouders ). Een verloren generatie die het maar denkt te weten.

Pagina's : [1] 2 3