Bekijk volle/desktop versie : cito's oefenen



Pagina's : [1] 2

30-11-2015, 10:17
Dames,

Hoe oefenen jullie cito's met jullie kinderen? De welbekende ken ik al en zal ik hieronder zetten. Mochten jullie nog andere site's kennen en tips zet ze er dan bij. Cito's krijgen ze vanaf gr 1 tot gr 8. Bij ons op school raden ze altijd aan om thuis te oefenen. De eerste cito van dit schooljaar is in januari dus een goed moment om zo nu en dan wat te leren.

oefensite's:
Leestrainer.nl
Meestermicheal.nl
Citotoets-oefenen.nl (niet alles is gratis, maar wel veel oefeningen)
juliana-school.nl (hier haal ik het kopje kinderen heel wat info)

30-11-2015, 10:23


Hier heeft mijn oudste (groep 8) al 2 gehad! Rekenen en spelling! De rest krijgt hij in januari . Verder krijgen de kinderen ook weer cito toetsen in juni! Worden 2 keer per jaar getoetst. Maar hier zeggen ze juist niet oefenen.

30-11-2015, 10:30
Hier zeggen Ze ook vooral niet oefenen. Hier oefenen wij met Squla, maar niet specifiek voor de Cito

30-11-2015, 10:36

Citaat door Dutch-Moslima:
Hier heeft mijn oudste (groep 8) al 2 gehad! Rekenen en spelling! De rest krijgt hij in januari . Verder krijgen de kinderen ook weer cito toetsen in juni! Worden 2 keer per jaar getoetst. Maar hier zeggen ze juist niet oefenen.
mijn kinderen zitten in gr 6 en 3 en krijgen de eerste cito pas in jan. En tweede inderdaad weer in juni (maar daar oefen ik pas later mee). Grappig dat ze bij jullie al 2 hebben gehad. Is dat elke jaar zo of alleen gr8?

Hier op school hoorde ik nooit wat over cito's, maar dit jaar roepen ze wel steeds oefenen. Hun schoolscore is omlaag gegaan vanwege lage scores en dit willen ze weer omhoog hebben. Dit kregen wij mee op info avond. Vooral woordenschat is heel erg gekelderd.

30-11-2015, 10:37



Citaat door lalalie:
Dames,

Hoe oefenen jullie cito's met jullie kinderen? De welbekende ken ik al en zal ik hieronder zetten. Mochten jullie nog andere site's kennen en tips zet ze er dan bij. Cito's krijgen ze vanaf gr 1 tot gr 8. Bij ons op school raden ze altijd aan om thuis te oefenen. De eerste cito van dit schooljaar is in januari dus een goed moment om zo nu en dan wat te leren.

oefensite's:
Leestrainer.nl
Meestermicheal.nl
Citotoets-oefenen.nl (niet alles is gratis, maar wel veel oefeningen)
juliana-school.nl (hier haal ik het kopje kinderen heel wat info)
Squla
Ambrasoft

Je kunt ook zelf werkblad uitprinten

30-11-2015, 10:42

Citaat door lidvan2015:
Hier zeggen Ze ook vooral niet oefenen. Hier oefenen wij met Squla, maar niet specifiek voor de Cito
scula heb ik ook overwogen, maar de groep 3er loopt nu al voor in de klas en ben bang dat de voorsprong groter word. Wel zegt zijn juf dat cito's anders zijn dan schoolwerkjes en dat ik dat thuis gerust kan oefenen.

Bij mijn oudste in gr6 krijgen wij dat steeds mee. Echt alle ouders niet specifiek mijn zoon ofzo. Alhoewel hij moeite heeft met woordenschat en verhaaltjessommen.

30-11-2015, 10:48

Citaat door moslima2009:
Squla
Ambrasoft

Je kunt ook zelf werkblad uitprinten
Ambrasoft spreekt mij wel aan en ga eerst ff op school kijken of ze daar al niet mee oefenen. Mijn zoon zegt dat ze een programma op school hebben waar ze zo nu en dan op oefenen.

30-11-2015, 11:24
Kids4cito is ook een site om te oefenen. Vooral voor de entreetoets groep 7 en cito groep 8

30-11-2015, 11:27

Citaat door lalalie:
mijn kinderen zitten in gr 6 en 3 en krijgen de eerste cito pas in jan. En tweede inderdaad weer in juni (maar daar oefen ik pas later mee). Grappig dat ze bij jullie al 2 hebben gehad. Is dat elke jaar zo of alleen gr8?

Hier op school hoorde ik nooit wat over cito's, maar dit jaar roepen ze wel steeds oefenen. Hun schoolscore is omlaag gegaan vanwege lage scores en dit willen ze weer omhoog hebben. Dit kregen wij mee op info avond. Vooral woordenschat is heel erg gekelderd.



Nee allen groep 8 . Mijn andere 2 ( groep 4 en 6 )krijgen ook pas januari .

30-11-2015, 11:29
Er zijn zoveel manieren om spelenderwijs met woordenschat te oefenen.
- Voordeel is dat kinderen er veel van leren en het ook nog eens leuk vinden.
-


Ik denk dat je de focus vooral moet leggen om de kinderen te ondersteunen bij datgene waar ze moeite mee hebben.
op internet heb je verschillende werkbladen, waarmee je kunt oefenen.
Voor een kind is het vooral ook belangrijk dat het leuk blijft. Bij velen is het zo, als je het woordje 'moet' hoort dat je dan al afhaakt of je hebt er geen zin meer in.

01-12-2015, 03:12

Citaat door lalalie:
Ambrasoft spreekt mij wel aan en ga eerst ff op school kijken of ze daar al niet mee oefenen. Mijn zoon zegt dat ze een programma op school hebben waar ze zo nu en dan op oefenen.
oh,dat kan

Mijn kids hadden op de basisschool ook inloggegevens gekregen voor thuis.

Squla is gewoon stof oefenen dat overeenkomt met de leerdoelen. Mijn zoon van 4 heeft één account en ik vind het heel leuk om samen met hem te doen.

01-12-2015, 10:30

Citaat door Oum_Youssrah:
Er zijn zoveel manieren om spelenderwijs met woordenschat te oefenen.
- Voordeel is dat kinderen er veel van leren en het ook nog eens leuk vinden.
-


Ik denk dat je de focus vooral moet leggen om de kinderen te ondersteunen bij datgene waar ze moeite mee hebben.
op internet heb je verschillende werkbladen, waarmee je kunt oefenen.
Voor een kind is het vooral ook belangrijk dat het leuk blijft. Bij velen is het zo, als je het woordje 'moet' hoort dat je dan al afhaakt of je hebt er geen zin meer in.


Ja klopt en ook niet te lang. Ze komen krijgen al genoeg op school ik wil ook echt alleen ondersteunen en af en toe een cito oefenen wanneer ze bijna cito's krijgen.



Citaat door moslima2009:
oh,dat kan

Mijn kids hadden op de basisschool ook inloggegevens gekregen voor thuis.

Squla is gewoon stof oefenen dat overeenkomt met de leerdoelen. Mijn zoon van 4 heeft één account en ik vind het heel leuk om samen met hem te doen.
Mijn zoon zei dat hij ook inloggegevens heeft van een of ander programma. Hij zou die in de middag mee naar huis nemen. Ga dan kijken wat het inhoud.

01-12-2015, 10:40


Mijn kinderen hebben een oefenprogramma muis werk deze is aangepast aan behoefte van iedere kind. Mijn zoontje in groep 5 hééft moeite mét klok lezen. Hij.oefent nu.daarop. voorbeeld je moét om 14 uur op school zijn. Je moet 5 kwartier fietsen hoe láát moet je vertrekken. Ik ben er blij mee.

01-12-2015, 13:37
hebben jullie misschien sites waar je werkbladen kunt uitprinten, ik ken wel deze juf Hannah, maar ben op goed naar andere sites. Ik wil wat werkbladen uitprinten voor de kerstvakantie.

01-12-2015, 22:38
Hier een aantal sites:

http://https://www.aduis.nl/werkbladen/default.aspx
Om woordenschat te oefenen typ in google taalfontein en dan de groep.
http://www.sommenprinter.nl/
http://www.studiewijs.nl/index.php?p=werkbladen
http://ambrasoft.nl/school/lesmateriaal/
http://www.spelletjesplein.nl/werkbladen/
http://www.webbertjes.nl/site/index.php/component/k2/item/171-somprint-rekenwerkbladen-maken

Pagina's : [1] 2