Bekijk volle/desktop versie : Kennen Marokkanen het volk: De Arameeërs/Suryoyo/Suryoye



29-11-2015, 00:31
Hoi

Ik vroeg me af of er enkele Marokkanen bekent zijn met het volk : De Arameeërs ook wel Suryoyo/Suryoye genoemd en Syriërs (Niet te verwarren met de Syrische arabieren)
De reden dat ik dit me afvraag is omdat ik het zelf ook ben en we een volk van ongeveer 5mil. mensen zijn en we geen onafhankelijke staat hebben.
En omdat we Aramees spreken wat samen met het Arabisch en Hebreeuws de enige levende Semetische talen zijn.
En omdat het Aramees op het Arabisch lijkt.
ff ter info: Arameeërs zijn een heel oud volk die komen uit Mesopotamië (Turkije, Syrië, Irak)

03-12-2015, 17:28


Ben er mee bekend. Ik ken een collega student die ook Aramees is. Heb hem wel eens horen praten en zijn taal leek een mix van het Syrisch ( Arabisch ) en Turks

03-12-2015, 17:29
Sidna 3isa ( 3leyhi salaat wsalaam )sprak Aramees.

29-12-2015, 17:11
Hij is dan waarschijnlijk een Arameeër uit Turkije vanwege de Turkse invloed.
We komen namelijk uit mesopotamië (Syrie,Irak,Turkije)
Dat het Aramees op het Arabisch lijkt klopt dat komt ook omdat het beide semetische talen zijn & broedertalen samen met het Hebreeuws.

29-12-2015, 17:12



Citaat door ERIFFI:
Sidna 3isa ( 3leyhi salaat wsalaam )sprak Aramees.
Klopt, Jezus sprak ook Aramees.

29-12-2015, 17:13

Citaat door Nabila1990:
Ben er mee bekend. Ik ken een collega student die ook Aramees is. Heb hem wel eens horen praten en zijn taal leek een mix van het Syrisch ( Arabisch ) en Turks
Hij is dan waarschijnlijk een Arameeër uit Turkije vanwege de Turkse invloed.
We komen namelijk uit mesopotamië (Syrie,Irak,Turkije)
Dat het Aramees op het Arabisch lijkt klopt dat komt ook omdat het beide semetische talen zijn & broedertalen samen met het Hebreeuws.

30-12-2015, 06:05
mesopotamie is de benaming van nog saydna ibrahim 3allahi salaam de tijden.

huidige irak voornamelijk en stukje syrie en turkije
als ik me niet vergis.


aramees is de moedertaal van het hebreeuws en arabisch.

tuurlijk kennen we het


wat is er mee

06-01-2016, 23:34
Ja klopt Mespomotamie is inderdaad Syrie & Irak & Turkije,
Was benieuwd of er Marokkanen er bekend mee zijn aangezien we een volk zijn zonder eigen land/staat helaas

06-01-2016, 23:37
Er wonen veel suryaniler in Mardin, zuidoost Turkije. Ik heb er een paar gekend. Nette mensen.
Een heel oud volk en oud taal.

06-01-2016, 23:46
Valt me op dat jullie muziek veel op Turks en Koerdisch muziek lijkt. Luister naar Michel Deniz, Daniel Kara.

07-01-2016, 20:35

Citaat door Zulfikar:
Valt me op dat jullie muziek veel op Turks en Koerdisch muziek lijkt. Luister naar Michel Deniz, Daniel Kara.
omgekeerd
turkse en koerdische muziek lijkt op mesopotamische muziek
zurna en saz hebben zij uitgevonden

07-01-2016, 20:49

Citaat door Schobbejak:
omgekeerd
turkse en koerdische muziek lijkt op mesopotamische muziek
zurna en saz hebben zij uitgevonden
Onmogelijk. De saz komt oorspronkelijk uit Turkestan.

07-01-2016, 20:58



Citaat door Zulfikar:
Onmogelijk. De saz komt oorspronkelijk uit Turkestan.
wollah zou kunnen
maar de mesopotamiërs hadden altijd al iets luit-achtigs

07-01-2016, 21:27

Citaat door Schobbejak:
wollah zou kunnen
maar de mesopotamiërs hadden altijd al iets luit-achtigs
Mesapotamie is het bakermat van beschaving. En wij wonen er al meer dan 1000 jaar. Turken, Koerden, Arabieren, Arameers etc leven zij aan zij dus veel dingen zijn overgenomen van elkaar wat heel normaal is. Maar de Saz( die ik overigens al 10 jaar bespeel) komt uit centraal azie. Je hebt Oeigoer Turken die de saz bespelen, hoe komen zij dan in aanraking met de suryoye volkje ?

07-01-2016, 22:04

Citaat door Zulfikar:
Mesapotamie is het bakermat van beschaving. En wij wonen er al meer dan 1000 jaar. Turken, Koerden, Arabieren, Arameers etc leven zij aan zij dus veel dingen zijn overgenomen van elkaar wat heel normaal is. Maar de Saz( die ik overigens al 10 jaar bespeel) komt uit centraal azie. Je hebt Oeigoer Turken die de saz bespelen, hoe komen zij dan in aanraking met de suryoye volkje ?
dan is het een ander instrument dat erop lijkt. chill bro

ik weet wel dat turken in centraal azie dombyra hebben
[video=youtube;e6kRD0_qTbc]https://www.youtube.com/watch?v=e6kRD0_qTbc[/video]