Bekijk volle/desktop versie : Tsjech mag vanwege religie vergiet op hoofd op paspoortfoto



Pagina's : [1] 2

25-11-2015, 01:16
De Tsjech Lukas Novy is een aanhanger van de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster. Vanwege zijn 'geloof' zegt hij een vergiet op zijn hoofd te moeten dragen. Hij heeft van de Tsjechische autoriteiten toestemming gekregen om met zijn aparte hoofddeksel op de foto te gaan. De pasfoto zit nu in zijn paspoort.



http://www.demorgen.be/buitenland/tsjech-mag-vanwege-religie-vergiet-op-hoofd-op-paspoortfoto-b2ae0fdc/1RKF1C/

25-11-2015, 05:23



Citaat door Abdul_Karim:
Dat mag binnen de gehele EU, zolang je het maar vaker openbaar draagt dan alleen voor je paspoort. Religie heeft een speciale status en dit is het gevolg.
Van mijn part mag iemand de hele dag met een vergiet op zijn hoofd lopen, zelfs met de inhoud er nog in...pasta bolognese ofzo...no problem voor mij

25-11-2015, 09:54
Mooi zo, gelijke rechten voor iedereen!

25-11-2015, 09:57
Nou en... al zet die een wc pot op zijn hoofd, het is zijn hoofd!

25-11-2015, 10:08



Citaat door Foppe:
De Tsjech Lukas Novy is een aanhanger van de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster. Vanwege zijn 'geloof' zegt hij een vergiet op zijn hoofd te moeten dragen. Hij heeft van de Tsjechische autoriteiten toestemming gekregen om met zijn aparte hoofddeksel op de foto te gaan. De pasfoto zit nu in zijn paspoort.



http://www.demorgen.be/buitenland/tsjech-mag-vanwege-religie-vergiet-op-hoofd-op-paspoortfoto-b2ae0fdc/1RKF1C/
prima toch, vrijheid van godsdienst......

25-11-2015, 10:10
Wat mij betreft loopt ie met een emmer stront op zijn hoofd, niemand die het wat kan schelen.

25-11-2015, 10:13

Citaat door Foppe:
De Tsjech Lukas Novy is een aanhanger van de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster. Vanwege zijn 'geloof' zegt hij een vergiet op zijn hoofd te moeten dragen. Hij heeft van de Tsjechische autoriteiten toestemming gekregen om met zijn aparte hoofddeksel op de foto te gaan. De pasfoto zit nu in zijn paspoort.



http://www.demorgen.be/buitenland/tsjech-mag-vanwege-religie-vergiet-op-hoofd-op-paspoortfoto-b2ae0fdc/1RKF1C/
je plaatst dit hier omdat jij zeker dacht dat wij dit belachelijk zouden vinden???

Maar dat is het hem nu net, wij moslims gunnen elke idioot zijn religie en zijn uiting van religie.....zolang wij dat van ons maar ook mogen uiten...


dus van mij part loop jij met een dildo op je kop.....WHO CARES... jij jou religie, ik de mijne....

25-11-2015, 10:15
Kerk van het Vliegend Spaghettimonster, die mensen hebben inderdaad niet zo veel te doen in hun leven.

25-11-2015, 10:28

Citaat door Triangle:
je plaatst dit hier omdat jij zeker dacht dat wij dit belachelijk zouden vinden???

Maar dat is het hem nu net, wij moslims gunnen elke idioot zijn religie en zijn uiting van religie.....zolang wij dat van ons maar ook mogen uiten...


dus van mij part loop jij met een dildo op je kop.....WHO CARES... jij jou religie, ik de mijne....
Nope.
Ik vond dit gewoon een leuk en luchtig bericht tussen alle bommen en aanslagen door.

25-11-2015, 10:34

Citaat door Foppe:
De Tsjech Lukas Novy is een aanhanger van de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster. Vanwege zijn 'geloof' zegt hij een vergiet op zijn hoofd te moeten dragen. Hij heeft van de Tsjechische autoriteiten toestemming gekregen om met zijn aparte hoofddeksel op de foto te gaan. De pasfoto zit nu in zijn paspoort.



http://www.demorgen.be/buitenland/tsjech-mag-vanwege-religie-vergiet-op-hoofd-op-paspoortfoto-b2ae0fdc/1RKF1C/

Citaat:
07-08-13, 11.33u
Nieuws..?

25-11-2015, 10:36

Citaat door -oushen-:
Nieuws..?
Niet echt up to date.
Maar vond hem wel geinig.

25-11-2015, 10:42
waarom lach jij deze man uit ? iedereen mag toch geloven wat hij wilt. we leven niet in china of iran .
Citaat door Foppe:
Niet echt up to date.
Maar vond hem wel geinig.

25-11-2015, 10:55



Citaat door Foppe:
Niet echt up to date.
Maar vond hem wel geinig.
Niks geinigs aan, een beetje respect voor iemand met een ander geloof.

25-11-2015, 11:31
Na de hoofddoek nu ook met pastavergiet achter het loket?


De Gentse burgemeester is nog geen belijder van het pastafarianisme.
Nu het Gentse hoofddoekenverbod weggestemd is, willen bepaalde Gentenaars een stapje verder gaan. Zij vinden het tijd om het 'pastafarianisme' te promoten achter het loket in Gent en hebben daarvoor een Facebook-groep opgericht: Groep Ter Bevordering van Pastafarianism Achter Het Gentse Loket. Kort gezegd: zij willen dat ambtenaren met een pastavergiet op het hoofd mogen werken.

Het pastafarianisme is een godsdienst die het levenslicht zag in 2005. Drijvende kracht achter de Kerk van het Vliegende Spaghettimonster was de Amerikaanse biologieleraar Bobby Henderson. Die had er schoon genoeg van dat hij in zijn lessen over de evolutie ook steeds op 'intelligent design' als optie moest wijzen. Hij besloot daarop om met een religie aan te komen die in zijn ogen nog van de pot gerukter was dan de andere.

Die godsdienst - met als opperwezen een klieder spaghetti - ging al gauw viraal en sloeg in verschillende landen aan. In april raakte bekend dat de Hasseltse pastafariaan Alain Graulus zich gefnuikt voelde in zijn godsdienstbeleving nadat hij van de lokale en federale administraties niet met een pastavergiet op het hoofd op zijn identiteitskaart mocht staan. De Oostenrijker Niko Alm prijkt - na drie jaar procederen - wel met vergiet op zijn rijbewijs.





Noord

25-11-2015, 21:42
noord waarom niet ? ga jij iemand zijn vrijheid inperken ?

Pagina's : [1] 2