Bekijk volle/desktop versie : Schoonfamilie die vaak onaangekondigd voor de deur staan?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

23-11-2015, 15:38
Salaam,


Mijn schoonmoeder/zusje/zussen komen vaak zonder te bellen of te smsen langs. vaak ben ik dan gewoon weg en dan geef ik hintjes van waarom heb je niet gebeld. maar ze blijven het doen. Soms wil ik me eigen moeder gezellig bij mij over de vloer of een vriendin en dan staat weer iemand voor de deur!! Ik begin me hier echt mateloos aan te irriteren en zij doen alsof hun neus bloedt.

Het ergste ze praten me daarna echt indirect een schuldgevoel aan. van jaaa we zijn langs geweest en hebben gewanded in de regen maar je was niet thuis of een paas keer zelfs me man bellen van we staan voor de deur maar er is niemand thuis? WTF/ je komt toch naar mij , waarom bel je mij niet???

ik heb het gevoel alsof ze mij willen controleren of zo. Ik heb het aangegeven bij me man maar hij snapt het niet en doet alsof ik me aanstel.

Ze zijn van harte welkom, maar niet op deze manier. Het bezorgt mij echt stress en schuldgevoelens alsof ik iets heel ergs doe of zo! Ik ga al amper ergens heen alleen ouders en heeeeeeeeel af en toe een vriendin zie.


Wie heeft dit probeem ook en hoe ga je ermee om???

23-11-2015, 15:44


hoe vaak?

dilemma, zulke schoonfamilie verwacht meestal niet dat je jou uitslooft gewoon bezoek ou safe, maar sommige die op afspraak komen moet je voor uitsloven enzo oefff

23-11-2015, 15:44

Citaat door SlovesI:
Ik zou het gwn duidelijk zeggen hoor, niks mis mee, je hoeft je echt niet te schamen voor ze of bang zijn dat je ze kwetst
Ja ik ben ook best direct en eerlijk. maar ik weet dat zij eerlijkheid niet erg op prijs stellen. zolang het niet in hun straatje past dan is het fout.
En zij zijn dat gewend onderling maar ik niet en vindt dat ook niet kunnen. ik weet dat als ik eerlijk zal zijn, dat ze gekwetst zullen worden

23-11-2015, 15:46

Citaat door SheilaLove:
hoe vaak?

dilemma, zulke schoonfamilie verwacht meestal niet dat je jou uitslooft gewoon bezoek ou safe, maar sommige die op afspraak komen moet je voor uitsloven enzo oefff
soms 2 keer in de week. soms meer of minder..

Maaar ja als me schoonmoeder komt, dan blijft ze gerust minimaal 5 uur zitten. soms wilt ze ook eten en volle aandacht.
dus nie voor een uur even gedag zeggen en weg gaan. nee het is echt een hele dag bezoek

23-11-2015, 15:50


Gewoon niet open doen, na een tijdje gaat het kwartje vallen.

mocht ze opmerking geven dan zeg je dat je afspraken had en beter is als ze voortaan eerst belt voordat ze weer voor een dichte deur staat.
Mocht ze je dan bellen, dan zeg je dat je het zo jammer vindt dat je geen theekransje kan houden omdat je afspraken hebt.


Mensen moeten begrijpen dat men ook een leven heeft

23-11-2015, 15:52

Citaat door noenanina:
soms 2 keer in de week. soms meer of minder..

Maaar ja als me schoonmoeder komt, dan blijft ze gerust minimaal 5 uur zitten. soms wilt ze ook eten en volle aandacht.
dus nie voor een uur even gedag zeggen en weg gaan. nee het is echt een hele dag bezoek
ewa ja ze is bij haar zoon, is niet echt bezoek

23-11-2015, 15:52
wat vreselijk zeg.. sowieso vind ik dat heel raar!

23-11-2015, 15:53
Kun je geen afspraken maken bijvoorbeeld 1dag in de week jij naar hun of 1dag in de week bij jouw..je moet ze ook gewoon bellen en eens uitnodigen om te komen eten..zo kan heb koj alles in handen en kun je alles plannen..heb je ook tijd bij je ma en vriendin te zijn.

23-11-2015, 15:55

Citaat door SheilaLove:
ewa ja ze is bij haar zoon, is niet echt bezoek
Ja haar zoon is lekker aan het werk of gaat weg. uiteindelijk ben ik degene die ze thuis treft.
ik wil ook voorbereid zijn als ze kom. rekening houden met eten en zo

zovaak ben ik met shampoo in mijn haar uit de douche gerend om de deur te openen.

23-11-2015, 15:55
Ookal ben je thuis, als je geen zin hebt om bezoek, doe je gewoon niet open.

23-11-2015, 15:57

Citaat door MoslimaForever1:
Kun je geen afspraken maken bijvoorbeeld 1dag in de week jij naar hun of 1dag in de week bij jouw..je moet ze ook gewoon bellen en eens uitnodigen om te komen eten..zo kan heb koj alles in handen en kun je alles plannen..heb je ook tijd bij je ma en vriendin te zijn.
jaa ikkan ze wel uitnodigen ze gaan ook komen.
maar het zou gek niet zijn dat ze de volgende dag voor de deur staan omdat ze even in de buurt waren.
heeft niet veel zin. ik bel altijddd als ik langs ga. want ik weet dat ze ook vaak hun dingen hebben


ik snap niet waarom ze dat niet snappen

23-11-2015, 15:59

Citaat door candylove:
Gewoon niet open doen, na een tijdje gaat het kwartje vallen.

mocht ze opmerking geven dan zeg je dat je afspraken had en beter is als ze voortaan eerst belt voordat ze weer voor een dichte deur staat.
Mocht ze je dan bellen, dan zeg je dat je het zo jammer vindt dat je geen theekransje kan houden omdat je afspraken hebt.


Mensen moeten begrijpen dat men ook een leven heeft
pfff ze hebben zovaaaaaaak voor een dichte deur gestaan. en niet omdat ik niet open wou doen maar gewoon omdat ik niet thuis was.
en vaak achteraf gezegd ja waarom heb je niet van tevoren gebeld of gesmst. Maaar dan staan ze 2 dagen later weeeeeeeer zonder bericht voor de deur!

ik word er echt panisch van!!! vraag me af of andere dames dit ook meemaken en hoe zij ermee omgaan

23-11-2015, 15:59



Citaat door noraatje5331:
Ookal ben je thuis, als je geen zin hebt om bezoek, doe je gewoon niet open.
gaat lastig. ik heb een peuter als iemand aanbeld staat hij gewoon schreeuwen aan de deur. dus ja dat horen ze haha

23-11-2015, 16:02

Citaat door noenanina:
pfff ze hebben zovaaaaaaak voor een dichte deur gestaan. en niet omdat ik niet open wou doen maar gewoon omdat ik niet thuis was.
en vaak achteraf gezegd ja waarom heb je niet van tevoren gebeld of gesmst. Maaar dan staan ze 2 dagen later weeeeeeeer zonder bericht voor de deur!

ik word er echt panisch van!!! vraag me af of andere dames dit ook meemaken en hoe zij ermee omgaan
Volhouden, gewoon niet opendoen. Anders blijven ze plakken.

Been there done that. Ik werd in het begin ook knettergek, op een gegeven moment deed ik niet meer open, raad eens? Ze komt niet meer

Als ik je in mijn huis wil hebben dan nodig ik je wel uit. Ik vind het zo onfatsoenlijk om onaangekondigd bij iemand aan te bellen.
Zie mijzelf al bij iemand opdringen.

23-11-2015, 16:04

Citaat door SlovesI:
zo te zien heb jij een fam die van aandacht houdt. Sorry maar als zij maar aan zichzelf denken en niet aan jou of jij druk bent of wat dan ook dan zou ik ook gwn aan mezelf denken en eerlijk zijn, je
Moet jezelf op de eerste plek zetten want anders blikft het doorgaan
Ja ik heb het gevoel da ze erg op zichzelf gesteld zijn/. alles draait om hun.. en als ik bij me ouders ben dan zijn ze soort van jaloers of zo!! dat gevoel krijg ik al zeggen ze dat niet natuurlijk.

Ja wil heeeeel graag mezelf op de eerste plek zetten maar gaat moeilijk als zij door blijve gaan met hun praktijken en mij elke keer zo indirect schuldgevoelens aan gaan praten omdat ze onaangekondigd voor janlul zijn langs geweest

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25