Bekijk volle/desktop versie : wie werkt bij de uwv of met uitkering. heeelp !!



22-11-2015, 12:09
Ik zit met een vraag ..

stelvoor je wordt ontslagen wegens ...werkweigring omdat het werk zwaar is voor mij of staandevoet ontslagen.

waar heb je recht op.


Heb ik recht op bijstanduitkering ?..wat is dat voor uitkering.
en hoeveel krijg ik per maand.
Of helemaal niks....ik moet toch ergens inkomen hebben.

Ik weet niet wat ik moet doen...help.

ik heb gezocht..ik hoor twee verhalen ...

22-11-2015, 12:14


Ga wao of wajong aanvragen als je lichamelijk niet aan kan moet jou baas jou brief geven met reden dat je arbeidsongeschiktheid bent want via bijstand moet je alles opnieuw solliciteren en na paar keer geweigerd antwoord kom je daar in aanmerking maar je krijgt nu wel laatste paar maanden je salaris toch???

22-11-2015, 12:14
Bijstand heb je altijd recht op. Dit gaat via je gemeente(kijk op website van je gemeente)

Of je recht heb op ww weet ik niet. Moet je gewoon aanvragen via uwv en dan hoor je het vanzelf. Ondertussen alvast solliciteren en alles bewaren. Wanneer je geen recht hebt op ww, kun je een bijstandsuitkering aanvragen en die willen dat jij kunt laten zien dat je er alles aan doet om niet zonder werk te komen.

Succes

22-11-2015, 15:34
Als je ontslagen bent, ga je de ww in. Arbeidsongeschikt word je niet zo snel verklaard. In je ww periode op zoek gaan naar lichter werk.
Bijstand alleen als je partner niet werkt en daar zijn de regels aangescherpt. Je had beter ziek kunnen melden op basis van fysieke klachten en ziektewet ingaan.

22-11-2015, 23:35


Als je op staande voet ontslag krijgt. Dan ben je verwijtbaar werkloos. Wat inhoudt dat je geen ww krijgt, ook al heb je ww recht opgebouwd. Je zal een advocaat in handen moeten nemen om het ontslag aan te vechten. In de tussentijd kun je wel een ww aanvragen omdat je kunt aantonen dat je het ontslag aanvecht. Ww recht onstaat meen ik na 6 maanden aan 1 gesloten te hebben gewerkt zonder ziekte. Het kan ook zijn dat je nog ww opbouw hebt van jouw vorige werkgever(s). Wwb is weer een ander verhaal die kun je pas aanvragen na afwijzing ww. Misschien dat je het tegelijker tijd kan aanvragen als je een eigen huishouden voert.

Belangrijk voor jou is om eerst een advocaat in handen te nemen als je op staande voet ontslagen bent.

Succes ermee.

23-11-2015, 00:44
Ben jij voor het soort werk aangenomen wat je geweigerd heb, zo ja dan heb je nergens recht op. Maar als je niet voor het werk bent aangenomen wat je wel heb geweigerd kan je dit aan vechten, je dient je aan te melden bij het UWV, op staande voet ontslag hoeft niet altijd te betekenen dat de werkgever gelijk heeft.

23-11-2015, 01:53
Namousa jij zat toch in de omgeving van denhaag en rotterdam? Ik ken iemand die je kan helpen hij werkt bij de sociale dienst in denhaag, als je wilt geef ik je zijn nr