Bekijk volle/desktop versie : Is het toegestaan om hagedissen te eten?



Pagina's : [1] 2

21-11-2015, 23:58
Ja, het is toegestaan om hagedissen te eten. Zoe Fatwa:

http://alifta.net/Search/ResultDetails.aspx?languagename=en&lang=en&view=re sult&fatwaNum=&FatwaNumID=&ID=8568&searchScope=7&S earchScopeLevels1=&SearchScopeLevels2=&highLight=1 &SearchType=exact&SearchMoesar=false&bookID=&LeftV al=0&RightVal=0&simple=&SearchCriteria=allwords&Pa gePath=&siteSection=1&searchkeyword=06909711610511 0103032108105122097114100115#firstKeyWordFound

08-12-2015, 18:33


Die man moet je niet serieus nemen abdars is hier 24 uur Fatwas aan het strooien en met meisjes kletsen

08-12-2015, 18:42

Citaat door Mansur:
Hagedissen zijn reptielen.
Het is Haram om reptielen te eten.
Heb je ooit wel es een Moslim reptielen zien eten of bestellen bij de Islamitische slagerij?
Toon taubah, want wat je doet is niet normaal meer.

08-12-2015, 18:52
Broeders we moeten uitkijken dat we iets haram verklaren wat Allah en Rasulullaah halal hebben verklaard!!!

08-12-2015, 18:54


Wat zeggen de geleerde hierover?

08-12-2015, 18:57
Khalid ibn Al-Walid went with the Messenger of Allah (peace be upon him) to the house of Maymunah who served them a fried lizard, brought from Najd. The Messenger of Allah (peace be upon him) approached his hand towards it to eat, when some of the present women said, “Inform the Messenger of Allah of what is served to him?” They said, “It is a lizard, O Messenger of Allah!” So, the Messenger of Allah (peace be upon him) raised his hand away. Khalid ibn Al-Walid asked, “Is (eating) the lizard Haram (prohibited), O Messenger of Allah?” He (peace be upon him) said, “not forbid me (from eating it).”

(Related by Al-Bukhari and Muslim)

08-12-2015, 18:59

Citaat door Taajiro:
Wat zeggen de geleerde hierover?
Zie de Fatwa agi die staat in de link in de openingsreactie.

08-12-2015, 19:02

Citaat door Amsterdam.:
Die man moet je niet serieus nemen abdars is hier 24 uur Fatwas aan het strooien en met meisjes kletsen


Da doen alle snotneuze me vrouwe prate, ge moe ze rood geve die snotneuze

08-12-2015, 19:03
Abdars in hete pan en opete is haram(helaas)

08-12-2015, 19:05
Hete pan batata gizzo en abdars lekker of nie?

08-12-2015, 19:14

Citaat door A_bdars:
Zie de Fatwa agi die staat in de link in de openingsreactie.
Klopt broeder جزاك اللهُ خيراً

08-12-2015, 23:29
Ja dus ik begrijp niet waarom deze topic open is gemaakt nutteloze topics niemand hier in Nederland of marokko eten hagedissen en er is ook geen vraag naar dus deze helle topic is gewoon om aandacht te vragen

08-12-2015, 23:30



Citaat door Amsterdam.:
Ja dus ik begrijp niet waarom deze topic open is gemaakt nutteloze topics niemand hier in Nederland of marokko eten hagedissen en er is ook geen vraag naar dus deze helle topic is gewoon om aandacht te vragen
Gister nog een hagedis met pindasaus gegeten , praat voor jezelf aub

08-12-2015, 23:31

Citaat door Mansur:
Al-Bukhari heeft overgeleverd van Khalid ibn al-Walid dat de Boodschapper van Allah

(sallallahu alaihi wa salaam) bij Maymunah (tante van Khalid en Ibn ‘Abbas) naar binnen

ging en zag dat ze wat geroosterde hagedis had die haar zus Hafidah bint al-Harith had

meegebracht uit Najd. Ze bood de hagedis aan de Profeet (sallallahu alaihi wa salaam) aan

maar hij stak zijn hand zelden uit naar eten totdat hem verteld werd wat het was. Toen de

Profeet (sallallahu alaihi wa salaam) zijn hand uitstak, zei één van de aanwezige vrouwen,

“Vertel de Boodschapper van Allah dat hetgeen hem aangeboden werd een hagedis is.” De

Profeet (sallallahu alaihi wa salaam) trok zijn hand terug van de hagedis en Khalid ibn al-

Walid vroeg, “Is hagedis haraam. O Boodschapper van Allah?” Hij zei, “Nee, maar het is niet

uit het land van mijn mensen afkomstig en ik zou het niet lekker vinden.” Khalid zei, “Toen

kauwde ik erop en at het en de Boodschapper van Allah keek naar me.” [Bukhari 5391;

Muslim 1946]

x

Ibn al-Teen heeft gezegd: “Hij vroeg het altijd omdat de Arabieren alles aten omdat er onder

hen moeilijk aan voedsel te komen was.xDe Profeet (sallallahu alaihi wa salaam) lustte

sommige dingen misschien niet dus daarom vroeg hij het. Men zou hieruit op kunnen maken

dat hij het vroeg omdat sommige dieren verboden waren in de shari’ah en sommige

toegestaan waren, maar zij (de Arabieren) achtten niets verboden en ze zouden hem wat

gegrild of gekookt vlees kunnen brengen dat niet van een ander soort te onderscheiden was

behalve door te vragen.” [Fath al-Baari 9/534]


Jullie vergeten dat nood......wetten breekt. Arabieren hadden weinig eten in het woestijn, als er dan niks voor handen ligt is zelfs varkensvlees halal.

Tegenwoordig is er eten in overvloed behalve in Syrië waar het toegestaan is om katten te eten wat normaliter haram is.
Ga ergens anders heen met je baatil, baarakallaahu fiek. De Hadith is duidelijk en hij zei: het is niet haram. Ik neem aan dat de grote geleerden Ahadith veel beter begrijpen dan jij dus ken je plaats.

09-12-2015, 00:46
Ik wil iemand opete!

Pagina's : [1] 2