Bekijk volle/desktop versie : Moskeeën staan vandaag stil bij Parijs



Pagina's : [1] 2 3

20-11-2015, 07:00
Het geweld in Parijs zal vrijdag bij veel moskeeën in Nederland krachtig worden veroordeeld en er zal ook een oproep worden gedaan voor verbroedering en intensivering van onderlinge contacten.

Dat meldt het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) donderdag. "In de islamitische traditie is het mede een taak van de imam en de lokale gemeenschap om te voorkomen dat de samenleving afbrokkelt en de verhoudingen op scherp komen te staan", zo wordt gemeld. "De radicalisering en maatschappelijke vervreemding van burgers dienen door alle verantwoordelijken te worden bestreden." Bij het CMO zijn 382 moskeeën aangesloten.

De Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland (RMMN) zei eerder op donderdag dat het aan de moskeeën in Nederland zelf is of en hoe ze tijdens het vrijdaggebed willen stilstaan bij de aanslagen. "De moskeeën zijn daar vrij in. Wij verwachten dat ze daarbij stilstaan. Als ze samen optrekken zou dat fijn zijn, maar dat wordt van ons uit niet gecoördineerd", aldus een woordvoerder.

Deuren open
De RMMN riep zaterdag de moskeeën op de deuren open te houden voor buurtbewoners om met elkaar in gesprek te gaan en met elkaar te rouwen. "Laat deze groep barbaren en haatzaaiers ons niet uit elkaar drijven. Laat ons een vuist maken tegen haat en terreur", zei voorzitter Yahia Bouyafa. "De islam leert ons dat wie een mens doodt, als het ware alle mensen heeft gedood."

In Frankrijk stelde de Franse Raad voor de Moslimcultuur (CFCM) een ontwerptekst op. Het is de bedoeling dat vrijdag in bijna 2500 moskeeën het terrorisme fel wordt veroordeeld. De verklaring moet op de gebedsdag duidelijk de afkeer laten blijken "van de gruwelen en de willekeurige moordpartijen die 13 november in Parijs zijn gepleegd en die 129 mensen het leven kostten".

20-11-2015, 07:01


Moskeeën ja moslims niet

20-11-2015, 07:10

Citaat door Maldinni:
Moskeeën ja moslims niet
Moskeeën staan altijd stil, daar heb je gelijk in

20-11-2015, 07:13
Ik ga stil staan omdat de media dat wil haha ik ben geen schaap

20-11-2015, 07:14



Citaat door hellofklitty:
Moskeeën staan altijd stil, daar heb je gelijk in
daarom wij niet

20-11-2015, 07:20

Citaat door Maldinni:
Moskeeën ja moslims niet
En waarom eigenlijk niet? Dit is dé kans voor moslims om heel duidelijk te maken dat de slachtpartij van vorige week niets met moslims of de islam te maken heeft.

Maak duidelijk dat je deze terreur veroordeeld. Of niet natuurlijk, je mag er ook mee instemmen, maar dan weten we meteen aan welke kant je staat.

20-11-2015, 07:22

Citaat door Peej:
En waarom eigenlijk niet? Dit i dé kans voor moslims om heel duidelijk te maken dat de slachtpartij van vorige week niets met moslims of de islam te maken heeft.

Maak duidelijk dat je deze terreur veroordeeld. Of niet natuurlijk, je mag er ook mee instemmen, maar dan weten we meteen aan welke kant je staat.
ben je ziek in je hoofd ofzo dat je moslims vergelijkt met dat ,waarom stond je niet stil bij die Duitse piloot die een vliegtuig in een berg inboorde

20-11-2015, 07:22

Citaat door TheDictator:
"In de islamitische traditie is het mede een taak van de imam en de lokale gemeenschap om te voorkomen dat de samenleving afbrokkelt en de verhoudingen op scherp komen te staan",

Dom en naïef dit. De een houdt zijn volk rustig en dom en de andere (waaronder pvv) zaaien haat, roepen op tot geweld en staan voor Moslims zuivering.
Dus volgens jou waren de slachters van vorige week moslims?

20-11-2015, 07:24

Citaat door Peej:
En waarom eigenlijk niet? Dit i dé kans voor moslims om heel duidelijk te maken dat de slachtpartij van vorige week niets met moslims of de islam te maken heeft.

Maak duidelijk dat je deze terreur veroordeeld. Of niet natuurlijk, je mag er ook mee instemmen, maar dan weten we meteen aan welke kant je staat.
Daar gaan we weer. Constant bewijzen dat isis geen moslims zijn blablabla. Weet je als je zo vergeetachtig bent want blijkbaar ben je de brief van de 120 geleerde vergeten die zich tegen isis uitspreken. Ga dan de grote wassing verrichten zoek je toevlucht bij Allah swt en lees de koran.

20-11-2015, 07:26
Grappige kaaskoppen je moet je telkens verantwoorden lees dan gewoon de quran en laat ons met rust

20-11-2015, 07:29

Citaat door Maldinni:
ben je ziek in je hoofd ofzo dat je moslims vergelijkt met dat ,waarom stond je niet stil bij die Duitse piloot die een vliegtuig in een berg inboorde
Of de daders van vorige week moslims waren weet ik niet, ze lieten er zelf in ieder geval geen twijfel over bestaan dat ze moslims waren. Wie ben ik om daar aan te twijfelen.

Ik weet in ieder geval welk dat wat ze deden bepaald niet islamitisch was. Maar juist de manier waarop jij je kop in het zand steelt is tekenend. Deze vrijdag is een ideale kans om heel duidelijk te maken dat het geen islamitische daad was. En wat doe jij, jij blijft schelden en tieren.

Val mij niet aan, maar val de daders van vorige week aan. Dát zijn de lui die jou religie kapen om dit soort walgelijke acties uit te voeren.

20-11-2015, 07:33

Citaat door Hanane_hanouti:
Daar gaan we weer. Constant bewijzen dat isis geen moslims zijn blablabla. Weet je als je zo vergeetachtig bent want blijkbaar ben je de brief van de 120 geleerde vergeten die zich tegen isis uitspreken. Ga dan de grote wassing verrichten zoek je toevlucht bij Allah swt en lees de koran.
Nee, ik ben geen hulpeloos volgend schaap. Religies zijn leugens! Ik blijf lekker een vredelievende atheíst.

20-11-2015, 07:34



Citaat door Maldinni:
Grappige kaaskoppen je moet je telkens verantwoorden lees dan gewoon de quran en laat ons met rust
Ik heb de Koran gelezen, en ik vond het, net als de bijbel, een slecht boek. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.

20-11-2015, 07:39

Citaat door Peej:
Of de daders van vorige week moslims waren weet ik niet, ze lieten er zelf in ieder geval geen twijfel over bestaan dat ze moslims waren. Wie ben ik om daar aan te twijfelen.

Ik weet in ieder geval welk dat wat ze deden bepaald niet islamitisch was. Maar juist de manier waarop jij je kop in het zand steelt is tekenend. Deze vrijdag is een ideale kans om heel duidelijk te maken dat het geen islamitische daad was. En wat doe jij, jij blijft schelden en tieren.

Val mij niet aan, maar val de daders van vorige week aan. Dát zijn de lui die jou religie kapen om dit soort walgelijke acties uit te voeren.
luister wij moslims zijn geen joden die jou voorouders hier hebben vernederd ,wij moslims gaan liever dood en nemen der tien mee ons graf in als het moet ,het laatste wat wij zullen doen is hielenlikken van jou hypocriete volk en media ,dus wat je kan doen is langwachten over dat stil staan wat ik wel kan beloven is stil zitten op de wc en een dikke drol laten op jou je volk je media en de Franse vlag

20-11-2015, 07:42

Citaat door Peej:
Ik heb de Koran gelezen, en ik vond het, net als de bijbel, een slecht boek. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
je moet niet liegen leugenaar,quran heb je niet gelezen

Pagina's : [1] 2 3