Bekijk volle/desktop versie : Wie denkt er nog hetzelfde over IS?



Pagina's : [1] 2

16-11-2015, 00:47
Nog een tijd geleden was overal te lezen en horen dag de zogenaamde islamitische staat is opgericht vanuit het westen enz.
Haifa was daardoor nog ontslagen om die uitspraak te maken terwijl ze voor de overheid werkte. Dat verhaal kennen we nog allemaal wel denk ik. Nu merk ik uit verschillende reactie op social media dat langzaam iedereen uitkomt op de punt dat het een stelletje gekken zijn die de islam werkelijk verkeerd interpeteren.
Dat zal ook zeker zijn, want er zijn een heleboel vanuit verschillende landen daar vertrokken om erbij aan te sluiten enz. Maar de oprichter?
Hoe word daar nog over gedacht. Ben er erg benieuwd naar. Vooral doordat sommigen hier zelfs claimen dat IS het juist doen en streven dat zij de wereld veroveren, doordat ze vinden dat ze juist handelen.

Als ik IS opgoogle zie ik alleen maar bronnen waarbij word gezegd dat ze worden gefinancierd door vs en is opgericht om bepaalde doelen te kunnen behalen. Sommigen vinden dat nog verzocht en plaatsen ze bij de complotdenkers.

Persoonlijk weet ik iig zeker dat ze niet handelen zoals het zou moeten. Dus dat is een ding wat zeker is.
Maar of ze door het westen zijn opgericht, daar durf ik geen uitspraak over te maken.

Jullie wel?

16-11-2015, 00:57


De oprichters zijn nog steeds dezelfde personen. De uitvoerders worden geronseld met mooie beloftes (geld, vrouwen etc). Dit wordt wederom gefinancierd door dezelfde oprichters. De mensen die zich aansluiten bij IS zijn gewoon islamitische jongeren die zich of hebben bekeerd of zich meer zijn gaan praktiseren, maar via via vertalingen en uitleg krijgen over hadiths/qoran etc. De uitleg is vaak bewust verkeerd geïnterpreteerd anders krijgen ze deze jongeren niet mee. Kijk ook maar naar hoeveel jongeren terugkomen of terug willen komen, omdat ze spijt hebben. Daar aangekomen zien ze een totaal ander beeld van wat ze hadden verwacht. Dus opdrachtgevers: Joden/VS. Uitvoerders: praktiserende jongeren die geronseld worden.

16-11-2015, 01:04

Citaat door CanYouSeeMe:
De oprichters zijn nog steeds dezelfde personen. De uitvoerders worden geronseld met mooie beloftes (geld, vrouwen etc). Dit wordt wederom gefinancierd door dezelfde oprichters. De mensen die zich aansluiten bij IS zijn gewoon islamitische jongeren die zich of hebben bekeerd of zich meer zijn gaan praktiseren, maar via via vertalingen en uitleg krijgen over hadiths/qoran etc. De uitleg is vaak bewust verkeerd geïnterpreteerd anders krijgen ze deze jongeren niet mee. Kijk ook maar naar hoeveel jongeren terugkomen of terug willen komen, omdat ze spijt hebben. Daar aangekomen zien ze een totaal ander beeld van wat ze hadden verwacht. Dus opdrachtgevers: Joden/VS. Uitvoerders: praktiserende jongeren die geronseld worden.
Oke duidelijk.
Maar als ik filmpjes kijk van de lui die erheen zijn vertrokken, zie ik geen spijt of wat dan ook. Hen gedachtegang is hetzelfde gebleven als ervoor en zijn zeker nog positief als ik die filmpjes mag geloven.
Dus dat is dan wel vreemd, miss zeker een deel dat wel spijt heeft en niet meer terug kan komen worden niet getoond.

Maar ik begrijp wel waarom sommigen het vergezocht vinden.
Zoals er nu ook wordt beweerd dat de aanval op Parijs ook is opgezet. Dan vraag ik me af met welk doel? Want ze bombarderen deden ze Vantevoren toch ook? En waarom zou het westen hen willen vernietigen als ze zelf hen hebben opgericht? Zit wellicht een heel verhaal achter waar ik geen kaas van heb gegeten, maar ben er wel oprecht benieuwd naar.

16-11-2015, 01:12

Citaat door Dunya.:
Oke duidelijk.
Maar als ik filmpjes kijk van de lui die erheen zijn vertrokken, zie ik geen spijt of wat dan ook. Hen gedachtegang is hetzelfde gebleven als ervoor en zijn zeker nog positief als ik die filmpjes mag geloven.
Dus dat is dan wel vreemd, miss zeker een deel dat wel spijt heeft en niet meer terug kan komen worden niet getoond.

Maar ik begrijp wel waarom sommigen het vergezocht vinden.
Zoals er nu ook wordt beweerd dat de aanval op Parijs ook is opgezet. Dan vraag ik me af met welk doel? Want ze bombarderen deden ze Vantevoren toch ook? En waarom zou het westen hen willen vernietigen als ze zelf hen hebben opgericht? Zit wellicht een heel verhaal achter waar ik geen kaas van heb gegeten, maar ben er wel oprecht benieuwd naar.
Die groep moet je onderscheiden. Een groep dat inmiddels al is teruggekeerd en echt spijt heeft en nu een 'normale' leven leidt. Een groep dat terug is gekeerd om hier aanslagen te plegen of voor te bereiden (kleine groep). En de jongeren die nog daar zitten. Deze laatste groep moet je ook weer splitsen. Een groep dat daar gewoon absoluut niet weg kan (die zijn bang voor de gevolgen dus maken ze dergelijke filmpjes en doen ze mee) en een groep dat daar gewoon nog steeds wilt blijven.

Kijk de leiders van bijvoorbeeld IS moeten toestemming geven voor dergelijke acties. We weten wie de leiders zijn. Waarom ze toestemming hebben gegeven voor bijvoorbeeld deze daad is lastig te zeggen. Dit hoeft ook niet altijd 1 reden te zijn. Bij de vorige aanslagen maakte Israël misbruik van het moment door Palestijnse dorpen/steden aan te vallen. Men was wereldwijd bezig met de aanslagen op Charlie en liet alles maar gebeuren zonder erover te berichten. Israël had dus even vrij-spel. Maar terug nu naar Parijs. De waarom vraag kan dus soms heeeeel makkelijk worden beantwoord, maar soms moeilijk. Denk aan bewust angst creëren, zodat haat jegens moslims hot-item blijft. Denk aan financiën. Vaak komen we daar pas na enkele jaren achter (bepaalde beleggingen die zijn gedaan vrijdag etc). Denk aan politiek.

16-11-2015, 01:28


ik wist toen niet wat ik er van moest vinden, en weet nog steeds niet wat ik moet geloven en er van vinden...

ze handelen niet zoals het moet? ja regels zijn duidelijk, maar hoe zouden ik of jij reageren in zulke situatie's?
khalifaat? ik hoop het, walaqin wat is een khalifaat en zal er nog wel een khalifaat komen zolang imam lmahdi er nog niet is?
media? wat moet je geloven en wat is waar en wat is niet waar?

en heb ik nog meer vragen, twijfels en gedachtes die ik niet op een lijn kan trekken...

16-11-2015, 13:30
De oprichter hoordz vroeger bij de Mossad en zijn biologische ouders zijn nog steeds joods.
volgelingen zijn meerendeel van die bekeerlingen die in principe door een of andere harde Anita is opgvoed zn nooit echt al7anana in zijn hart heeft kunnen kweken vandaar ook die voorliefde voor koppen er af snijden en dergelijke gruwelijke beg
hoefte die ze eerst vanuit een luxe kamertje ergens via games opdoen....
mij ga je niet wijsmaken dat dit een khalifaat is. Wie heeft hen uotgeroepen dan? Niet de oprechte moslim dat zeker niet. En ja er zijn heel veel jongeren die vertrekken en spijt hebben. Vrouwtjes die nu misbruikt worden.door vrienden van die en die....ja dat is Islam

16-11-2015, 17:15



Dat is wat ik er van denk

16-11-2015, 17:25
Moslims die moslims vermoorden...

16-11-2015, 18:00
En wat vind je van mensen die denken/zeggen dat zij volgens het juiste methode het geloof hanteren? Dus achter hen staan.


Citaat door de_vertellerr:
Na de dood van de profeet vrede zij met hem onstonden radicale groeperingen zoals Is.
Bv die van de oprichter van het shijisme.
De tijd van al hazaaaz was ook erg.
Deze al hazaaaz was zelfs een geleerde.
Hij is ook degene die de kabaa vernietigde.
De wereld zal meer van zulke godsdienst waanzinnigen kennen die denken voor God te kunnen spelen.

16-11-2015, 18:39

Citaat door noraatje5331:
Moslims die moslims vermoorden...
Kan ik me wel in vinden. Ben niet zo van de complottheorien

16-11-2015, 19:39
Ik weet niet of ze echt bestaan. Ik weet dat dat soort figuren er wel echt zijn maar dat het zo'n machtige en georganiseerde bende is weet ik niet. Het doet er ook niet toe voor mij. Alle mensen die onschuldige mensen vermoorden, oorlog voeren of wat voor verschrikkelijks dan ook uitvreten zijn hetzelfde, het is uitschot en alle zuurstof die ze in en uitademen is verspilde. Het boeit mij echt niet welk geloof ze aanhangen of in welke naam ze hun strijd voeren.

16-11-2015, 19:53

Citaat door de_vertellerr:
Na de dood van de profeet vrede zij met hem onstonden radicale groeperingen zoals Is.
Bv die van de oprichter van het shijisme.
De tijd van al hazaaaz was ook erg.
Deze al hazaaaz was zelfs een geleerde.
Hij is ook degene die de kabaa vernietigde.
De wereld zal meer van zulke godsdienst waanzinnigen kennen die denken voor God te kunnen spelen.
Daar is een serie over gemaakt wat een harde was dat zeg. Zijn straf op deze dunya was al erg Allah y hfad.

16-11-2015, 20:00



Citaat door Donna:
Ik weet niet of ze echt bestaan. Ik weet dat dat soort figuren er wel echt zijn maar dat het zo'n machtige en georganiseerde bende is weet ik niet. Het doet er ook niet toe voor mij. Alle mensen die onschuldige mensen vermoorden, oorlog voeren of wat voor verschrikkelijks dan ook uitvreten zijn hetzelfde, het is uitschot en alle zuurstof die ze in en uitademen is verspilde. Het boeit mij echt niet welk geloof ze aanhangen of in welke naam ze hun strijd voeren.
Liefhebber van chocola?

16-11-2015, 20:00


Ik zeg je allemeul vieze liehoed. Frankrijk moet de zionisten bombarderen. [emoji33]

Pagina's : [1] 2