Bekijk volle/desktop versie : Spijt van echtscheiding



Pagina's : [1] 2 3 4

12-11-2015, 19:03

Citaat door Ali_1979:
Esselaam mo3elaikom mensen,

Ik ben nu sinds een maand officieel gescheiden. Ik had gedacht dat het een opluchting zou zijn, maar dus echt niet. Nu de scheiding rond is besef ik dat dit de grootste fout is die ik tot nu toe heb gemaakt. Ik heb mijn grootste liefde laten gaan. Waarom, omdat ik mijn koppigheid, eer en trots boven mijn liefde voor mijn vrouw heb gesteld.

Ik ben bijna drie jaar getrouwd geweest. Tijdens het huwelijk hebben we het niet altijd makkelijk gehad. Ik moet eerlijk toegeven dat ik erg tekort ben geschoten in mijn verplichtingen als echtgenoot zijnde. Ik had geen aandacht voor mijn vrouw. Ik zag hoe ongelukkig ze was, maar negeerde haar emoties volkomen. Ook kon ik niet opschieten met haar familie en zij niet met de mijne. Ik gaf haar constant de schuld van alles wat er gebeurde. Mede door de bemoeienissen van de families is ons huwelijk kapot gegaan. Haar opa kwam met tips en adviezen die in anno 2010 niet meer werken. Zij was ook een persoon die koppig kan zijn en nam uiteindelijk ook niets meer van mij aan.

Uiteindelijk besloot zij een zogenaamde time-out te nemen en ging naar haar ouders. Ik zag dit als een uitweg. Ik was de ruzies zat. Ook door druk van mijn familie ben ik met mijn koppige kop en zogenaamde eer en trots de echtscheiding gaan aanvragen. Tijdens de scheidingsprocedure hield ik mij voor dat dit de beste keuze was, voor haar en mij. Ik dacht “zodra ik gescheiden ben dan ga ik direct hertrouwen”. Ook stond ik erg onder druk van mijn familie. Gedurende de echtscheidingsprocedure heb ik dus ook helemaal geen contact met haar gezocht en zij ook niet met mij. Ik was kwaad en mijn eer en trots was mij te veel waard en nam daarom geen contact met haar op.

Nu ik van haar gescheiden ben, realiseer ik mij dat ik een grote fout heb gemaakt.
- Ik mis haar aanwezigheid
- Ik zie in wat voor goede vrouw ze is, wat zij voor mij heeft overgehad
- Ik merk dat ik nog ziels veel van haar hou
- Ik zie hoe slecht ik haar heb behandeld, doordat ik haar geen aandacht schonk, doordat ik niet naar haar gevoelens luisterde.
- Ik zie in dat mijn ouders mij hadden moeten steunen mijn vrouw terug te halen, ipv weg te houden.
- Ik besef dat ik voor haar had moeten vechten
- Ook besef ik dat ik denk ik nooit zal hertrouwen

Tip:
Mannen mochten jullie in een echtscheiding zitten, en jullie houden nog van jullie vrouw!
Wees dan niet koppig, vecht voor haar, vecht voor je wederhelft, voor de vrouw van je kinderen!, denk niet dat je, je trots en eer schend, want dat doe je wanneer je niet voor haar zal vechten! Luister naar niemand, behalve naar je hart. Indien je geen steun hebt van je ouders, vraag een ander familielid je vrouw mee te helpen terug te halen. Maak niet de fout die ik heb gemaakt! Ik kan haar niet terug vragen omdat zij binnenkort gaat verloven. De gedachten dat zij naast een andere man wakker wordt, maakt mij gek!!! Ik weet ook niet of ik met dit geweten kan leven.

Voor de mannen die denken dat een scheiding hen niets zal doen, geloof mij!!! Het maakt je leven kapot als je realiseert dat je nog zielsveel van haar houd! Doe er wat aan zolang het nog kan. Want te laat is te laat!!! De bovenstaande tips zijn voor iedereen, voor zowel de man als de vrouw.
Heftig zeg. Wie heeft er ook zoiets meegemaakt?

12-11-2015, 19:12


Je bent niet de eerste. Jammer genoeg zien mensen te laat wat ze hebben laten gaan. Het is een les. Een hele harde.

12-11-2015, 19:14
Wie zn billen brandt, moet op de blaren zitten.

12-11-2015, 19:23
Wees blij, je hebt je eer en trots behouden, daar gaat het om!

12-11-2015, 19:26


van waar heb je dit verhaal?

12-11-2015, 19:29

Citaat door Cecile:
van waar heb je dit verhaal?
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3095560&

Is wel een verhaal van 5 jaar geleden. Ben benieuwd welke account Ali nu gebruikt

12-11-2015, 19:39
Ja lullig voor hem. Kan er geen medelijden mee hebben ook. Thumbs up voor deze vrouw.
Lakyn ze heeft ze wel een lesje geleerd door zo snel te gaan verloven.

12-11-2015, 19:41

Citaat door Niko71:
ja daaaaag! hoe kan je scheiden van iemand waarvan je zielsveel houdt!? NEE NEE! Deze man had stiekem een ander, eindstand gedumpt door haar!

En ze is al verloofd, nou dan hield ze dus ook niet van hem en is ze blij dat ze van hem af is!?
Dit zegt helemaal niks. Het is gewoon een sterke vrouw.

12-11-2015, 19:44
Old story. ...

12-11-2015, 19:56
Liar zehma interessant doen

12-11-2015, 20:42

Citaat door Asfoureh:
Dit zegt helemaal niks. Het is gewoon een sterke vrouw.
sterke vrouw!? je man scheid van je terwijl jij naar je ouderlijke huis gaat, niets wetend? ff later hoor je ze is verloofd!? nou dan vermoed ik ook dat zij een ander had of dat ze niet van hem hield...

12-11-2015, 21:30
waar is iddah tijd? binnen een maand opnieuw verloofd? iddah duurt 4 maanden en 10 dagen. tja dese tijd

12-11-2015, 21:35



Citaat door gewnmoslima:
waar is iddah tijd? binnen een maand opnieuw verloofd? iddah duurt 4 maanden en 10 dagen. tja dese tijd
Verloofd in de zin van kenbaar maken haar te willen huwen mag gewoon in je iddah. Hand vragen en verloving anno 2015 niet uiteraard. En als ze een maand na scheiding is verloofd is ze allang van hem gescheiden 3 maanden na uitspraak ben je al gescheiden.

12-11-2015, 21:39
wat een afknapper, dat hele gejank

12-11-2015, 23:05
Nu niet de schuld bij je fam schuiven.
Het was jouw keus!

Pagina's : [1] 2 3 4