Bekijk volle/desktop versie : Minister in Marokko pleit voor decriminalisering homoseksualiteit



Pagina's : [1] 2

12-11-2015, 16:15
De Marokkaanse minister van Toerisme heeft in gesprek met CNN Arabic enkele opmerkelijke uitingen gedaan.

Lahcen Haddad is partij van de Volksbeweging, een traditionele partij, maar die wel voor individuele vrijheden is. In een interview met de Arabische tak van CNN zegt hij voor de decriminalisering van homoseksualiteit en seks buiten het huwelijk te zijn. Het debat over homoseksualiteit is volgens hem nog niet losgebarsten in Marokko. Hoewel hij de beweegredenen van de islamitische PJD-partij snapt, wil hij zich toch uitspreken over de kwestie.


Haddad is van mening dat homoseksualiteit onderdeel is van persoonlijke vrijheden. Wat de toerismeminister betreft hoeven homoseksuelen niet gestraft worden als zij geen bijbedoelingen hebben en niet willen opruien. 'Binnen de muren van hun huizen is het een individuele vrijheid', aldus Haddad.


Hij pleitte eerder voor strafverlaging, maar kreeg nul op het rekest van Benkirane en zijn regering. Over overdag eten in de Ramadan had Haddad ongeveer dezelfde mening. Voorlopig blijft seks buiten het huwelijk, homoseksualiteit en eten in de Ramadan dus gewoon strafbaar.

12-11-2015, 16:32


Goed werk hij moet vooral opkomen voor de individuele vrijheden!

Iedereen moet zelf kunnen bepalen wat hij of zij wilt.

12-11-2015, 16:33
Ik wil de kalief worden van de aarde

12-11-2015, 16:34
Oké ik snap het... Homoseksualiteit en in de ramadan eten.. Daar kan ik me wel wat bijvoorstellen.. Gezien Marokko steeds meer een internationale hoofdrol wil.. Mot er wel her en der compromien gesloten worden.. Maar ff serieus?? Seks buiten het huwelijk?? What's next?? Staatsgodsdienst omdopen tot jodendom of sjiisme??

12-11-2015, 16:55


dit is de reden waarom het belangrijk is om een monarchie te hebben. m6 zal deze weet met een veto tegenstemmen mocht deze ooit de senaat halen maar dat is op dit moment sowieso niet mogelijk want 1 geen debat en draagvlak onder bevolking 2 pjd in regering.

12-11-2015, 17:47

Citaat door Redactie:
De Marokkaanse minister van Toerisme heeft in gesprek met CNN Arabic enkele opmerkelijke uitingen gedaan.

Lahcen Haddad is partij van de Volksbeweging, een traditionele partij, maar die wel voor individuele vrijheden is. In een interview met de Arabische tak van CNN zegt hij voor de decriminalisering van homoseksualiteit en seks buiten het huwelijk te zijn. Het debat over homoseksualiteit is volgens hem nog niet losgebarsten in Marokko. Hoewel hij de beweegredenen van de islamitische PJD-partij snapt, wil hij zich toch uitspreken over de kwestie.


Haddad is van mening dat homoseksualiteit onderdeel is van persoonlijke vrijheden. Wat de toerismeminister betreft hoeven homoseksuelen niet gestraft worden als zij geen bijbedoelingen hebben en niet willen opruien. 'Binnen de muren van hun huizen is het een individuele vrijheid', aldus Haddad.
Netjes.

Het is een klein beginnetje, maar het gaat heel langzaam de goede kant op.

12-11-2015, 17:48
tfoe was hassan2 nog levend enkeltje sahara

12-11-2015, 18:12

Citaat door discover_me:
Goed werk hij moet vooral opkomen voor de individuele vrijheden!

Iedereen moet zelf kunnen bepalen wat hij of zij wilt.


Citaat door Ward:
Netjes.

Het is een klein beginnetje, maar het gaat heel langzaam de goede kant op.
De niet regerende parlementsleden heeft daar GODZIJDANK niks over te zeggen.
En daarna hebben we natuurlijk nog de veto van onze islamitische leider in Marokko, Koning Mohammed VI (moge Allah swt hem beschermen). Dus reken er maar niet op homo-lovers...

12-11-2015, 18:38
Deze man moet minster worden in HOL-land

12-11-2015, 18:44

Citaat door Bonen:
De niet regerende parlementsleden heeft daar GODZIJDANK niks over te zeggen.
En daarna hebben we natuurlijk nog de veto van onze islamitische leider in Marokko, Koning Mohammed VI (moge Allah swt hem beschermen). Dus reken er maar niet op homo-lovers...
Natuurlijk komt dat veto er. Ik zeg dan ook: langzaam maar zeker. Er wordt over gepraat, door een minister. Dat is een begin. En dat is nu niet meer terug te draaien.

12-11-2015, 19:01

Citaat door Bonen:
De niet regerende parlementsleden heeft daar GODZIJDANK niks over te zeggen.
En daarna hebben we natuurlijk nog de veto van onze islamitische leider in Marokko, Koning Mohammed VI (moge Allah swt hem beschermen). Dus reken er maar niet op homo-lovers...
Amen. Weinig mensen zien dat in. Als monarch weg is dan is het of Daesh of heidense Frankrijk. Die balans is zeer belangrijk. Als
Marokko ooit op zo een punt komt dan verscheur ik mijn paspoort en gooi ik die op liveleak

12-11-2015, 19:04

Citaat door BadCooper:
Amen. Weinig mensen zien dat in. Als monarch weg is dan is het of Daesh of heidense Frankrijk. Die balans is zeer belangrijk. Als
Marokko ooit op zo een punt komt dan verscheur ik mijn paspoort en gooi ik die op liveleak
Het liefst heb jij Poetin aan de macht in Marokko. khawana als jij plegen verraad bij het minst geringste tegenslag.

12-11-2015, 19:32


Jullie hebben daar niks over te zeggen, internethelden. Jullie wonen in NL en wat de bewoners van Marokko met hun land doen is hun pakkie an.

12-11-2015, 19:47

Citaat door Tangerino:
Het liefst heb jij Poetin aan de macht in Marokko. khawana als jij plegen verraad bij het minst geringste tegenslag.
Poetin is een goed voorbeeld ondanks land met veel westerse waarden zeer tegen homoseksualiteit of normalisering ervan. Wat dat betreft is hij wel een goede.

12-11-2015, 20:09

Citaat door Redactie:
De Marokkaanse minister van Toerisme heeft in gesprek met CNN Arabic enkele opmerkelijke uitingen gedaan.

Lahcen Haddad is partij van de Volksbeweging, een traditionele partij, maar die wel voor individuele vrijheden is. In een interview met de Arabische tak van CNN zegt hij voor de decriminalisering van homoseksualiteit en seks buiten het huwelijk te zijn. Het debat over homoseksualiteit is volgens hem nog niet losgebarsten in Marokko. Hoewel hij de beweegredenen van de islamitische PJD-partij snapt, wil hij zich toch uitspreken over de kwestie.


Haddad is van mening dat homoseksualiteit onderdeel is van persoonlijke vrijheden. Wat de toerismeminister betreft hoeven homoseksuelen niet gestraft worden als zij geen bijbedoelingen hebben en niet willen opruien. 'Binnen de muren van hun huizen is het een individuele vrijheid', aldus Haddad.


Hij pleitte eerder voor strafverlaging, maar kreeg nul op het rekest van Benkirane en zijn regering. Over overdag eten in de Ramadan had Haddad ongeveer dezelfde mening. Voorlopig blijft seks buiten het huwelijk, homoseksualiteit en eten in de Ramadan dus gewoon strafbaar.
Alle kleine stapjes maken samen een grote..uitstekend dat deze man het debat aangaat over homoseksualiteit en persoonlijke vrijheden.

Pagina's : [1] 2