Bekijk volle/desktop versie : Starbucks stopt met ''kerstsymbolen''



Pagina's : [1] 2

10-11-2015, 11:11



Van onze correspondent

NEW YORK -

De beslissing van Starbucks om deze kerst geen kerstsymbolen meer op de koffiebekers te zetten, is bij veel christelijke Amerikaanse klanten in het verkeerde keelgat geschoten.
De koffieketen besloot het dit jaar zeer minimalistisch te houden met enkel twee verschillende kleuren rood. De kerstballen en sneeuwpoppen verdwijnen, omwille van de ’diversiteit’, aldus de keten.
„Belachelijk. Doorgeslagen politieke correctheid”, vindt oud-pastoor Joshua Feuerstein. Hij is woedend dat Starbucks de christelijke symbolen in de ban doet.
Feuerstein roept klanten van Starbucks op onder de naam ’Merry Christmas’ hun bestelling doen, zodat Starbucks-medewerkers verplicht zijn dit op de beker te schrijven om de bestelling af te ronden.
De videoboodschap waarin hij zijn oproep doet, is al tien miljoen keer bekeken.

http://https://www.facebook.com/joshua.feuerstein.5/videos/689569711145714/

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24720907/__Starbucks_stopt_met_kerst__.html


Feuerstein een christenen

10-11-2015, 11:13


Geboorte van Jezus vzmh veranderd in de kerstman show met kerstbomen

10-11-2015, 11:19
Pasen veranderen in een paashaas show met eieren

10-11-2015, 11:20
De bijbel keer op keer veranderen dat wanneer je er 2 hebt ze niet meer overeenkomen

10-11-2015, 11:52



Citaat door MaoZedong:
De bijbel keer op keer veranderen dat wanneer je er 2 hebt ze niet meer overeenkomen
Ik lees hier vaker dat de bijbel af en toe aangepast is en men er zo trots op is dat de koran dat niet is.
Maar is het zo verkeert om de teksten en de formulering af en toe aan te passen aan deze tijd? Door bijvoorbeeld verzen die echt niet door de beugel kunnen te schrappen.
Je kan de verzen die echt niet (meer) door de beugel kunnen ook negeren (zoals de meesten doen). Maar zolang ze er nog staan en als het woord van god aanvaard worden zullen er altijd gekken zijn die hun misdaden daarmee goed praten. De religie kapen als het ware. De reden om te kapen kan je zo misschien voor een gedeelte wegnemen?

10-11-2015, 11:58

Citaat door Foppe:
Ik lees hier vaker dat de bijbel af en toe aangepast is en men er zo trots op is dat de koran dat niet is.
Maar is het zo verkeert om de teksten en de formulering af en toe aan te passen aan deze tijd? Teksten die echt niet door de beugel kunnen te schrappen?
Teksten als gij zult niet doden ? en Stelen ?

10-11-2015, 12:07

Citaat door MaoZedong:
Teksten als gij zult niet doden ? en Stelen ?
Vind jij dat niet door de beugel kunnen?

10-11-2015, 12:15

Citaat door Foppe:
Vind jij dat niet door de beugel kunnen?
Ach ik hou het maar op wie met het zwaard ........en oog om oog........

10-11-2015, 12:26

Citaat door Foppe:
Ik lees hier vaker dat de bijbel af en toe aangepast is en men er zo trots op is dat de koran dat niet is.
Maar is het zo verkeert om de teksten en de formulering af en toe aan te passen aan deze tijd? Door bijvoorbeeld verzen die echt niet door de beugel kunnen te schrappen.
Je kan de verzen die echt niet (meer) door de beugel kunnen ook negeren (zoals de meesten doen). Maar zolang ze er nog staan en als het woord van god aanvaard worden zullen er altijd gekken zijn die hun misdaden daarmee goed praten. De religie kapen als het ware. De reden om te kapen kan je zo misschien voor een gedeelte wegnemen?
Dat is niet wat zij bedoelen.

10-11-2015, 12:28
Altijd weer opmerkelijk die zelfcensuur in het westen.

10-11-2015, 12:29

Citaat door Leonidas:
Altijd weer opmerkelijk die zelfcensuur in het westen.
Kan jij niet aan zelf censuur doen ?

10-11-2015, 12:36

Citaat door MaoZedong:
Kan jij niet aan zelf censuur doen ?
Zou je wel willen hè! Dat is de ellende van leven in niet-moslimlanden, kun je mensen niet monddood maken die iets schrijven dat niet binnen het spindoctors verhaal past.
Zooo vervelend, niet lekker elkaar 24/24 bevestigen in het eigen gelijk.

10-11-2015, 12:51



Citaat door Leonidas:
Zou je wel willen hè! Dat is de ellende van leven in niet-moslimlanden, kun je mensen niet monddood maken die iets schrijven dat niet binnen het spindoctors verhaal past.
Zooo vervelend, niet lekker elkaar 24/24 bevestigen in het eigen gelijk.
nee hier hebben we massa media die de massa voor liegt en de waarheid komt niet aan bod jij bent zo''n slachtoffer die alles gelooft van ze.

10-11-2015, 12:57

Citaat door MaoZedong:
nee hier hebben we massa media die de massa voor liegt en de waarheid komt niet aan bod jij bent zo''n slachtoffer die alles gelooft van ze.
Ik spreek alleen voor mijzelf. Ik volg niet blind wat "men" schrijft, stelt.
(historische) feiten zijn na te trekken, en dat doe ik zoveel als mogelijk.
wat jij doet, en nogal wat anderen, is echter alles dat je/zij niet willen horen, niet in het verhaal past dat zij zo graag horen afdoen als leugens.

10-11-2015, 14:45
Amai je leven laten beheersen door wat een koffieketen op z'n bekertjes zet. Sommige Amerikanen moeten eens bij zichzelf ten rade gaan.

Pagina's : [1] 2