Bekijk volle/desktop versie : Wat houdt ''verloven'' nou precies in? Het is niet eens van de sunnah



Pagina's : [1] 2 3 4

08-11-2015, 01:02
In de periode tussen het handvragen en het opstellen van de huwelijksakte ben je net zo haram voor je partner als jezelf in verhouding tot een willekeurig andere persoon.

Waarom ziet men dat nooit in en denken ze het altijd beter te weten?

EDIT: Heb het over het verloven zoals we dat vandaag de dag zien. Dat is niet sunnah. Ik bedoel niet het verloven op zich.

08-11-2015, 01:03


Dat is een excuus om eindelijk openbaar te mogen daten zonder henzelf steeds te verstoppen.

08-11-2015, 01:41

Citaat door Sunkissedpearl_:
Dat is een excuus om eindelijk openbaar te mogen daten zonder henzelf steeds te verstoppen.
Tegenwoordig doen ze dat pas zodra ze voor de ''wet'' getrouwd zijn. Tussen de periode van de bruiloft en de huwelijksakte gaan ze daten.

08-11-2015, 01:52
Bedankt. Wist ik niet.

Veel marokkanen van de eerste generatie die hun regels gewend zijn zeggen over onze generatie: alles verandert opeens is alles haram. Hihi.wel grappig.terwijl.ze subhannalah toch echt goede moslims zijn.

08-11-2015, 01:59



Citaat door Hanane_hanouti:
Bedankt. Wist ik niet.

Veel marokkanen van de eerste generatie die hun regels gewend zijn zeggen over onze generatie: alles verandert opeens is alles haram. Hihi.wel grappig.terwijl.ze subhannalah toch echt goede moslims zijn.
De eerste generatie geeft weinig mee aan de nieuwere generatie. Hierdoor ontstaat zulke onwetendheid. Het huwelijk wordt niet gezegend en daardoor krijg je veel echtscheidingen.

08-11-2015, 02:03





08-11-2015, 02:10

Citaat door RealBlood:
De eerste generatie geeft weinig mee aan de nieuwere generatie. Hierdoor ontstaat zulke onwetendheid. Het huwelijk wordt niet gezegend en daardoor krijg je veel echtscheidingen.
Projecteer je thuissituatie niet op mij. Dat jij uit een homofiele gezin komt waar ze het normaal vinden om elkaar in de kont te pakken, is niet mijn probleem.

Yellah, opgekankerd uit mijn topic.
Verschilt per gezin heel erg. De een is.er meer van pas op wat de buiten wereld zegt de een heeft een sterk imane en weet diep in hun hart dat het nergens op slaat hoe.zij zelf denken. Ouders met rahma zegenen altijd het huwelijk van hun kinderen. Eigenlijk elke dag en zijn al blij als je ze een kopje thee brengt. Sommige die niet zoveel ellende meegemaakt hebben en verhard zijn die zijn nooit tevreden met hun kinderen. Altijd bang wat de buitenwereld vind. Ik zal je zeggen sommige marokkanen 1e generatie hebben dochters die voor het huwelijk zwanger zijn geraakt en met hun kind bij de ouders wonen. Sommige verstoten hun kinderen ligt aan hun imane en relatie met Allah swt. Dat garandeert hoeveel je om je kinderen geeft.

08-11-2015, 02:40

Citaat door Hanane_hanouti:
Verschilt per gezin heel erg. De een is.er meer van pas op wat de buiten wereld zegt de een heeft een sterk imane en weet diep in hun hart dat het nergens op slaat hoe.zij zelf denken. Ouders met rahma zegenen altijd het huwelijk van hun kinderen. Eigenlijk elke dag en zijn al blij als je ze een kopje thee brengt. Sommige die niet zoveel ellende meegemaakt hebben en verhard zijn die zijn nooit tevreden met hun kinderen. Altijd bang wat de buitenwereld vind. Ik zal je zeggen sommige marokkanen 1e generatie hebben dochters die voor het huwelijk zwanger zijn geraakt en met hun kind bij de ouders wonen. Sommige verstoten hun kinderen ligt aan hun imane en relatie met Allah swt. Dat garandeert hoeveel je om je kinderen geeft.
Mooi verwoord. Ik kan me dan ook echt vinden in deze woorden. Het is inderdaad erg gezinsafhankelijk. Uiteindelijk is imane de doorslaggevende factor.

08-11-2015, 09:37
Mijn ouders stellen het tekenen van een huwelijksakte zoveel mogelijk uit, het liefst tot een maand voor de bruiloft. Dit om problemen te voorkomen. En hierin geef ik ze echt gelijk, als ik zie dat het bij zoveel fam leden uit de hand is gelopen tijdens de verlovingsperiode. Moet er niet aan denken.

Toen mijn broer trouwde (5 jaar geleden) deden ze dat ook. En zelfs in die ene maand dat ze officieel getouwd waren, spraken ze niet af etc. Alleen heel soms bellen ofzo. Terwijl ze in principe al partners waren.

Ik zou daar niet van af willen (en kunnen) wijken.

08-11-2015, 10:52
Wat waren Aicha radia Allahu 3anha en de Profeet Mohammed vrede zij met hem?

08-11-2015, 13:11

Citaat door Analiste.:
Mijn ouders stellen het tekenen van een huwelijksakte zoveel mogelijk uit, het liefst tot een maand voor de bruiloft. Dit om problemen te voorkomen. En hierin geef ik ze echt gelijk, als ik zie dat het bij zoveel fam leden uit de hand is gelopen tijdens de verlovingsperiode. Moet er niet aan denken.

Toen mijn broer trouwde (5 jaar geleden) deden ze dat ook. En zelfs in die ene maand dat ze officieel getouwd waren, spraken ze niet af etc. Alleen heel soms bellen ofzo. Terwijl ze in principe al partners waren.

Ik zou daar niet van af willen (en kunnen) wijken.
En daar hebben je ouders volledig gelijk in. Want stel dat het alsnog misgaat in die periode tussen de huwelijksakte en de daadwerkelijke bruiloft? Beter een hoop gedoe besparen en de huwelijksakte laten tekenen vlak voordat je daadwerkelijk trouwt.

Daarbij, men kiest hier echt puur en alleen voor, zodat het ''halal'' is om elkaar te zien.
Je broer is een verstande jongeman en zo hoort het ook gewoon.

Citaat door LouisvanGaal:
Wat waren Aicha radia Allahu 3anha en de Profeet Mohammed vrede zij met hem?
Allahu'3alm. Daar heb ik geen kennis van.

08-11-2015, 13:29
Misschien is het handig om daarover te lezen, dan zul je merken dat je topic overbodig is.

08-11-2015, 13:37



Citaat door LouisvanGaal:
Misschien is het handig om daarover te lezen, dan zul je merken dat je topic overbodig is.
Als jij toevallig bewijs hebt dat de profeet halal was voor Aisha radia Allahu 3anha in de periode tussen het handvragen en dat dingen daadwerkelijk officieel werden gemaakt, dan zou ik dat graag terug willen lezen.

Een papieren huwelijkscontact bestond weliswaar toentertijd niet, maar dat is dan ook niet de noodzaak in de Shariah van wat ik ervan begrepen heb. In de shariah wordt de tong als voldoende geacht, heb ik ooit gelezen.

08-11-2015, 13:39

Citaat door boeknerd:
Louise, snap je eerlijk gezegd wel waar dit om gaat?

Nadat men iemand hand heeft gevraagd, dan betekent dit dat niemand aan haar hand mag vragen. Hierbij dus ook met Umm al Mu'mineen radiyAllaahu anhaa.

Wil je nu hen vergelijken met tegenwoordige verloofde stellen? Allaahu'l musta3aan. Tegenwoordig doen ze alsof ze halaal voor elkaar zijn, elkaar op stap gaan, hen dochter alleen laten met hen verloofde. Ye3k, alsof ze getrouwd zijn.

Haraam, haraam en nog eens haraam.
Precies dit. Maar ik zie een verschuiving hierin. Om dit te omzeilen, trouwt men al vroeg op ''papier'', zodat ze al deze dingen kunnen doen zonder haram te zijn voor elkaar. De daadwerkelijke bruiloft is meestal een half jaar daarna. Mijn oom is op die manier getrouwd.

08-11-2015, 13:43

Citaat door RealBlood:
In de periode tussen het handvragen en het opstellen van de huwelijksakte ben je net zo haram voor je partner als jezelf in verhouding tot een willekeurig andere persoon.

Waarom ziet men dat nooit in en denken ze het altijd beter te weten?
zegt er één wat

Pagina's : [1] 2 3 4