Bekijk volle/desktop versie : Kathaab! Kathaab! Kathaab!



07-11-2015, 21:42

What is the refutation on the one who says that there exists a difference of opinion amongst the Salaf with regards to leaving off the actions of the limbs in totality?

Question:

"What is the refutation, oh virtuous Shaykh, on the one who says that there exists a difference of opinion amongst the Salaf with regards to leaving off the actions of the limbs in totality and who says that there is no consensus in this matter?"

Answer:

"This one is a Kathaab (a big liar)! The Salaf did not differ. They did not differ with regards to the definition of Imaan (faith), that it is speech upon the tongue, belief with the heart and action with the limbs. This is their terminology and this is what has been reported from them generation after generation.

And whosoever opposes that from the Murji'ah, then no consideration is to be paid to his opposition because that which counts is following those who have preceded as they are closer to the truth than the others."

Shaykh Saalih bin Fawzaan Al-Fawzaan, may Allah preserve him

Translated by Salafi-Dawah.com.
Use the player below or download the MP3 here.
00:0000:00
السائل: ماهو الرد يا فضلية الشيخ على من يقول بوجود الخلاف بين السلف في حكم تارك

عمل الجوارح بالكلية ويقول بأن المسألة ليس فيها إجماع ؟


الشيخ الفوزان: هذا كذاب! السلف لم يختلفوا، لم يختلفوا في تعريف الإيمان أنه قول باللسان واعتقاد بالقلب وعمل بالجوارح، هذه عبارتهم وهذا المروي عنهم جيلا بعد جيل، ومن خالف من المرجئة لا يلتفت إلى خلافه، لأن العبرة بمن سبق لأنهم أقرب إلى الحق من غيرهم نعم[/SIZE]


07-11-2015, 21:57


Vraagsteller:
Sheihk Saaleh al Fawzaan?
Sheihk:
Ja.
Vraagsteller:
Hayaak Allaah o Sheihk.
Sheihk:
Hayaak...
Vraagsteller:
Ik heb een vraag.
Sheihk:
Oke.
Vraagsteller:
We hebben een sheihk in Egypte die Hishaam al Bayalie heet en hij beweert een student van u te zijn en hij zegt: Degene die Shirk al Akbar verricht is nog steeds een moslim zolang hij onwetend is, en hij (Hishaam al Bayalie) schrijft deze uitspraak ook toe aan u; klopt dit?
Sheihk:
Hij liegt.
Vraagsteller:
Oke.
Sheihk:
Hayak Allaah.
Bron:http://www.ibnalislam.net/uploads/fi...76eb306c30.mp3

07-11-2015, 22:27
Moge Allah Shaykh Al 'Allaamah Baqiyatu Salaf Salih Al Fawzaan belonen met de hoogste graad in Jennah. Moge Allah zijn gezondheid verbeteren en hem lang laten leven zodat we van deze geweldige man kunnen leren.

Als hij dood gaat dan ga ik echt 4 maanden en 10 dagen rouwen voor hem. Wat een leeuw! En de kwakzalvers die zijn woorden misbruiken zullen het maar nog even met deze Leeuw moeten doen die hen afslacht.

07-11-2015, 22:42

Citaat door AsalRifiyyah:
Moge Allah Shaykh Al 'Allaamah Baqiyatu Salaf Salih Al Fawzaan belonen met de hoogste graad in Jennah. Moge Allah zijn gezondheid verbeteren en hem lang laten leven zodat we van deze geweldige man kunnen leren.

Als hij dood gaat dan ga ik echt 4 maanden en 10 dagen rouwen voor hem. Wat een leeuw! En de kwakzalvers die zijn woorden misbruiken zullen het maar nog even met deze Leeuw moeten doen die hen afslacht.
Niet toegestaan tenzij je getrouwd bent met hem.

07-11-2015, 22:44



Citaat door AsalRifiyyah:
Moge Allah Shaykh Al 'Allaamah Baqiyatu Salaf Salih Al Fawzaan belonen met de hoogste graad in Jennah. Moge Allah zijn gezondheid verbeteren en hem lang laten leven zodat we van deze geweldige man kunnen leren.

Als hij dood gaat dan ga ik echt 4 maanden en 10 dagen rouwen voor hem. Wat een leeuw! En de kwakzalvers die zijn woorden misbruiken zullen het maar nog even met deze Leeuw moeten doen die hen afslacht.


Moge Allah deze leeuw voor de ummah behouden!
Voor een vrouw is alleen voor haar man geoorloofd om 4 maanden en 10 dagen te rouwen.Voor iemand anders is 3 dagen de rouwperiode. Maar ik snap je punt.