Bekijk volle/desktop versie : Kind bijna 4, en kind 5 jaar op welke sport??



Pagina's : [1] 2

01-11-2015, 13:56
Salam dames ,

Of is het nog te jong? Ze zijn al kapot als z evan school / psz komen

01-11-2015, 13:58


School is al wennen vooral op die leeftijd. Ik zou er nog maar mee wachten. Je hoeft niks te forceren.

01-11-2015, 14:05
Als ze nog te moe zijn, da niet.

Ligt eraan wat die kinderen zelf leuk vinden.
Kleuterturnen om te beginnen mss.
Voetbal, volleybal, tennis, badminton, gevechtsport..

01-11-2015, 14:10
Ja mijn zoon bijna 4 vind voetballen leuk!, en mijn dochter5 misschien zwemles eerst daarna turnen ben er nog niet uit weet ik nog niet

Waar ik wel over uit ben is dat ik ze op arabische les wil hebben , maar me man zei kan pas met 6 jaar. ?

01-11-2015, 14:11


Mijnes is bijna 5 en ik wil hem ook op een sport zetten...Liefst voetbal, maar het lijkt me niets om elke zaterdagochtend tussen al die hollanders te moeten gaan staan. Meestal mannen die bier drinken enzo .

Dus ik twijfel tussen thaiboks en zwemmen..

01-11-2015, 14:13

Citaat door XL!:
Mijnes is bijna 5 en ik wil hem ook op een sport zetten...Liefst voetbal, maar het lijkt me niets om elke zaterdagochtend tussen al die hollanders te moeten gaan staan. Meestal mannen die bier drinken enzo .

Dus ik twijfel tussen thaiboks en zwemmen..
Zwemmen is leuk! Dan kun je ze ook meenemen naar recreatie zwemmen etc.

01-11-2015, 14:14

Citaat door moslima2010:
Ja mijn zoon bijna 4 vind voetballen leuk!, en mijn dochter5 misschien zwemles eerst daarna turnen ben er nog niet uit weet ik nog niet

Waar ik wel over uit ben is dat ik ze op arabische les wil hebben , maar me man zei kan pas met 6 jaar. ?
Ja sport is goed voor discipline, maar arabische les heeft voorrang.
Voetbal voor jongens is prima.
Meisjes op zwemmen en turnen ben ik geen voorstander van, omdat je vaak wil dat ze een sport behouden naarmate ze ouder worden, en dat kan niet met turnen en zwemmen.

Bij ons beginnen ze al met les vanaf 4 jaar. Hangt van moskee tot moskee af.

01-11-2015, 14:14
Ik zou ze op een vechtsport zetten kunnen ze zichzelf tenminste goed verdedigen in de toekomst.

01-11-2015, 14:14

Citaat door XL!:
Mijnes is bijna 5 en ik wil hem ook op een sport zetten...Liefst voetbal, maar het lijkt me niets om elke zaterdagochtend tussen al die hollanders te moeten gaan staan. Meestal mannen die bier drinken enzo .

Dus ik twijfel tussen thaiboks en zwemmen..
J a in saa Allah ook voetbal, denk je? Anders laat je toch je man gaan?

01-11-2015, 14:15

Citaat door XL!:
Mijnes is bijna 5 en ik wil hem ook op een sport zetten...Liefst voetbal, maar het lijkt me niets om elke zaterdagochtend tussen al die hollanders te moeten gaan staan. Meestal mannen die bier drinken enzo .

Dus ik twijfel tussen thaiboks en zwemmen..
Geen broer of vader of opa die bereid is om dit te doen? Is wel belangrijk hoor, dat er altijd iemand meegaat als ze eenmaal beginnen.

01-11-2015, 14:16

Citaat door Frituurketel:
Ja sport is goed voor discipline, maar arabische les heeft voorrang.
Voetbal voor jongens is prima.
Meisjes op zwemmen en turnen ben ik geen voorstander van, omdat je vaak wil dat ze een sport behouden naarmate ze ouder worden, en dat kan niet met turnen en zwemmen.

Bij ons beginnen ze al met les vanaf 4 jaar. Hangt van moskee tot moskee af.
Ja of een vechtsport voor een meisje vind ik ook wel leuk

01-11-2015, 14:16

Citaat door 85meriem85:
Ik zou ze op een vechtsport zetten kunnen ze zichzelf tenminste goed verdedigen in de toekomst.
Ja precies, daar zat ik ook over na te denken, zoon voetbal en dochter Thaiboksen of zo.

01-11-2015, 14:18


nee man als ze nog moeten wennen aan het naar school gaan dan zou ik ze effe in niks inschrijven en al helemaal niet wanneer ze in slaap donderen na het school gaan, pas als ze beetje lang kunnen wakker blijven na school kun je het overwegen, mijn dochtertje is 6 en zit op geen enkel sport, ik vind vele sporten al snel too much, ze wou ballet maar ik wou niet daar krijg je lelijke voeten van, van zwemmen een droge huid/haar, van tennis een tennisarm enz dus nu zit ze op piano en binnenkort op een kunstacademie (for kids) waar ze hun fantasie de vrije loop kunnen laten gaan, tekenen, boetseren, schilderen etc het hangt ook beetje van af van wat jouw kind leuk vind, sommige zijn gek op water dus dan is een uurtje zwemmen bv wel leuk

01-11-2015, 14:20

Citaat door moslima2010:
Ja of een vechtsport voor een meisje vind ik ook wel leuk
Ja, zeker wel. Vaak zijn die ook gescheiden. Volleybal vond ik de leukste sport die ik gedaan heb. Groepsverband, alleen meisjes, was leuk om vriendinnen te maken.

01-11-2015, 14:21

Citaat door HRS__x:
Zwemmen is leuk! Dan kun je ze ook meenemen naar recreatie zwemmen etc.
Ja ik moet even kijken nog. Thaiboksen is weer goed voor zijn zelfvertrouwen en zelfredzaamheid. Mohiem we shall see

Pagina's : [1] 2