Bekijk volle/desktop versie : Wisten jullie dat......belastingdienst



29-10-2015, 09:43
[ Veel mensen zijn er nog niet van op de hoogte, maar de belastingdienst zal vanaf 1 november grootste gedeelte van de post digitaal versturen. ]

29-10-2015, 09:44


Ja ik zag het!

29-10-2015, 09:46

Citaat door HRS__x:
Ja ik zag het!
Vind het nergens op slaan. Weet je hoeveel mensen er hier in Nederland niet om kunnen gaan met een computer of niet kunnen lezen etc.

29-10-2015, 09:47
Klopt inderdaad.
Mensen kunnen op mijnoverheid.nl alles inzien. Wel inloggen met digid.
Voor mij is het handig. Maar voor de oudjes en mensen die niets met computers kunnen is het drama. Vraag me af of er rekening is gehouden met deze groep mensen.

29-10-2015, 09:49


Ik regel voor mijn ouders dus die zullen het niet erg vinden maar voor ouderen is wel erg geldt ook voor de Hollanders die oudjes vinden dat ook vervelend..

29-10-2015, 09:50

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Klopt inderdaad.
Mensen kunnen op mijnoverheid.nl alles inzien. Wel inloggen met digid.
Voor mij is het handig. Maar voor de oudjes en mensen die niets met computers kunnen is het drama. Vraag me af of er rekening is gehouden met deze groep mensen.
Ik denk dat zij het moeten doen net als voorheen. Brieven laten lezen door iemand anders maar nu online.
Ik hoop wel dat ze iets bedenken voor de ouderen. Want sommige hebben geen computer en internet.

29-10-2015, 09:53
Dat is toch onhandig man. Nu je het toch zegt ga maar eens kijken of er wat op staat. Wacht nog steeds op me bezwaar

29-10-2015, 09:54
Weet je...ik heb ooit een heel lang gesprek gehad met een digid medewerker.


Citaat:
Mijn moeder kan niet lezen en schrijven. Ik moest voor haar een ww utikering aanvragen. En ook dit ging online en hier moest je een digi code voor hebben. Echter kreeg ik deze niet, ivm privacy redenen. Dus ik zei ''mijn moeder kan mij toch machtigen''. En toen zei die medewerker ( waar ik heel blij mee was); ''jouw moeder kan jouw niet machtigen. Als zij jou wil machtigen moet zij tekenen, en als zij tekent moet zij weten wat zij ondertekend. En aangezien ze niet kan lezen weet ze ook niet wat ze ondertekend. Dus sindsdien krijgen wij alles met de post van het UWV.

29-10-2015, 10:03

Citaat door HRS__x:
Ik denk dat zij het moeten doen net als voorheen. Brieven laten lezen door iemand anders maar nu online.
Ik hoop wel dat ze iets bedenken voor de ouderen. Want sommige hebben geen computer en internet.
Probleem is alleen dat je per mail te horen krijgt of je digitaal post hebt. Ik denk niet dat de kinderen dagelijks de mail van hun ouders gaan checken
Als ze al een mail hebben

29-10-2015, 10:05

Citaat door Teglelet:
Weet je...ik heb ooit een heel lang gesprek gehad met een digid medewerker.
Ik heb gewoon digid aangevraagd voor mijn ouders toentertijd. Is allemaal via digid.nl gegaan.
Ze hoeven toch niet te weten dat je het voor haar aanvraagt

29-10-2015, 10:05

Citaat door Teglelet:
Weet je...ik heb ooit een heel lang gesprek gehad met een digid medewerker.
Gelukkig is het op die manier opgelost.

29-10-2015, 10:06

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Probleem is alleen dat je per mail te horen krijgt of je digitaal post hebt. Ik denk niet dat de kinderen dagelijks de mail van hun ouders gaan checken
Als ze al een mail hebben
Klopt. Mijn zusje studeert nog en alles van DUO gaat ook via mijn Duo. Die hele email functie werkt bij haar niet goed. Vaak moet ze helemaal in mijn DUO kijken en dan ziet ze de ''post'' al staan. Het mailtje krijgt ze dan veel later.
Het werkt ook nog niet zo goed.

29-10-2015, 10:27



Citaat door Yas_Mi_Ne:
Ik heb gewoon digid aangevraagd voor mijn ouders toentertijd. Is allemaal via digid.nl gegaan.
Ze hoeven toch niet te weten dat je het voor haar aanvraagt
Ik vind en vond het gewoon vervelend om iedere keer een mail van hun te checken of dat er iets is binnen gekomen. Ik ben daar veel te druk voor. En dan is het gewoon handiger als het met de post binnen komt, dan kan ik het eventueel ook overdragen aan iemand anders.

29-10-2015, 17:23
Er is helaas geen andere oplossing. De Belastingdienst moet ook met de tijd mee. Daar hoort digitalisering nou eenmaal bij.