Bekijk volle/desktop versie : Plannen voor mega-hindoetempel in Nederland



12-04-2005, 16:06
Plannen voor mega-hindoetempel in Nederland
ROTTERDAM - De 'Maa Chandi Foundation', een nieuwe stichting die zich bekommert om hindoeïsme en hindoestaanse cultuur in Nederland, wil in Zuid-Holland 'de grootste mandir buiten India' neerzetten. Een mandir is een hindoetempel.

"De hindoestanen hebben een zeer grote behoefte aan een 'echte mandir', een plek waar ze de originele hindoestaanse cultuur en de ware religie weer tegen kunnen komen. In Nederland keren veel mensen de religie de rug toe omdat de kennis ontbreekt over hun geloof en hun roots, waarmee in de loop der tijd de band is verbroken", aldus een woordvoerder.

"In Nederland bestaat relatief veel belangstelling voor de hindoestaanse cultuur, waartoe yoga, meditatie, klassieke dans, kennis, filosofie en traditionele oosterse wijsheid behoren. Daarnaast bestaat er ook een gigantische vraag naar spiritualiteit."

Uitvoering van het pretentieuze ontwerp zal 75 miljoen euro kosten "die wij voornamelijk zullen bekostigen uit de opbrengsten van mega events, waarvoor de Amsterdam-Arena waarschijnlijk als eerste het decor zal vormen" .

"Voor de locatie zijn wij momenteel met diverse gemeentes in onderhandeling in de provincie Zuid-Holland en onze voorkeur gaat uit naar een plek tussen Rotterdam en Den Haag", aldus de zegsman.


12-04-2005, 16:10


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=536277

Stond zelfs nog op de eerste pagina.

12-04-2005, 16:12
Zou het deze hindoe's lukken?

Ik ben tegenhet uiterlijk van zo'n megalomaan niet westers gebouw hier, evenals moskeeën vind ik dat men ook kan bidden in gewone gebouwen in westerse stijl.

12-04-2005, 16:17

Citaat door Tim76:
Zou het deze hindoe's lukken?

Ik ben tegenhet uiterlijk van zo'n megalomaan niet westers gebouw hier, evenals moskeeën vind ik dat men ook kan bidden in gewone gebouwen in westerse stijl.
Wat vind je van die Boeddistische tempel op de Zeedijk in Amsterdam?

12-04-2005, 16:23



Citaat door Smirnoff:
Wat vind je van die Boeddistische tempel op de Zeedijk in Amsterdam?
Die past qua uiterlijk ook niet bepaald binnen het algehele bouwbeeld van de zeedijk, maar kigt dusdanig ingesloten en naar achteren dat het niet echt beeldbepalend is.