Bekijk volle/desktop versie : Pas op, IK waarschuw je!



Pagina's : [1] 2

12-04-2005, 11:45
Pas op! Ik waarschuw je. IK ken je gedachte. ik ken je plannen. Ik weet wat je denkt. Ik weet hoe je denkt. Ik weet wat je doet en ik weet wat je van plan bent om te doen.

In de koran staan veel ayaats die ons waarschuwen, maar vaak onderschatten we deze waarschuwingen. Boven alle waarschuwingen staat deze waarschuwing:

3. Het Huis van Imraan (Al-Imraan)
30. (Gedenkt) de Dag, waarop iedere ziel zich geplaatst zal vinden tegenover het goede dat zij heeft verricht en het kwade dat zij heeft gedaan, dan zal zij wensen dat er een grote afstand ware tussen haar en het kwade. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf. En Allah is liefderijk jegens Zijn dienaren.

Allah waarschuwt ons voor hemzelf, en het eerste waar hij ons voor waarschuwd is:

64. Beider Verlies en Winst (At-Taghaabon)
14. O, gij gelovigen, er zijn onder uw echtgenoten en kinderen die uw vijanden zijn, neemt u dus voor hen in acht. En indien gij verontschuldigt en door de vingers ziet en vergeeft; dan is Allah Vergevensgezind, Genadevol.

Je allerliefsten zijn jouw vijanden? En waarom niet? Hoeveel meisjes dragen er nog geen hoofddoek? Hebben zij geen vaders? En wat voor vaders wel niet, vaders vanwie hun hart vastgeplakt is aan de moskee. Zij is zijn vijand. Zij zal hem voor Allah slepen omdat hij wist, toekeek en niks deed.

Hoeveel jongens hangen buiten rond tot laat in de nacht? Hebben ze allemaal geen vaders? Hij is de vijand van zijn vader.

Hoevaak komt de man thuis, zijn vrouw achter de tv zittend naar films te kijken.. Zij is zijn vijand...

Wat kan de man toch veel vijanden hebben, en hoe? Heeft hij alleen aan zichzelf te danken. Maar voor de vrouw geldt het ook, maar niet zo sterk als voor de man.

12-04-2005, 11:55


De waarschuwingen op een rij:
Allah waarschuwt je voor hemzelf
3. Het Huis van Imraan (Al-Imraan)
30. (Gedenkt) de Dag, waarop iedere ziel zich geplaatst zal vinden tegenover het goede dat zij heeft verricht en het kwade dat zij heeft gedaan, dan zal zij wensen dat er een grote afstand ware tussen haar en het kwade. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf. En Allah is liefderijk jegens Zijn dienaren.

Hij waarschuwt je voor je gezin
64. Beider Verlies en Winst (At-Taghaabon)
14. O, gij gelovigen, er zijn onder uw echtgenoten en kinderen die uw vijanden zijn, neemt u dus voor hen in acht. En indien gij verontschuldigt en door de vingers ziet en vergeeft; dan is Allah Vergevensgezind, Genadevol.

Hij waarschuwt je voor de grote dag
22. De Pelgrimstocht (Al-Hadj)
1. O volk, vrees uw Heer, want de schok van het Uur is een verschrikkelijk iets.

Hij waarschuwt je voor het laten van de sunnah
24. Het Licht (An-Noer)
63. Behandelt de uitnodiging van de boodschapper onder u niet zoals gij de uitnodiging van elkander behandelt. Allah kent degenen uwer die wegsluipen en zich verbergen. Laat daarom degenen die tegen Zijn gebod ingaan, zich in acht nemen opdat hen geen rampspoed overkome of een pijnlijke straf hen achterhale.

Hij waarschuwt je voor de moenafiqoen
2. De Koe (Al-Baqarah)
11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".
12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.

63. De Huichelaars (Al-Monaafiqoen)
4. En wanneer gij hen ziet, behaagt hun uterlijk u en indien zij spreken luistert gij naar hen. Zij lijken op aangeklede stukken hout. Zij denken dat ieder gerucht tegen hen is. Zij zijn (uw) vijanden, neemt u daarom voor hen in acht. Allah's vloek zij over hen! Hoe ver zijn zij afgewend (van de Waarheid)!

Hij waarschuwt je voor je ziel en de soeboehaat
3. Het Huis van Imraan (Al-Imraan)
7. Hij is het, Die u het Boek heeft nedergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan Allah en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

12. Jozef (Joesof)
53. "En ik verklaar mijzelf niet vrij (van zwakheid) te zijn, want het menselijke, ik' spoort tot het kwade aan, uitgezonderd dat waarover mijn Heer barmhartigheid betoont. Voorzeker, mijn Heer is Vergevensgezind, Genadevol."

12-04-2005, 12:20
Moge allah ons leiden en deze waarschuwingen doen laten inzien en praktiseren.

12-04-2005, 19:12

Citaat door Oem_Shaheed:
Moge allah ons leiden en deze waarschuwingen doen laten inzien en praktiseren.
Amien!

12-04-2005, 19:24


dit was net.... wat ik nodig had!! en vooral dat laatste!!!
mashallah

12-04-2005, 22:25
Dat Allah de man waarschuwd voor zijn vrouw en kinderen is in de zin terecht dat de man snel geneigd is om er alles aan te doen om op de eerte plaats zijn vrouw tevreden te stellen en dan zijn kinderen. Hoeveel mannen hebben hier en daar geld uit halal en haram verzameld om hun gezinnen tevreden te stellen? Hoeveel mannen lopen er te liegen tegen hun vrouwen om hun tevreden te houden? Hoeveel mannen geven hun vrouwen en kinderen de zin om ze tevreden te stellen, terwijl ze niet beseffen dat ze daarmee de deur naar de Hel hebben geopend?

Met andere woorden: de man doet veel voor zijn vrouw en kinderen, en soms zonder te beseffen is hij verkeerd bezig.

13-04-2005, 00:29
Salaam,

interessant onderwerp, en ik ben het volledig met de inhoud eens, ik heb t zelf gezien en ondervonden. maar helaas heb je ook sommige gevallen waarbij de vrouw iets goed wil voor haar man, en hem goede raad geeft, die beter is voor hem, en hij het niet kan opbrengen om ernaar te luisteren... vind ik ook een spijtige zaak. er wordt niet voor niks gezegd dat achter een "succesvolle man" een vrouw schuilt

maar goed,

groetjes,

Nevermind

24-05-2005, 00:56

Citaat door nevermind:
Salaam,

interessant onderwerp, en ik ben het volledig met de inhoud eens, ik heb t zelf gezien en ondervonden. maar helaas heb je ook sommige gevallen waarbij de vrouw iets goed wil voor haar man, en hem goede raad geeft, die beter is voor hem, en hij het niet kan opbrengen om ernaar te luisteren... vind ik ook een spijtige zaak. er wordt niet voor niks gezegd dat achter een "succesvolle man" een vrouw schuilt

maar goed,

groetjes,

Nevermind
Inderdaad, ik kan me niks anders bedenken wat een man gelukkiger kan maken dan een vrouw. maar andersom ook. Ik kan me niks anders bedenken wat een man ongelukkiger kan maken dan een vrouw. Dus zowel achter de goede man als achter de slechte man schuilt een vrouw... Ik hoor vaak dat achter elk probleem een vrouw direct of indirect daar de oorzaak van is, al is ze daar zelf niet bij betrokken - zie bijv te mannen die elkaar de kop inslaan om een vrouw

Maar per saldo zijn er minder succesvolle mannen op de aarde, dat betekent dus....

24-05-2005, 08:54
ik heb een vraagje....: word de man gestraft als hij zijn kinderen wel over islam heeft verteld enzo...maarals zij ouder worden (daar bedoel ik mee 14, 15, 16) en zij doen bijna niks meer aan de islam...en de vader zegt er dan ook niks meer van omdat hij dem oet opgeeft...is hij dan de schuldige??

24-05-2005, 09:27

Citaat door bent_el_asel:
ik heb een vraagje....: word de man gestraft als hij zijn kinderen wel over islam heeft verteld enzo...maarals zij ouder worden (daar bedoel ik mee 14, 15, 16) en zij doen bijna niks meer aan de islam...en de vader zegt er dan ook niks meer van omdat hij dem oet opgeeft...is hij dan de schuldige??
De vader is verantwoordelijk voor zijn gezin. Wat zijn zonen betreft, hij is dus verplicht ze te onderwijzen totdat ze groot zijn. Wanneer de zoon ouder is, onderwezen en verwittigd is, is hij verantwoordelijk over zijn eigen doen en laten.

26. De Dichters (Asj-Sjoaraa)
214. En waarschuw uw naaste familieleden.
215. En wend u met zachtmoedigheid tot de gelovigen die u volgen."
216. Indien zij u dan niet gehoorzamen, zeg: "Ik heb niets uitstaande met hetgeen gij doet."
217. En stel uw vertrouwen in de Almachtige, de Genadevolle.
218. Die u ziet wanneer gij opstaat.
219. En uw bewegingen onder hen die zich nederwerpen (in aanbidding).
220. Want Hij is de Alhorende, de Alwetende.

46. Bochtige Zandpaden (Al-Ahqaaf)
17. - Maar degene, die tot zijn ouders zegt: "Foei gij beiden! Dreigt gij mij dat ik opgewekt zal worden, terwijl geslachten reeds vóór mij zijn vergaan" En beiden roepen tot Allah om hulp: "Wee u! Geloof: want de belofte van Allah is waar." Maar hij (de zoon) zegt: "Dit zijn slechts fabelen der ouden."

18. Dezulken zijn het tegen wie het woord van kracht is geworden, tezamen met de volkeren van de djinn en de mensen die vóór hen zijn heengegaan, dat zij zeker de verliezers zullen zijn.



De vader rest niks anders dan zijn oude zoon te waarschuwen. Dit geldt niet voor zijn vrouw, dochter, zus en moeder.

24-05-2005, 21:50

Citaat door mozlan:
Inderdaad, ik kan me niks anders bedenken wat een man gelukkiger kan maken dan een vrouw. maar andersom ook. Ik kan me niks anders bedenken wat een man ongelukkiger kan maken dan een vrouw. Dus zowel achter de goede man als achter de slechte man schuilt een vrouw... Ik hoor vaak dat achter elk probleem een vrouw direct of indirect daar de oorzaak van is, al is ze daar zelf niet bij betrokken - zie bijv te mannen die elkaar de kop inslaan om een vrouw

Maar per saldo zijn er minder succesvolle mannen op de aarde, dat betekent dus....
hahahaha ok, lijkt een goed punt wat je hier maakt, maar die "niet succesvolle mannen" zijn misschien niet succesvol omdat ze niet naar hun vrouw hebben geluisterd?

nee maar ik begrijp wat je bedoelt en ik ben het er ook mee eens, maar ik ben het ook met mezelf eens natuurlijk, dus het zit er zo een beetje middenin.

groetjes,

Nevermind

09-06-2005, 11:37

Citaat door nevermind:
hahahaha ok, lijkt een goed punt wat je hier maakt, maar die "niet succesvolle mannen" zijn misschien niet succesvol omdat ze niet naar hun vrouw hebben geluisterd?

nee maar ik begrijp wat je bedoelt en ik ben het er ook mee eens, maar ik ben het ook met mezelf eens natuurlijk, dus het zit er zo een beetje middenin.

groetjes,

Nevermind
hahahaha uiteindelijk wordt alles herleid naar de vrouw.

09-06-2005, 11:42


ja, vrouwen hebben verschrikkelijke krachten.

09-06-2005, 11:44

Citaat door nevermind:
ja, vrouwen hebben verschrikkelijke krachten.
Mannen hebben ook verschrikkelijke fysieke krachten hoor. Alleen hun stem al doet je schrikken

10-06-2005, 18:09

Citaat door mozlan:
Mannen hebben ook verschrikkelijke fysieke krachten hoor. Alleen hun stem al doet je schrikken
ahaha, that's right!
Maar toch blijft het; Het Paradijs ligt onder de voeten van je moeder.
Dat is voor mij al krachtig genoeg. Je vrouw zal incha-Allah moeder worden, je zus(als je die uberhaupt hebt) zal incha-Allah moeder worden.. uiteindelijk worden alle vrouwen op den duur een moeder. Het wemmelt hier met de moeders.. en jah, tegen hun kun je niet op.


Mister_Me

Pagina's : [1] 2