Bekijk volle/desktop versie : LenteKriebels !



12-04-2005, 10:58
Hihi ja leuke titel he


Ik heb de laatste tijd de kriebels. Ben heel tevreden, hamdoelilah gelukkig met mn gezin en werk maar ik voel dat ik meer wil in het leven (een mens is nooit tevreden)
Zo van is dit het, hoe zie ik mijn leven over een jaartje of 10. Met alle respect voor de huisvrouwen maar dat leventje is voor mij niet weggelegd heb ik gemerkt tijdens mijn maandje ziektewet.
Ik wil ook weer de schoolbanken in of een of andere cursus gaan doen, maar wil me eerst orienteren op wat ik zou willen/kunnen. Ook mijn persoonlijke ontwikkeling wil ik weer wat opvijzelen. Dit alles zonder dat het thuisfront daaronder gaat lijden.
Heb ik wel vaker deze opleving


Wie herkent deze onrust??

12-04-2005, 11:12


Hat Selly,
Ik zit met precies hetzelfde. Wil weer terug naar school. totaal iets anders doen.
Alleen kom ik er maar niet uit. Wil me meer gaan verdiepen in mijn geloof.
Ik wil zoveel, maar dan moet mijn gezinnetje ook normaal lopen.
Incha allah ga ik in september weer naar school.

Nu nog even genieten van de rust en de vakantie.

12-04-2005, 13:49
Je kan de zieken bezoeken in het ziekenhuis. Je kan de oudjes bezoeken in het bejaardenhuis (moslima's). Je kan vragen in de moskee bij de vrouwen of je wat voor hen kan doen. Je kan leren hoe doden te wassen bij de verantwoordelijke van je stad. Misschien kan je dan altijd helpen in je stad wanneer er een vrouw overlijdt. Je kan kindjes bij jou thuis opvangen en ze onderwijzen. Je kan een lezing organiseren in je buurt voor vrouwen over de Islam. Er valt zoveel te doen, het is gewoon de wil die er niet is.

12-04-2005, 14:02
Wat doe jij dan, zusterke?

12-04-2005, 14:03



Citaat door Zusterke001:
Je kan de zieken bezoeken in het ziekenhuis. Je kan de oudjes bezoeken in het bejaardenhuis (moslima's). Je kan vragen in de moskee bij de vrouwen of je wat voor hen kan doen. Je kan leren hoe doden te wassen bij de verantwoordelijke van je stad. Misschien kan je dan altijd helpen in je stad wanneer er een vrouw overlijdt. Je kan kindjes bij jou thuis opvangen en ze onderwijzen. Je kan een lezing organiseren in je buurt voor vrouwen over de Islam. Er valt zoveel te doen, het is gewoon de wil die er niet is.



MashAllah

12-04-2005, 14:15
Ik vraag me ook af wat zusterke doet in haar dagelijkse leven??

12-04-2005, 14:23
Leuk om dit te lezen, ook ik zit in dezelfde fase dat ik zeg maar verder wil.
Heb het prima naar me zin op mijn werk, thuis gaat het hamdoelilah ook goed.

Alleen de kriebels om met een opleiding te beginnen zijn best wel hevig, ik denk dat ik er nu ook wel aan ga toegeven, welke richting is nog niet helemaal duidelijk, wil namelijk dat mijn baas het betaald, dus het moet wel iets zijn wat aansluit op mijn werk.

Ik ben benieuwd voor welke opleiding/richting/cursus jullie gaan kiezen.

Bij schoevers hebben ze trouwens ook wel leuke cursussen die niet zo lang duren, maar toch wel heel interessant zijn.

Succes met jullie keuze!

12-04-2005, 15:26
Ik doe véél te weinig hoor maar hopelijk heeft het jullie geïnspireerd om wat te doen.

14-04-2005, 08:25

Citaat door Zusterke001:
Je kan de zieken bezoeken in het ziekenhuis. Je kan de oudjes bezoeken in het bejaardenhuis (moslima's). Je kan vragen in de moskee bij de vrouwen of je wat voor hen kan doen. Je kan leren hoe doden te wassen bij de verantwoordelijke van je stad. Misschien kan je dan altijd helpen in je stad wanneer er een vrouw overlijdt. Je kan kindjes bij jou thuis opvangen en ze onderwijzen. Je kan een lezing organiseren in je buurt voor vrouwen over de Islam. Er valt zoveel te doen, het is gewoon de wil die er niet is.
Een mooi idee Zusterke, maar dit alles gaat moeilijk als je 4 dagen in de week werkt en die ene vrije dag nodig hebt voor je huishouden en kind.

14-04-2005, 08:27

Citaat door saadia29:
Leuk om dit te lezen, ook ik zit in dezelfde fase dat ik zeg maar verder wil.
Heb het prima naar me zin op mijn werk, thuis gaat het hamdoelilah ook goed.

Alleen de kriebels om met een opleiding te beginnen zijn best wel hevig, ik denk dat ik er nu ook wel aan ga toegeven, welke richting is nog niet helemaal duidelijk, wil namelijk dat mijn baas het betaald, dus het moet wel iets zijn wat aansluit op mijn werk.

Ik ben benieuwd voor welke opleiding/richting/cursus jullie gaan kiezen.

Bij schoevers hebben ze trouwens ook wel leuke cursussen die niet zo lang duren, maar toch wel heel interessant zijn.

Succes met jullie keuze!
Dat gevoel bedoel ik nou Saadia. Ik heb al een paar leuke cursussen op het oog maar ik moet nog even kijken of de baas het betaald. Je zult veel huiswerk krijgen neem ik aan, denk je dat je dat kan combineren met je kinderen?

14-04-2005, 13:25

Citaat door Selly:
Een mooi idee Zusterke, maar dit alles gaat moeilijk als je 4 dagen in de week werkt en die ene vrije dag nodig hebt voor je huishouden en kind.
Ja was eigenlijk bestemd voor zusters die niet werken.