Bekijk volle/desktop versie : Pas op ! Sufi !



Pagina's : [1] 2

22-10-2015, 13:23
Pas op! Sufi!

Tegenwoordig zien we vaak dat onwetenden anderen waarschuwen voor een individu door hem als een 'Sufi' te bestempelen. Ze gaan er vanuit dat de term Sufi negatief is en gebruiken deze term als een scheldwoord. Het tegendeel is echter waar wanneer wij de boeken van de geleerden openslaan.
Een voorbeeld hiervan is Siyar A'lam al-Nubala' waarin Imam al-Dhahabi [rahmatullahi 'alayhi] de biografieën van grootheden beschrijft en daarbij prijst hij deze grootheden ook.

In dit boek zien we dat hij de term 'Sufi' gebruikt om iemand te prijzen. Dit komt vaak voor, maar we zullen een enkele passage laten zien:

الصُّوفِيُّ الشَّيْخُ الْمُحَدِّثُ الثِّقَةُ الْمُعَمَّرُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ، أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ بْنِ رَاشِدٍ الْبَغْدَادِيُّ، الصُّوفِيُّ الْكَبِيرُ
"De Sufi, de Shaykh, de betrouwbare Muhadith, Abu Abdillah Ahmad bin al-Hassan bin 'Abd al-Jabbaar bin Raashid al-Baghdadi, de grote Sufi."
{Siyar al-A'lam al-Nubala'}

We zien hier dus duidelijk dat Sufi in de positive zin gebruikt werd om een persoon te prijzen.
Wij als Sunni Instituut raden broeders en zusters dan ook af om te beweren dat ze Sufi's zijn. Indien je dit zegt, dan hemel je jezelf op tot een vrome aanbidder van Allah ta'ala die Ihsan heeft bereikt en is het hetzelfde alsof je zegt: "Ik ben vroom." Wie dit over zichzelf zegt is verre van vroomheid en nederigheid.

Het kan zijn dat een persoon een bepaalde Tariqa in Tasawwuf volgt. Echter, dat maakt hem niet automatisch een Sufi. Jezelf kleden als een Sufi, maakt jou direct ook geen Sufi. Een Sufi is een persoon die de graad van Ihsan heeft bereikt en Allah ta'ala aanbidt alsof hij Hem ziet zoals beschreven staat in Hadith Jibriel toen Sayyiduna Jibriel ['alayhi as-salam], de profeet [sal Allahu 'alayhi wasallam] vroeg over Ihsan.

Een Sufi wordt je door met je achterste kiezen vast te houden aan de Qur'an en de Sunnah van de profeet [sal Allahu 'alayhi wasallam]. Niet door verboden muziekinstrumenten te bespelen en dingen in je lichaam te doorboren.
Helaas is de wetenschap van Tasawwuf/Sufisme besmeurd geraakt door de laatste groep mensen. Zo ook bestaan er verzonnen overleveringen wat niet betekent dat wij de wetenschap van hadith daardoor achterwege moeten laten. Hetzelfde principe dienen wij toe te passen bij Tasawwuf.

-Team Sunni Instituut

22-10-2015, 22:35


Sufis aanbidde zand stene maden enz

22-10-2015, 22:45
Sufis kunne niet danse wel spotte da kenne ze goed

22-10-2015, 22:51

Citaat door Aboe-Bakr:
Sufis aanbidde zand stene maden enz

Hoe ga je op de dag des oordeels uitleggen aan Ibn Taymiyya, Ibn Qayyim, Imam Dhahabi (en van de salaf as saliheen) Hasan al Basri, Junayd al Baghdadi, Dawud at Tai, Ahmad ibn Hanbal en nog vele andere grote soefie geleerden dat je hen polytheisten (mushrikeen) hebt genoemd ?

22-10-2015, 22:54


Ik laat jou wel me een filmpje die stinkende sufis zien die ik vies vind. Dan jij begrijpen!!!!

22-10-2015, 23:06

Citaat door Aboe-Bakr:
Ik laat jou wel me een filmpje die stinkende sufis zien die ik vies vind. Dan jij begrijpen!!!!
Haha ok Veel succes verder in je leven.

22-10-2015, 23:10
Ik kom zo plaatse jonge. Nie zo snel blij doen

22-10-2015, 23:12

Citaat door Aboe-Bakr:
Ik kom zo plaatse jonge. Nie zo snel blij doen
Haha is goed kom plaats sahbi. Als dit het gemiddeld niveau van het forum is dan sta ik je niet in de weg

22-10-2015, 23:21

Citaat door AhlussunnahWJ:
Haha is goed kom plaats sahbi. Als dit het gemiddeld niveau van het forum is dan sta ik je niet in de weg



Nie zo blij doen om mij tekortkomingen.

Lees deze:

Hoogmoed leidt naar het Hellevuur

De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei:
“Degene die in zijn hart het gewicht van een atoom aan hoogmoed heeft, zal het Paradijs niet binnentreden.”
Een man zei toen: “Maar de mens heeft graag dat zijn kleding en zijn schoenen mooi zijn.” Daarop zei de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem):
“Voorzeker, Allah is Mooi en Hij houdt van schoonheid. Hoogmoed betekent minachting van het recht en neerkijken op de mensen.”
Deze hadith van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) is overgeleverd door Abdullah ibn Masud (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat vermeld in Muslim en Tirmidhi.

22-10-2015, 23:23
[video=youtube;6OHmw2GqrFc]https://www.youtube.com/watch?v=6OHmw2GqrFc[/video]

22-10-2015, 23:25
Als je mij nie lief vind, mohim dan is da joouw probleem. Maak aub van jouw problem niet mijn problem!

22-10-2015, 23:26
sufis
Hierna krijge ze sex met die man

[video=youtube;-ylKak2bvwk]https://www.youtube.com/watch?v=-ylKak2bvwk[/video]

22-10-2015, 23:28


Kijk sufis tez tez

[video=youtube;Cg2i2worUp4]https://www.youtube.com/watch?v=Cg2i2worUp4[/video]

22-10-2015, 23:31
Kijk sufis

[video=youtube;LHn1WaFEkLQ]https://www.youtube.com/watch?v=LHn1WaFEkLQ[/video]

22-10-2015, 23:32
sufis sufis kijk kijk


[video=youtube;sR5mbuXHfxA]https://www.youtube.com/watch?v=sR5mbuXHfxA[/video]

Pagina's : [1] 2