Bekijk volle/desktop versie : Marokko staat hoog op export voor spelers naar andere clubs



20-10-2015, 18:55
Spelers die buiten hun eigen land voetballen


6135 clubs bezocht en ondervraagd of ze buitenlandse spelers hadden
458 ligues
18.660 spelers transfers
183 landen

Marokko heeft 176 voetballers ergens in het buitenland voetballen

Brazilië is nummer 1 ..heeft 1784 voetballers buiten Brazilië
Argentinië op nummer 2 ..heeft 929 voetballers buiten Argentinië
Frankrijk op nummer 3 ..heeft 758 voetballers buiten Frankrijk

In Afrika staat Marokko op de 6 de plek

nummer 1 is Nigeria met 595 voetballers
Senegal nummer 2 met 377 voetballers
Ivoorkust nummer 3 met 370 voetballers
Kameroen nummer 4 met 366 voetballers
Ghana nummer 5 met 365 voetballers


Bron : l’Observatoire du Football


.

20-10-2015, 19:24


Ik ken er geen 1 in Europa

20-10-2015, 19:28
Marokko moet hoogstaan op de fifaranglijst aan dit soort dingen hebben we niets

20-10-2015, 20:22

Citaat door casaoui01:
Ik ken er geen 1 in Europa
Het gaat vooral om spelers in Europa uit de Botola is er de laatste jaren bijna geen een doorgebroken naar Europa.

20-10-2015, 20:27



Citaat door BONDSCOACH:
Het gaat vooral om spelers in Europa uit de Botola is er de laatste jaren bijna geen een doorgebroken naar Europa.



Jij hebt altijd commentaar op alles hè ..het gaat om Marokkanen in het algemeen ..kunnen van Botolla spelers zijn tot aan Marokkanen uit Nederland ..er wordt niet alleen in Europa gevoetbald ...er zijn meer dan 6000 uit heel wereld bezocht en er zijn 18.000 contract spelers op afkomst geselecteerd ...Marokkanen spelen ook in Qatar ..Marokkanen spelen ook in Frankrijk..Marokkanen spelen ook in Spanje ..Marokkanen spelen ook in Noord Amerika en in Italië ga zomaar door ..genoeg Botolla spelers die in buitenland voetballen

20-10-2015, 20:30

Citaat door BONDSCOACH:
Het gaat vooral om spelers in Europa uit de Botola is er de laatste jaren bijna geen een doorgebroken naar Europa.
maar aantal moet toch veel hoger zitten 458 leagues en 176 voetballers tenzij ze in afrika en azie veel keken maar in europa zitten zon 1000 marokanen in eerste en tweede divisie vooral in frankerijk en zwitserland zitten ze vol en je weet niet mischien keken ze ook naar 3de klassen waar superveel marokanen zitten deze lijst is gewoon onbetrouwbaar punt

20-10-2015, 20:31

Citaat door TetouanBarca1234:
Jij hebt altijd commentaar op alles hè ..het gaat om Marokkanen in het algemeen ..kunnen van Botolla spelers zijn tot aan Marokkanen uit Nederland ..er wordt niet alleen in Europa gevoetbald ...er zijn meer dan 6000 uit heel wereld bezocht en er zijn 18.000 contract spelers op afkomst geselecteerd ...Marokkanen spelen ook in Qatar ..Marokkanen spelen ook in Frankrijk..Marokkanen spelen ook in Spanje ..Marokkanen spelen ook in Noord Amerika en in Italië ga zomaar door ..genoeg Botolla spelers die in buitenland voetballen
En de meeste spelen dus is Europa!
Jammer voor je maar feit is dat de Botola niks heeft afgeleverd de laatste jaren dat is een feit!!
Dat is een dikke feit helaas.

20-10-2015, 20:34

Citaat door BONDSCOACH:
En de meeste spelen dus is Europa!
Jammer voor je maar feit is dat de Botola niks heeft afgeleverd de laatste jaren dat is een feit!!
Dat is een dikke feit helaas.



Ja dat is algemeen dat de meesten in Europa spelen ....België heeft meer voetballers in buitenland dan Nederland ..vroeger was het andersom ..eredivisie staat hoger aangeschreven dan die Belgische league

20-10-2015, 20:34

Citaat door casaoui01:
Ik ken er geen 1 in Europa



jij bent echt erg

20-10-2015, 20:35

Citaat door TetouanBarca1234:
Jij hebt altijd commentaar op alles hè ..het gaat om Marokkanen in het algemeen ..kunnen van Botolla spelers zijn tot aan Marokkanen uit Nederland ..er wordt niet alleen in Europa gevoetbald ...er zijn meer dan 6000 uit heel wereld bezocht en er zijn 18.000 contract spelers op afkomst geselecteerd ...Marokkanen spelen ook in Qatar ..Marokkanen spelen ook in Frankrijk..Marokkanen spelen ook in Spanje ..Marokkanen spelen ook in Noord Amerika en in Italië ga zomaar door ..genoeg Botolla spelers die in buitenland voetballen
ja man maar is ook beeetje begrijpelijk van hem bounou die wekelijks een 8 haalde in de botola werd in het begin in spanje weggespeeld nu gaaat het beter maar ik begrijp wat die bedoelt of een hamdallah die een van de beste was in botola en die gare competities dribbelt bij mounthakhab voor de goal in plaats van gewoon te schieten enige die van waarde is in marokko is chafik ofzo die rechtsback maar die is ook oud

20-10-2015, 21:01

Citaat door TetouanBarca1234:
Ja dat is algemeen dat de meesten in Europa spelen ....België heeft meer voetballers in buitenland dan Nederland ..vroeger was het andersom ..eredivisie staat hoger aangeschreven dan die Belgische league
Die overige competitie's interesseren me geen reet wat hun hebben gedaan het gaat om mijn land Marokko!
Wat hebben wij voortgebracht uit die zogenaamde prof competitie van Marokko de afgelopen jaren niks nada njet!!!
Geen goede spelers geen clubs die continentale prijzen hebben gewonnen geen goede spelers voor het Marokkaanse elftal niks nada nul!!
Dat is een keiharde feit er komt niks goeds momenteel uit die competitie en dat is zeer zorgwekkend dus vergeef me dat ik niet mee dans in die neppe polonaise van je omtrent cijfers van Marokkaanse spelers die in het buitenland spelen maar het feit blijft dat het merendeel (laten we zeggen 95%)spelers zijn die door het overgrote deel door Europese clubs zijn opgeleid en niet Marokkaanse clubs en dat is iets waarvoor je geen polonaise bij danst maar je gewoon heel diep voor moet schamen !!

P.S : zo hoog sta je ook weer niet als je het vergelijkt met andere Afrikkaanse ploegen.