Bekijk volle/desktop versie : ik hoor de pijn in je stem, begrijp je gebroken hart, door tranen doorboren!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

11-04-2005, 22:21
Voorzichtig Deed Ik De Deur Open, Stilletjes Sloop In Op Mijn Tenen De Keuken In, Tot Mijn Schrik Was Het Licht Al Aan, Dat Kon Alleen Maar 1 Ding Betekenen, Loebna Was Wakker, Waarschijnelijk Zat Ze Weer In De Tuin Met In Haar Hand Een Mok Koffie, En Haar Gedachten Bij Hun,..

Het Was Nu Ongeveer 3 Jaar Geleden, En Nooit Heeft Ze Er Ook Maar 1 Woord Over Gezegd, Als Een Kostbaar Geheim Draagt Ze Het In Haar Hart, En Niemand Die Ook Maar Een Vermoeden Heeft, Niemand Die Zich Af Vraagt Naar Haar Verleden,
Loebna Heeft Zichzelf Er Toch Uitgetrokken, Ze Heeft Echt Iets Gemaakt Van Haar Leven, Ondanks Haar Verleden, Ondanks Wat Er Gebeurd Was.
En Dat Is De Reden Dat Ik Haar Oneindig Respecteer, De Kracht En Moed Dat Dit Meisje Bezit, Is Erg Zeldzaam En Tegenwoordig Bijna Niet Te Vinden Bij Anderen.

Ik Liep De Keuken In, Er Was Nog Koffie, Ik Zchonk Voor Mezelf In, En Liep Naar Haar Toe, Ze Stond Zoals Gewoonlijk Naar De Lucht Te Staren, Ik Vraag Me Vaak Af Of Loebna Iets Ziet, Wat Ik Niet Zie, Zovaak Dat Dat Meisje Naar De Lucht Kijkt Is Niet Normaal,soms Zit Ze Urenlang Naar De Sterren Te Kijken, Met Een Kalmte Die Niemand Kan Evenaren
´ Hey Loebbie, Wat Ben Jij Nou Aan Het Doen? Stiekem Jongens Binnen Smokkelen Mehg?´ ´dag Nicht, Weer Laat Zoals Altijd, Wanneer Ga Je Toch Een Keer Je Verstand Gebruiken In Plaats Van Die Onnozele, NaÏve Gevoelens Van Je! En Mocht Ik In De Toekomst Mannen Willen Binnen Smokkelen, Dan Heb Ik Daar Alle Recht Toe, Aangezien Dit Mijn Huis Is,´
´ja Ja Wat Jij Wil, Ik Ga Douchen! Slaap Ze´ ´hetzelfde´

3 Jaar Geleden Is Het, En Nog Steeds Is Ze Niet Meer Dezelfde, Najat Misste Haar Nicht, De Nicht Die Loebna Ooit Was, Zo Vol Vreugde, Levenslust, Altijd Vrolijk, Lekker Spontaan, En Altijd Vol Verrassingen,
Ze Vroeg Zich Dikwijls Af Of Loebna Ooit Weer Hetzelfde Meisje Zou Worden?

Najat Woonde Nu Net 3 Maanden Bij Haar Nicht, Een Half Jaar Geleden Is De Moeder Van Najat Overleden (niet Onverwachts, Want De Arme Vrouw Was Al Lang Ziek En Had Hartklachten, Najat Wist Dat Die Dag Zou Komen) Na De Begravenis Is De Vader Van Najat Hertrouwd, En Na Een Paar Flinke Ruzie´s En Vechtpartijen Van Najat En De Vrouw Van Haar Vader, Is Najat Weg Gelopen Uit Huis, Met Als Loebna Ooit Had Gedaan 3 Jaar Geleden, Had Ze Haar Spullen Gepakt En De Deur Achter Zich Dicht Gegooid, Voorgoed!

Toen Loebna Erachter Kwam Wat Er Was Gebeurd Was Ze Najat Gaan Zoeken, En Vond Haar In Het Centrum Van Amsterdam Zwervend Met Anderen, Ze Sliep Die Tijd Bij Vrienden, Ze Ging Met Anderen Mee, Het Maakte Niet Uitt Wie, Als Ze Maar Eten En Onderdak Kreeg, In Ruil Daarvoor Deed Ze Wat Hun Ervoor Vroegen, Ze Raakte Verslaafd En Werd Een Wrak.
Loebna Heeft Er Daar Weg Gehaald En Haar In Huis Genomen, Onder Voorwaarde Dat Ze Wat Haar Haar Leven Zou Gaan Maken, Maar Ja Die Afspraak Is Ze Nog Steeds Niet Nagekomen.

Loebna Schrok Wakker, Weer Zo´n Droom, Ze Stapte Uit Bed En Liet Zich In Bad Zakken, Wat Zou Die Droom Toch Betekenen?
E Keek Op Haar Horloge En Zag Dat Het Net 07.00 Uur Was, Ze Had Om Half Negen Een Afspraak Met Nora, Een Goede Vriendin Die Loebna Eens Had Geholpen, Nu Hoopte Ze Dat Nora Haar Zou Helpen, Voor Dat Najat Haar Moeder Overleet, Was Najat Goed Bezig, Godzijdank Heeft Ze Haar School Afgemaakt Toen Haar Moeder Nog Leefde, Dat Betekende Dat Ze Een Diploma Had En Zich Een Advocaat Kon Noemen, Nu Maar Hopen Dat Nora Een Baantje Voor Haar Heeft,

Najat Werd Wakker Van Een Barstende Hoofdpijn, Ze Keek Om Zich Heen, Even Wist Ze Niet Waar Ze Was, En Kwam Alles Weer Terug, Die Vreselijke Nachten Op Straat, Koud En Hongerig Had Ze Daar Dagenlang Gelegen, Ze Kon Nergens Heen, Ze Had Geen Huis Meer, Geen Familie, Niets
Uiteindelijk Is Ze Wanhopig Met Wat Mensen Meegegaan Die Ze Niet Kende,
Wat Heeft Ze Daar Spijt Van Gekregen, Gelukkig Heeft Ze Loebna Nooit Verteld Wat Er Allemaal Gebeurd Is In Die Tijd,..

Nee Beiden Dames Zaten Vol Geheimen, Geheimen Die Ze Zelfs Elkaar Niet Toevertrouwden,


Loebna Had Een Eigen Hotel En Een Marokkaans Restaurantje, Allebei Waren Ze Prachtig Ingericht, Modern Maar Toch Marokkaans ,
Zowel Haar Hotel Als Haar Restaurant Liepen Erg Goed, Vanavond Zouden We Er Weer Gaan Eten Met Z´n 2en, Joepie, De Hele Avond Naar Haar Preken Luisteren! Najat Zag Er Tegen Op, Maar Ging Toch Om Haar Nicht Niet Teleur Te Stellen, Na Alles Wat Loebna Voor Haar Nicht Had Gedaan, Kon Ze Dat Niet Maken,
´ Selam, Zoek Maar Vast Een Tafeltje Uit En Ga Lekker Zitten, Ik Kom Er Zo Aan´ ´ Ja Is Goed´ Loebna Was Nog Even Aan Het Werk, Dus Zocht Najat Een Tafeltje Uit En Ging Zitten, Meteen Werd Ze Voorzien Van Marokkaanse Thee En Een Schaal Koekjes, Ze Keek Om Zich Heen, En Zag Een Man Die Wel Erg Lang En Veel Naar Loebna Zat Te Staren, Ze Begon Te Lachen, Misschien Is Dat Het, Misschien Heeft Loebna Gewoon Een Man Nodig En Houd Ze Dan Wel Op, Met Zich Steeds Zorgen Te Maken, En Word Ze Misschien Na Zo´n Lange Tijd Weer Gelukkig, Of Zou Het Te Vroeg Zijn, Zouden De Wonden Nog Vers Zijn,
Loebna Ging Zitten En Keek Haar Nicht Aan ´ik Heb Werk Voor Je Gevonden Je Begint Maandagmorgen´ ´haha, Dacht Je Dat, ´ ´of Je Neemt Deze Baan Aan, En Zorgt Dat Je Hem Houd, Of Je Gaat Nu Naar Huiis Pakt Je Spullen, En Gaat Maar Weer Terug Naar Die Leuke Vrienden Van Je, ´ ´loebna´ ´nee, Ik Heb Een Reputatie Hoog Te Houden, En Ik Ben Verdomme Druk Bezig Wat Van Mijn Leven Te Maken, En Jij , Kijk Naar Jezelf Najat! Alsjeblieft Gebruik Je Verstand, Neem Deze Baan Aan, En Doe Wat Met Je Leven, Je Hebt Een Prachtige Opleiding Genoten, Waarom Doe Je Daar Niet Wat Mee? , Was Jij Niet Het Meisje Dat 4 Jaar Geleden Zwoor Dat Ze Het Zou Gaan Maken, Dat Zij Zich Niet Zomaar Liet Uithuwelijken, En Nooit Afhankelijk Zou Worden Van Wie Dan Ook? Wel, Nu Ben Je Afhankelijk Van Mij, Je Leeft In Mijn Huis, Van Mijn Eten En Mijn Kleren En Mijn Geld, Wil Je Zo Blijven ? De Rest Van Je Leven? Najat? ´

11-04-2005, 22:23


´NEE TUURLIJK NIET´ ´NAJAT DENK NA, VERGOOI JE LEVEN NIET, JE BENT VEEL SLIMMER DAN DIT, ANDERS DWING JE MIJ, HETZELFDE TEGEN JOU TE ZEGGEN, ALS JOU MOEDER OOIT TEGEN MIJ ZEI, IK HEB ER TOEN VOOR GEKOZEN OM WEG TE GAAN, ZODAT IK MIJN LEVEN WEER KON OPPAKKEN , JIJ BENT WEG GELOPEN OM JE LEVEN TE GAAN VERGOOIEN, MAAK JE MOEDER TROTS OP JE, BEGIN MET EEN CARRIËRE, OF IK HUWELIJK JE UIT!´ ´HAHA, ALSOF JE DAT KUNT, JE HEBT GELIJK NICHT, HET SPIJT ME, IK BEGIN MAANDAG´
´MOOI EET SMAKELIJK´ ´JIJ OOK , EN ER GEILT IEMAND OP JE´ ´PARDON´ ´DIE MAN DAAR, DIE ZIT AL DE HELE TIJD NAAR JE TE KIJKEN, WEL EEN LEKKER DING MOET IK ZEGGEN´ LOEBNA DRAAIDE ZICH OM, EN HAAR HART SCHOOT IN HAAR KEEL, HIJ .......... HIJ.............. HIJ IS HET.........JA HIJ IS HET ECHT............

loebna pakte haar tas en ging weg, najat totaal verbijsterd achterlatend, na een paar minuten ging najat haar nicht achteraan, en natuurlijk ze vond haar in de tuin, starend naar de lucht en drinkend van haar koffie het kon ook niet anders dacht ze ´liefje, wat was dat? wie was die man en waarom liep je weg´ ´oh niemand, en ik liep niet weg, was alleen wat vergeten, bovendien was ik uitgegeten, jij niet dan´ ´loebna, komt er ooit een dag dat je eerlijk tegen me zult zijn?´ ´alleen als jij dat ook bent, bovendien weet jij meer van mij dan ik van jou´ najat liep van loebna weg, tranen stroomden over haar wangen, ze wist waarom loebna niet eerlijk tegen haar was, ze wist waarom loebna haar niet vertrouwde,

het was 3 jaar geleden, ze waren in die tijd beste vriendinnen, door dik en dun, de ouders van loebna belden op een dag mijn moeder, of het goed was of loebna een weekendje bij ons kon slapen, nou en of dat kon, zo blij als ik was dat ze zou komen, dan konden we lekker met z´n 2en gaan stappen en leuke dingen doen, en kon ik haar voorstellen aan mijn vriend, althans de vriend die ik toen had,
we gingen wat drinken in een eettentje, en ik belde mijn vriend of hij kon komen, toen hij loebna zag, kon hij zijn ogen niet van haar afhouden, en had hij alleen maar aandacht voor haar, ik was zo jaloers op haar, de hele familie was weg van haar, het oogappeltje van iedereen, de schoonheid van de familie, altijd was ze beter en mooier dan mij geweest! altijd! en ik vond het vreselijk, en nu pikte ze mijn vriend ook nog eens in, tenminste zo dacht ik toen, stom dat ik was, het arme kind had nix gedaan, het was mijn vriend die haar probeerde te versieren, en toen het haar opviel ging ze weg en liet ons samen achter, ze wilde helemaal niet van mijn vriend afpakken, zoals ik dacht
toch heb ik haar kapot gemaakt na die dag,
en ondanks alles wat ik en mijn moeder haar hebben aangedaan, heeft ze me geholpen, me in huis genomen en voor me gezorgd.
ik wist dat ze een deel van haar pijn en verdriet aan mij te danken heeft,
ik heb diezelfde avond haar kleren gepakt en ze mijn huis uit gegooid, ze vroeg me waarom ik dat deed en wat er aan de hand was, en ik begon maar te schreeuwen ´vuile ho.er, mijn vriend even afpakken he, sl.et dat je maakt, mijn huis uit! nu! ´
ze kreeg tranen in haar ogen, ´hoe kun je zoiets over me zeggen? hoe kun je zo over me denken dat zou ik nooit doen, najat denk ff na ´
ik rende naar mijn moeder toe en vertelde haar dat ik loebna met een jongen heb betrapt, ook vertelde ik mijn moeder dat ze beiden naakt waren, en dat die jongen haar verpest had, dat het gewoon een xxxx was,
mijn moeder heeft haar bij haar haren meegesleurd naar mijn vader schreeuwend tegen mijn vader begon ze haar tmet een riem te bewerken
´ dus jou nichtje is een goed meisje he, vuile ho/er weet je waar onze dochter haar heeft gevonden?? naakt bij een jongen in bed! ja dat is jou nicht, zeg3ma jou zus heeft goede kinderen, nou ik merk het! ohh ze is een goed meisje,!~ze is een ho.er! een vieze vuile kagba! dat is ze , ´
mijn vader nam het over van mijn moeder, totdat het arme kind bewusteloos werd,
en ik maakte het nog erger, oh god ik maakte het nog erger ´pappa pappa rustig met haar, ze is zwanger, denk aan haar kind´ en ja hoor, mijn vader begon haar keihard in haar buik te trappen, hij bleef maar door gaan en er kwam geen eind aan, toen na een eeuwigheid ging de deurbel en trapte mijn vader haar in een hoekje om de deur open te doen, ze was bont en blauw en xat onder het bloed, ze probeerde haar hoofd op te tillen en keek me aan, ik ging lachen, zo vals en gemeen als ik was zat ik haar gewoon uit te lachen ´najat, als dit ervoor zorgt dat ik geen kinderen zal kunnen krijgen, als jou vader mijn baarmoeder heeft beschadigd, dan vergeef ik je niet´
dat waren haar woorden voor ze weer bewusteloos viel


die nacht toen ik en mijn ouders sliepen, is ze weg geslopen, direct naar het ziekenhuis, en ja, ze kon inderdaad geen kinderen meer krijgen, haar baarmoeder was flink beschadigd,
door mijn leugens is ze niet alleen kapot getrapt, maar zal ze nooit haar eigen kinderen krijgen, dat is het ergste wat er bestaat, en ik heb het haar aangedaan, en alsof dat niet erg genoeg was voor loebna, overleden diezelfde nacht haar ouders en broertjes en zusjes, hun huis was tot aan de grond verbrand, en ze konden niemand meer redden, omdat het te laat was, vermoedelijk is de brand aangestoken, maar niemand heeft wat gezien of gehoord,
ik belde najat en vertelde haar het nieuws, ik vroeg haar wat ze ging doen,
lange tijd bleef ze stil, toen zei ze ´moge allah jou vergeven voor alles wat je gedaan hebt, want je weet echt niet waar je mee bezig bent of wat je gezegt´ na die woorden hing ze op.

na de begravenis van mijn oom en tante en hun kinderen, in marokko nam mijn moeder loebna mee, ze was nu een wees, ze had niemand, dus kon nergens heen, daarom besloot ze toen bij ons te komen wonen, alleen heeft ze na de begravenissen van haar familie geen woord gezegd, wekenlang deed ze haar mond alleen open om wat te eten of te drinken, ze lachte niet meer, ze pratte niet meer, helemaal niets, geen woord.

mijn moeder besloot haar uit te huwelijken, maar ze wilde niet en liep altijd bij de mensen weg, na een paar weken werd mijn moeder het zat,, en vergat ze dat het arme kind haar familie kwijt was, en ook nooit een eigen familie zou hebben dankzij ons,
en begon haar weer te bewerken ´vieze sl.et, denk je dat ik ben vergeten wat voor ho.ertje je bent he!! denk je dat! nou vergeet het maar, jij trouwd met degene die ik wil, je zorgt dat ie de nederlandse nationaliteit krijgt en daarna zal hij je scheiden om met een betere en goede vrouw te trouwen! alsof iemand jou nog wil, vuile sl.et, je hebt zeker heet de stad al op je gehad of niet! ´ loebna zei nog steeds geen woord, ze bleef alleen maar naar mijn moeder kijken, iets waardoor mijn moeder nog bozer werd, mijn moeder begon te dreigen dat ze loebna zou vermoorden! dat ze haar naar marokko zou sturen en loebna de rest van haar leven in een kippenhok zou wonen

en toen opeens , na al die weken begon loebna weer te praten.............

11-04-2005, 22:25
´hoeveel respect ik ook voor u had, en hoeveel ik ook van u heb gehouden tante, ik ben niet van plan om de rest van mijn leven te vergooien, zodat jij gelukkig word! ik ga mijn spullen pakken en vertrek vandaag nog, voorgoed, en u hoeft me niet tegen te houden want dat gaat u niet lukken, u bent mijn moeder niet en voor de nederlandse wet ben ik volwassen en mag ik doen wat ik wil! ´
loebna pakte haar tas en keek ons allen aan, ze opende de voordeur en draaide zich om, ze keek me nog 1 keer aan, en daarna was ze weg,.

loebna was in haar haast vergeten haar dagboek mee te nemen, en daar las ik later de waarheid in, ik las dat mijn vriend haar probeerde te versieren en niet andersom, ik las dat ze om me gaf en me nooit pijn zou doen, wat er ook zou gebeuren, ook las ik dat ze zelf een vriend had, een jongen waar ze trouwplannen mee had, de nacht voor ze weg ging schreef loebna dat ze alles kwijt was, zowel haar familie, als haar nicht, maar ook haar grote liefde, die niet met haar trouwen nu ze geen kinderen meer kon krijgen,..
ik had letterlijk haar leven verwoest!

loebna lag in bad , ze had hem vandaag gezien, die vuile klootzak, hij was gewoon in HAAR restaurant aan het eten! alles kwam weer naar boven en tranen stroomden over haar wangen, ze was er nog steeds niet overheen, ze geeft er ook nooit meer een woord over gezegt, tegen niemand, de pijn was nog even heftig als in het begin, en leek in haar te snijden, bbbbbbzzzzzzzzzz bzzzzzzzzzzzz bzzzzzzzzzzzzz loebna zag haar telefoon trillen en keek op haar scherm, het was marokko,
´hallo´ ´selam loebna, met je tante hoe gaat het?´ meriyem de zus van loebna´s moeder belde loebna op met het nieuws dat ze zou gaan trouwen en nodigde loebna uit voor de bruiloft in marokko,.

twee maanden later,
loebna stapte uit het vliegtuig, ze was er, ze was in marokko,
vanuit alhoceima pakte loebna de taxi naar beni-bouayach en stopte ze voor het huis van haar opa en oma van haar moeders kant, meriyem kwam op loebna afrennen zodra ze haar zag, ´ohh ik ben zo blij dat je er bent! dan kun je me helpen met de jurken en , ohh ik moet nog zoveel doen, ´ ´rudtig alles komt goed, ik ben er nu toch´ samen liepen de dames naar binnen, nadat loebna iedereen gegroet had , nam ze haar spullen naar haar kamer waar ze die vakantie zu slapen en dook onder de douche en kroop daarna in haar bed, ze moest rusten en ze zouden morgen verder praten,..
als snel viel ze in slaap en werd gewekt door de velle zon die via het raam naar binnen scheen


loebna werd bezweet wakker, ze had weer een nachtmerrie gehad, een vreselijke droom waarin ze haar familie hoorde huilen en gillen, in hun stemmen kon ze hun wanhoop horen, in hun ogen de pijn,
ze liep naar de badkamer en waste haar gezicht met koud water, even wad ze vergeten dat ze in marokko was en dronk het water, totdat ze er achter kwa, dat dat helemaal niet zo lekker was, snel dook ze onder de douche en kleedde zich aan,
beneden aangekomen, zag ze dat haar 2 tante´s al wakker waren en zaten te ontbijten, ´sabah elgier´ ´sabah el noor zina, lekker geslapen´ ´ja tante, dank u´ loebna ging zitten en nam wat koffie, op vele aandringen van haar tante´s at ze een beetje, na het ontbijt hielp ze haar tante´s met opruimen en schoonmaken, toen ze daar mee klaar waren begon farida haar tante aan het middageten en ging loebna met meriyem winkelen, loebna probeerde vrolijk te doen, maar het viel haar erg zwaar, ze was in marokko, in het plaatsje beni-bouayach, waar ze geboren was, ze dacht aan die tijden dat haar leven zorgeloos was, dat ze gelukkig was, toen ze nog volop genoot van het leven, dat kon nu niet meer, waarom moesten er altijd vreselijke dingen gebeuren? waarom kunnen de mensen het gewoon niet goed hebben? zonder pijn en verdriet, zonder jaloezie en haat?
loebna´s ogen vulden zich met tranen, ze probeerde ze weg te vegen, zonder dat meriyem het merkte, tevergeefs, ´ loebna , nichtje, wat is er? ben je ziek? vind je het moeilijk om weer hier te zijn, na de laatste keer? liefje, praat tegen me, ´ loebna keek naar de lucht, sloot haar ogen voor een moment en wende zich tot haar tante ´er is niets tante, ik krijg tranen van de velle zon, dat is alles ´ ´lieverd je bent erg bleek, we gaan nu naar huis en dan ga jij even liggen, okey´ loebna stemmde in, en liet zich thuisgekomen op haar bed vallen,
loebna veegde haar tranen weg, ze had weer gehuild, ze was ook zo emotioneel, na al die jaren moest ze nog steeds om alles huilen! ze weet niet hoelang ze al ging te huilen, het kon een paar minuten, maar ook een paar uur zijn geweest,
waarom kon het leven van de een op de andere dag zo dramatisch veranderen? het is allemaal zo snel gegaan, en yasmine, god wat miste ze yasmine,

ze waren altijd met z´n drieën geweest en onafscheidelijk, najat was de dochter van de broer van loebna´s moeder, en yasmine was de dochter van de broer van loebna´s vader, elke vakantie logeerden ze bij elkaar, bij elk feestje spraken ze met elkaar af, ze belden elkaar en schreven elkaar lange brieven,
loebna kwam op haar 4e in nederland wonen, en was toen nog erg jong, pas toen ze 12 jaar werd kwamen allebei de nichten ook naar nederland, en leerden ze elkaar kennen, het duurde niet lang voor ze beste vrienden waren, op hun 15e hadden ze samen besloten voor altijd vriendinnen te blijven, en nooit elkaars vriendschap in de steek zouden laten, die dag was het zuikerfeest, ze hadden alle drie meegedaan aan het heilige vastenmaand en vierden het met de hele familie, na het eten namen de meiden een zak chips en een fles cola mee, en sloten zichzelf op in een kamer, en daar bleven ze urenlang praten, ze vertelde elkaar alles en deelden al hun lief en leed, zo ging het jarenlang, tot tot 4 jaar geleden toen yasmine een vriend kreeg, daar begon het allemaal mee, .......................

13-04-2005, 01:42
Weyoow deze verhaal is leuk ga gauw verder

13-04-2005, 07:47


Hey meid

Echt een PRACHTIG verhaal
Heb er gewoon geen woorden voor
Ik hoop dat je gauw weer verder gaat want ik kan niet wachten
Ben benieuwd

Koessies Smahane

13-04-2005, 09:11
heey..
egt n prachtig verhaal,,
ga snel verder

gr0etsz

13-04-2005, 16:26
ewa ga verderrrrr

13-04-2005, 19:53
whahaha, vanavond okey, ik beloof het!

tnx voor jullie reactie´s!!

kus

13-04-2005, 21:07
Ewa verhalen schrijven zit kennelijk in jullie bloed $weety

13-04-2005, 22:21
in jullie bloed? bedoel je mijn nicht iwa, ja, misschien, maar zij is beter dan ik!

bedankt voor jullie reactie´s

ik zal snel verder gaan

14-04-2005, 22:43
loebna werd wakker van de velle zon en de warmte, snel dook ze onder de douche, toen ze beneden kwam, was het middageten al klaar, haar tante´s waren een spaanse soap aan het kijken.
loebna groette haar tante´s nam een flesje water en ging naast ze zitten, ´wat zijn jullie aan het kijken´ ´een leuke film, hij komt elke dag, zie je die man, die mooie, hij wil met haar trouwen, maar zij is weer verliefd op hem, maar hij is getrouwd, en die vrouw daar, zij wil die vermoorden blablabla´ de rest hoorde loebna al niet meer, wat een saaie wijven zaten er in marokko, die hebben niets beters te doen dan onzin op tv te volgen,

na het eten en de afwas, ging de oudere tante van loebna slapen en de kersverse bruid begon met borduren,
loebna dacht aan al die uren dat haar moeder bij haar zat en haar leerde borduren, haar lieve moeder! en elke keer deed ze het voor, en legde ze het loebna uit, het was zo´n fantastische vrouw, nooit verloor ze haar geduld of kalmte,.. al die middagen dat ze kletsend aan het koken waren of al die weekenden waarin ze samen het huis opruimden, die tijd was voorbij, die zou nooit meer komen, nooit meer kon ze haar moeder vertellen hoeveel ze van haar houd, of hoe dankbaar ze haar is voor alles wat ze loebna heeft geleerd, en alles wat ze voor loebna heeft gedaan,
ze miste haar zo erg! maar haar wraak zal zoet zijn, als het zover is!!

loebna pakte een boek en begon die een beetje door te bladeren, echt lezn deed ze niet, na een paar minuten pakte ze haar tas, sloeg een sjaal om haar hoofd en zei ze tegen haar tante dat ze even eeb rondje ging lopen,
ze deed de deur open en stapte naar buiten, en bleef even staan ,
loebna nam alles op, de zandwegen, de huisjes, de lucht, de velle zon, en de geuren van het dorpje, zoveel anders was nederland,
ze liep een paar straatjes uit, van alle kanten werd er naar haar gefloten, maar loebna negeerde iedreeen en liep door, ze kwam bij een straatje met een paar winkels hier en daar, het waren garage´s van mensen en niet zozeer winkels, maar loebna vond het wel gezellig, ze dook een winkeltje in, en keek een beetje rond, ze zag een mooi ketinkje wat ze wel mee kon nemen voor najat, en kocht het, op weg naar huis kwam er een jongen naast haar lopen, loebna probeerde sneller te lopen, maar de man merkte dat en deed precies hetzelfde, toen ze een bocht inlipe hoorde ze ´hey schatje, wil je met me trouwen´ de jongen die naast haar liep keek boos naar de man die het riep ´wat moet je eh zemmer!! ga naar huis, ik loop al de hele tijd naast haar, en ik heb het haar niet eens gevraagd, laat je opvoeden!´
loebna zette het op een rennnen en botste hard tegen iemand aan, ze keek op en schrok, het was sarafdin, de oom van haar nicht yasmine, sarafdin was 4 jaar geleden haar vakantieliefde, en ze wilden trouwen, maar de familie van loebna verbood haar met hem te trouwen,
´oh sorry meisje,..... loebna? loebna? ben jij dat? ´ ´ja, ik ben het´ ´meisje, je word echt met de dag mooier weet je dat´ ´haha, jazeker, en als ik 80 jaar ben, ben ik zkeer mooier dan ooit´ ´meisjes zoals jij, blijven altijd mooi, zowel van binnen als van buiten´ ´jah, dat zal wel, hey saraf, ik moet gaan mijn tante´s wachten op me´ ´loebna, ik wil.... het is......... ik heb je gemist! ..... en ... ik het spijt me van je familie,.... ik zou graag willen dat je straks langskomt, ik zou graag met je willen praten,..... ik ... zou het erg leuk vinden´ ´eh sorry saraf, maar dat is geen optie, bevendien hebben we elkaar 4 jaar geleden al losgelaten´ ´maar dat veranderd mijn gevoel voor jou niet loebna, ik hou nog steeds veel van je! en dat zal altijd zo blijven, en ik wil nog steeds met je trouwen´ ´sorry saraf´ ´loebna, ik heb nog wat spullen van yasmine, ik denk dat je dat graag zou willen zien, het zijn foto´s van jullie samen, samen met najat, hoe is het eigenlijk met haar´ ´oke, ik kom morgenochtend oke, dag saraf´ ´dag zina´
snel lieb loebna naar huis, daar aangekomen waren de tante´s weer tv aan het kijken, loebna liet ze en gign koffie zetten, daarna liep ze naar het dak, en ging in een hangmatje zitten, saraf, hij was nog steeds even mooi, als die zomer, dat ze verliefd op hem werd, saraf was echt het soort man waar loebna voor viel, ja viel, want 3 jaar geleden heeft ze mannen (alle mannen) heilig afgezworen!
hij was erg romantisch, had gladde praatjes, maar zei toch altijd de juiste woorden op de juiste tijden , hij liet je horen wat je wilde horen, ook al meende hij het niet, en hij was erg lief, en dan die ogen, loebna kon uren naar zijn ogen kijken, zonder zich te verveelen, ze waren helder bruin, licht met sterretjes leek het wel,

de volgende ochtend vertelde loebna haar tante´s dat ze evrs brood ging halen, en liep het winkeltje van saraf in, saraf nam haar mee naar boven, en liet haar de kamer van yasmine zien, waar ze sliep tijdens haar vakantie´s
in haar eerste la, lagen een paar cd, en mak-up, haar tweede la was leeg, en de derde bevat een fotoalbum, loebna sloeg hem open, en vond een foto van haar en yasmine, toen ze 10 jaar waren, daarna volgden vele foto´s totdat loebna bij de foto kwam die ze in al-hoceima hadden gemaakt, toen ze 4 jaar geleden ´s nachts stiekem het huis uitvluchten, om naar het strand en een concert te gaan,

loebna en yamsine hadden alles gepland, saraf wilde een nachtje bij loebna zijn, en yasmine sloot een deal met haar oom, in ruil voor loebna´s gezeldschap zou hij ons het huis uitsmokkelen en ons naar al-hoceima brengen, loebna hoorde het natuurlijk pas, die middag, dus loebna vroeg aan haar moeder of ze bij yasmine thuis mocht slapen, en ja hoor na 10 uur nam saraf ze mee naar al-hoceima, het was de leukste nacht ooit , ze waren naar een optreden geweest, en daarna liepen ze naar het strand en hebben daar de hele nacht gezeten, gezwommen en gedanst , het was erg gezellig en overal liepen mensen, overal klonk muziek in elk straatje en het rook heerlijk naar al het lekkers dat de mensen verkochten, op dat strandje beloofde saraf me de sterren en de maan, verklaarde hij me zijn liefde en vroeg hij me ten huwelijk, ..
de tranen stroomden over loebna´s wangen, ze keek naar de foto van yasmine, ze leek zo gelukkig, ...
saraf veegde loebna´s tranen weg, en gaf haar een kus op haar voorhoofd, toen hij haar op haar mond wilde kussen draaide loebna haar hoofd weg, ´nee saraf, dit wil ik niet, ik kan het niet´ ´oer inoe, alsjeblieft, luister naar me, wij twee , we kunnen gelukkig zijn, ik kan je gelukkig maken!´ ´nee sorry´ loebna gaf saraf een kus op zijn wang ´vaarwel saraf, vaarwel, je zult nog een prachtige vrouw tegen komen en gelukkig zijn, echt!´
loebna rende naar haar kamer en liet zich huilend tegen de deur naar beneden zaken, ze had zoveel pijn in haar hart dat het net leek, of haar hart bloeden,
alsof haar hart heel langzaam dood bloedde, alsof ze steeds meer pijn voelde, het gign niet weg, maar het werd steeds erger, ..

3 jaar lang heeft ze alles weggestopt en zich op haar studie en carriëre gestort, ze werkte dag en nacht zodat ze afgeleid werd en er niet aan dacht, maar nu , nu kan het 2x harder terug, ze had kunnen weten dat ze vroeg of laat in elkaar zou storten, ze had kunnen weten dat het gevoel, het gemis nooit zou verdwijnen!

loebna stond er alleen voor, najat was de weg totaal kwijt en was helemaal veranderd, yamsine was dood, ze stond er helemaal alleen voor,
1 meisje, tegen de hele, boze, gevaarlijke wereld,..........

14-04-2005, 23:31
Meid Thnx for je vervolg
heb geen woorden voor je verhaal
gewoon prachtig!

kussjes laila

15-04-2005, 12:38


Het is zeker een mooi verhaal meid!!
ga snel verder!!

groetjes....

15-04-2005, 21:54
dank jullie wel,

hier komt nog een vervolgje;

15-04-2005, 22:41
najat zat een beetje voor zich uit te staren, en stak en sigaretje op, nu loebna weg was kon ze dat makkelijk doen,
ohh heerlijk, daar was ze egt aan toe! najat zette de tv aan en zapte naar tmf,
ze had vandaag allemaal vrienden en vriendinnen utgenodigd, en zou een feestje geven, loebna zou het tog niet merken
ze zette de knabbels en hapjes en drank klaar en zocht een paar goede cd´s
najat wist van zichzelf al dat ze een ´slecht meisje´ was zoals loebna haar noemde, najat was verslaafd aan geweest aan bijna van alles, van drugs tot alcohol, en nog steeds rookte en drinkte ze, en blowen deed ze ook zo nu en dan, natuurlijk probeerde ze het altijd stiekem zodat loebna er niet achter kwam, want die had gezworen dat ze najat het huis uit zou kicken als ze die rotzooi weer aanraakte,
ook had najat geen waardigheid meer, die had ze 3 jaar geleden weg gegeven n ruil voor een slaapplaats, wat eteen en een jointje,
najat had haar ziel verkocht, en ook zkeer haar lichaam, vaak genoeg, maar ja ze moest tog een manier vinden waarop ze aan geld kon komen,
najat heeft zelfs aan de cocaine gezeten, heeft dagen lang op straat gezwerft, en zovaak verkra.cht dat ze de tel kwijt is geraakt.

najat gaf haar ouders de schuld, haar moeder was zomaar dood gegaan en haar vader had haar in de steek gelaten, hoe kan een meisje alleen overleven in zo´n harde wereld, zij waren haar ouders! ze hadden de taak om voor haar te zorgen totdat ze zou trouwen, en nu heeft ze haar hele leven vergooid en kan ze niet meer terug!
er is geen weg meer terug, ze was verslaafd, en kon geen dag zonder alcohol, en had haar maagdelijkheid verkocht, ze had wel haar diploma, maar was vaak genoeg in aanraking gekomen met de pilitie, dus ze had ook nog eens een strafblad, die schapen! ze hatte ze, ze moest tog eten, anders zou ze heus niet zonder jatten, maar ja, ze jatte geen eten maar drank en sigeretten, dat was het probleem.
niemand zou haar willen trouwen, en een toekomst, een mooie toekomst zat er ook niet in,...
haar leven was vergooid! en hoeveel spijt ze ook had, ze kon het niet meet terug draaien! nooit meer!

´loebna wil jij even beneden de kelder opruimen en schoonmaken, dan doen wij de rest van het huis´ ´ja tuurlijk tante´ loebna pakte een bezem en een stofdoekje en liep de kelder in, in een hoekje zag ze een oude wasmachine en een koelkast, die zullen wel kapot zijn, verder in de kelder lagen er allemaal dozen op elkaar, met allemaal spullen, loebna werd nieuwsgierig en besloot een beetje te kijken wat er allemaal in de dozen zat voor ze ging opruimen.
ze vond heel veel fotoalbums met foto´s van vroeger, ook zag ze foto´s van zichzelf, die ze niet eens herkende, en haar hele familie
loebna stapelde de dozen netjes op elkaar boven op de wasmachine en keek de kelder verder rond, verder was de kelder leeg, dus loebna begon met vegen, tijdens het vegen zag ze een muis voorbij rennen en schrok loebna, ze schrok waarbij ze in de lucht sprong, toen ze bukte om de bezem weer op te pakken viel haar haarklepje, het enige clipje dat loebna nog van yasmine had, dus bukte ze zich en probeerde het onder de wasmachine vandaan te halen, maar dat lukte niet, loebna gaf niet op en verschoof de dozen en de wasmachine,
loebna keek nog eens goed, er was geen clipje, maar onder de wasmachine zat wel een soort opening, alof het een geheime kamertje was leek het wel, met die luik, en waarschijnlijk was loebna´s clipje daar in gevallen, loebna probeerde het luik open te doen, en ja hij ging open, en loebna zag haar clipje boven op een zilveren doos met sluiting, ze keek naar het slot en herkende de sleutel die erin hoorde,...
zo´n sleutel had ze maar 1 keer in haar leven gezien, die sleutel was van haar moeder en lag verborgen binnenin een prachtig portet van loebna´s moeder, die loebna vind bij het opruimen, siensdien had ze de sleutel altijd aan een hanger gedragen,
ze deed de sleutel in het slotje en het paste en het kisje ging open,
in het kistje zat een bepaald bedrag geld, zo te zien een heel bedrag! en een briefje, loebna vouwde het broefje open en begon te lezen,
halverwege kreeg loebna geen adem meer en dahct ze dat ze zou stikken, ze voelde een vlijmschere messteek in haar hart, even dat ze dat ze kapot ging van binnen, en haar ziel, haar persoonlijkheid leek te sterven,.....
DIT KON NIET!!!! DIT KON GEWOON NIET WAAR ZIJN!!!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29