Bekijk volle/desktop versie : Wie kan mij helpen aan heerlijke, gezonde vleesvervangende recepten?



17-10-2015, 19:14
Ik eet namelijk bijna dagelijks kip, lamsvlees en rundvlees etc en dat wil ik graag verminderen omdat ik bang ben dat ik een dikkerdje zal worden Bovendien kan het cholesterolgehalte verhoogd worden en ook dat wil ik voorkomen. Soms eet ik onbewust 3-4x per maand de hele dag vegetarisch maar dat is erg weinig.

Wie heeft er tips voor mij?

17-10-2015, 19:28


Cecile, meisjes- en theelepeltje, waar zijn jullie? Jullie kunnen mij vast wel wat recepten geven

18-10-2015, 01:29
Ik zou het niet te moeilijk maken voor jezelf.

Kijk stel je maakt pasta. Je kan de kip makkelijk vervangen door zalm en/of garnalen. Of lekker veel groenten gebruiken, heerlijk sausje en zo heb je de gehakt of kipfilet al vervangen.
Lasagna alleen met groenten en spinazie ertussen.
Zelf Falafal maken. Vegetarische pizza maken.

18-10-2015, 01:30
Mijn zusje eet geen vlees en kip echt zelden. Denk echt 1 keer in de maand met pijn en moeite. Ze is nu in het buitenland voor haar studie dus ze eet helemaal niet meer.
Mijn moeder maakte haar deel altijd apart zonder vlees wat ze ook aan het maken was.

18-10-2015, 01:32



Citaat door HRS__x:
Ik zou het niet te moeilijk maken voor jezelf.

Kijk stel je maakt pasta. Je kan de kip makkelijk vervangen door zalm en/of garnalen. Of lekker veel groenten gebruiken, heerlijk sausje en zo heb je de gehakt of kipfilet al vervangen.
Lasagna alleen met groenten en spinazie ertussen.
Zelf Falafal maken. Vegetarische pizza maken.
Ik was er vergeten bij te vermelden dat ik geen vis lust De rest klinkt goed. Bedankt meis

18-10-2015, 01:33

Citaat door Adamse_Leukerd:
Ik was er vergeten bij te vermelden dat ik geen vis lust De rest klinkt goed. Bedankt meis
Ook geen zalm en garnalen? Hoe kan dat nou?

18-10-2015, 01:41

Citaat door HRS__x:
Ook geen zalm en garnalen? Hoe kan dat nou?
Nee, walou echt geen vis

18-10-2015, 17:36
Zijn er nog meer tips? Zoveel bekeken en maar 1 lid die gereageerd heeft

20-10-2015, 23:49
Huh dit is toch helemaal niet moeilijk...? Ik ben helemaal vegetariër, maar moeite met gerechten bedenken heb ik niet. Je kunt bijna alles eten wat je wilt, en zelfs als je een stukje ''vlees'' wilt, neem je een vleesvervanger.
Pasta bijvoorbeeld, kan je gewoon met groenten maken.
Soep ook alleen groenten, heerlijk veel groenten erin en kikkererwten en linzen en vermicelli.
Tajine van groenten, bijv. aardappelen en zoete aardappel en andere heerlijkheden.

Zo moeilijk is het echt niet. Misschien kan je hier plaatsen wat voor gerechten je vaak maakt dat we dan kunnen bedenken hoe je die anders kunt maken.

En inderdaad, ik zou flink minderen met vlees gerechten. Hartstikke ongezond om dagelijks vlees/kip te eten.

20-10-2015, 23:57

Citaat door BlackCrow:
Huh dit is toch helemaal niet moeilijk...? Ik ben helemaal vegetariër, maar moeite met gerechten bedenken heb ik niet. Je kunt bijna alles eten wat je wilt, en zelfs als je een stukje ''vlees'' wilt, neem je een vleesvervanger.
Pasta bijvoorbeeld, kan je gewoon met groenten maken.
Soep ook alleen groenten, heerlijk veel groenten erin en kikkererwten en linzen en vermicelli.
Tajine van groenten, bijv. aardappelen en zoete aardappel en andere heerlijkheden.
O
Zo moeilijk is het echt niet. Misschien kan je hier plaatsen wat voor gerechten je vaak maakt dat we dan kunnen bedenken hoe je die anders kunt maken.

En inderdaad, ik zou flink minderen met vlees gerechten. Hartstikke ongezond om dagelijks vlees/kip te eten.
Bedankt voor je tips meid Heb helaas geen foto's